Archief - FLASH SITE: Interior Architects

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brock

Legacy Member
puntjes uit uw url halen btw ;)

edit: ziet er niet slecht uit. Ik zou de tekst wel selecteerbaar maken. Ik hekel niet selecteerbare tekst in flash :)

Rvl

Legacy Member
Ziet er goed uit. Zeer propere layout. alhoewel ik precies toch mssh een beetje twijfel aan het gebruik van flash. Er worden welk enkele fade effectjes gebruikt dmv van flash maar als je deze effectjes wegneemt zou je u site wel volledig kunnen omzetten in html / css. Dat viel me een beetje op maar na een tijd vind ik dan weer dat die kleine flash effectjes het dan toch dat ietsje meer geven. :)

Bigbuddha

Legacy Member
excuses, door ... weg te halen was de index2.html weg. In orde nu

blaZe

Legacy Member
prachtig, de opmerkingen die ik dan heb zijn dan ook details.

- een soort beperking inbouwen bij het auto sliden van je right side aligned content. (als ik me window heel klein maak lopen die over elkaar)
kweet, tis maar een detail en betwijfel of er mensen op een resolutie van 500x380 zitten :)
- zie het verschil niet tussen sound on/off
- passies: bij dingen waar bij het clicken geen acties volgen heb ik liefst dat vingertje weg. useHandCursor = false; aldaar op die images
- bij realisaties prefereer ik smoothing op de images, soms te jaggy edges en bij het 1e project getoont een beetje TE gecomprimeerde foto's maar daar je mss zelfs niet verantwoordelijk voor?
- bij referenties klikte ik even gelijk zot op de scroll pijltjes en denk als gevolg daarvan begon plots het geluid terug te spelen. (heb geprobeerd die 'bug?' te reconstrueren maar lukte me niet meer - toeval mss)
- HM-projects linkt nog naar een 'soon online' splash, vermoed wel waarom dit is maar vermeld het toch maar even.

voor de rest vind ik het geslaagd, ik zie duidelijk waar en waarom flash is gebruikt.
kleuren staan me aan, algemene stijl sober/professioneel/strak.

mooi, vergeef het me dan ook dat ik mierenneuk op enkele details.

L°rre

Legacy Member
Ik ben nog niet getraind in het zien van minimale foutjes maar ik vind dat de site professioneel oogt en is aangenaam om te bezoeken.

Proficiat! :niceone:

Xavez

Legacy Member
blaZe zei:
prachtig, de opmerkingen die ik dan heb zijn dan ook details.

- een soort beperking inbouwen bij het auto sliden van je right side aligned content. (als ik me window heel klein maak lopen die over elkaar)
kweet, tis maar een detail en betwijfel of er mensen op een resolutie van 500x380 zitten :)
- zie het verschil niet tussen sound on/off
- passies: bij dingen waar bij het clicken geen acties volgen heb ik liefst dat vingertje weg. useHandCursor = false; aldaar op die images
- bij realisaties prefereer ik smoothing op de images, soms te jaggy edges en bij het 1e project getoont een beetje TE gecomprimeerde foto's maar daar je mss zelfs niet verantwoordelijk voor?
- bij referenties klikte ik even gelijk zot op de scroll pijltjes en denk als gevolg daarvan begon plots het geluid terug te spelen. (heb geprobeerd die 'bug?' te reconstrueren maar lukte me niet meer - toeval mss)
- HM-projects linkt nog naar een 'soon online' splash, vermoed wel waarom dit is maar vermeld het toch maar even.

voor de rest vind ik het geslaagd, ik zie duidelijk waar en waarom flash is gebruikt.
kleuren staan me aan, algemene stijl sober/professioneel/strak.

mooi, vergeef het me dan ook dat ik mierenneuk op enkele details.

Grotendeels mee akkoord, behalve dat van sound: die button wordt lichter/donkerder als sound on/off staat. Beter zou wel zijn als er een rooie streep door stond of dergelijke :).

Extra opmerking die ik nog heb is dat het wat onnatuurlijk aanvoelt om die scrollpijltjes links van de tekst te plaatsen. Ik krijg er werkelijk een vreemd gevoel van in m'n hand :)

dêsh'

Legacy Member
Weer een stijlvolle professionele site e bigbuddha, ben niet anders gewoon van @. ;)

Bigbuddha

Legacy Member
blaZe zei:
- zie het verschil niet tussen sound on/off

Is miniem ja, maar uiteindelijk niet storend denk ik.

blaZe zei:
- passies: bij dingen waar bij het clicken geen acties volgen heb ik liefst dat vingertje weg. useHandCursor = false; aldaar op die images

noted

blaZe zei:
- bij realisaties prefereer ik smoothing op de images, soms te jaggy edges en bij het 1e project getoont een beetje TE gecomprimeerde foto's maar daar je mss zelfs niet verantwoordelijk voor?

Hoe raad je het ;) Bij de compressie via de cms gaat er inderdaad iets mis. Hopelijk een van dees aangepast. 't Geeft soms zelfs een noiree gevoel.

blaZe zei:
- bij referenties klikte ik even gelijk zot op de scroll pijltjes en denk als gevolg daarvan begon plots het geluid terug te spelen. (heb geprobeerd die 'bug?' te reconstrueren maar lukte me niet meer - toeval mss)

Toeval denk ik. Sound is nog niet streaming. 't Zijn ook enkel de zotten die als zot klikken natuurlijk ;)

blaZe zei:
voor de rest vind ik het geslaagd, ik zie duidelijk waar en waarom flash is gebruikt.
kleuren staan me aan, algemene stijl sober/professioneel/strak.


mooi, vergeef het me dan ook dat ik mierenneuk op enkele details.

Leuk om te horen. Zoals je de stijl omschrijft was de klant zijn bedoeling. Mission accomplished ;)

't Is voor diemmierenneukerij dat we het hier laten checken natuurlijk.

Gracias

Bigbuddha

Legacy Member
Xavez zei:
Grotendeels mee akkoord, behalve dat van sound: die button wordt lichter/donkerder als sound on/off staat. Beter zou wel zijn als er een rooie streep door stond of dergelijke :).

'k Moet de sound nog streaming maken, dan pas ik het misschien nog aan.

Xavez zei:
Extra opmerking die ik nog heb is dat het wat onnatuurlijk aanvoelt om die scrollpijltjes links van de tekst te plaatsen. Ik krijg er werkelijk een vreemd gevoel van in m'n hand :)

Vetzak! ;)

Rvl

Legacy Member
een grote fout is wel dat als je de grootte van u browser aanpase er geen scrollbalk verschijnt maar het deel van de site verdwijnt en u menu in elkaar schuift >> ugly.

Bigbuddha

Legacy Member
Rvl zei:
een grote fout is wel dat als je de grootte van u browser aanpase er geen scrollbalk verschijnt maar het deel van de site verdwijnt en u menu in elkaar schuift >> ugly.

Geen fout, bewust gedaan. 1024x768 als minimale browsersetting gebruikt.
800x600 zou zelfs nog gaan, maar dan verlies je de footer. Dat is een bugje inderdaad.

LunchBox

Legacy Member
Ook een klein puntje maar ik vind het storend dat je bij |1|2|3| navigatie een tussenruimte behoudt die niet "clickable" is, waardoor de mousepointer van het handje naar het pijltje verandert.. kzie het liever vloeiend doorlopen als een button-reeks, maar dah's maar persoonlijk natuurlijk.

De audio is inderdaad niet zo intuïtief, een eenvoudige cirkel met zo'n schuine streep erover (cfr. verkeersbord) lijkt me passender dan de transform/alpha-animatie bij het in-en uitschakelen ervan.

De 'vergrote' pixel-pijltjes bij de lijst vind'k ook minder, moest je het streepje nog weggelaten hebben was het helemaal 1999. (bij wijze van spreken) Je moet ook te vaak clicken om van de B tot aan de W te geraken bij realisaties, hier zou ik een alternatieve methode voorzien voor de mensen die het niet hebben met dit 'gehypete' menu. (including me, en niet om het feit dat het een vaak voorkomende/overgenomen menustijl is maar om de click reden die een usability minpunt inhoudt) > was jij het niet die ons ooit een flash-site toonde waar je niet meer moest clicken trouwens?

Verder nog: sommige dingen duren te lang (naar mijn goesting waar ik dan vaak automatisch een maatstaf van maak), daardoor krijg je dan die "het is weer eens flash" argumenten die ik zelf zo overbodig vind.. en ze zijn snel te counteren als je sommige animaties iets vlotter maakt en/of andere zelfs weglaat.

Bigbuddha

Legacy Member
LunchBox zei:
De audio is inderdaad niet zo intuïtief, een eenvoudige cirkel met zo'n schuine streep erover (cfr. verkeersbord) lijkt me passender dan de transform/alpha-animatie bij het in-en uitschakelen ervan.

noted


LunchBox zei:
De 'vergrote' pixel-pijltjes bij de lijst vind'k ook minder, moest je het streepje nog weggelaten hebben was het helemaal 1999. (bij wijze van spreken) Je moet ook te vaak clicken om van de B tot aan de W te geraken bij realisaties, hier zou ik een alternatieve methode voorzien voor de mensen die het niet hebben met dit 'gehypete' menu. (including me, en niet om het feit dat het een vaak voorkomende/overgenomen menustijl is maar om de click reden die een usability minpunt inhoudt) > was jij het niet die ons ooit een flash-site toonde waar je niet meer moest clicken trouwens?


Indeed, http://www.dontclick.it/ om juist te zijn. Toegegeven, ze vonden zelf het systeem van de knoppen goed. Bij het uiteindelijke gesprek waren het ook niet meer dan 20 referenties. Uiteindelijk zijn het er heel wat meer geworden en dit komt de usability zeker niet ten goede.

LunchBox zei:
Verder nog: sommige dingen duren te lang (naar mijn goesting waar ik dan vaak automatisch een maatstaf van maak), daardoor krijg je dan die "het is weer eens flash" argumenten die ik zelf zo overbodig vind.. en ze zijn snel te counteren als je sommige animaties iets vlotter maakt en/of andere zelfs weglaat.

Opmerking die ik meerder malen kreeg. Probleem is dat ik de opmerking krijg van doorwinterde internauten. Wat totaal het doelpubliek niet is van de site. De site moet de style en de rust van het bureau uitstralen. Voor ons(webbouwers) ligt de grens van snel en traag natuurlijk heel anders dan van studiebureaus, bouwbureaus en architecten.

Heel veel nuttige commentaren gehad hier en elders. Zelf ben ik zeer tevreden over het resoltaat. De genoemde kritieken en voorstellen neem ik mee naar mijn volgende projecten om weer een stap in de goeie richting te werken.

Gracias a todos!

Quilombo

Legacy Member
wat voor lettertype zijn je links?
ziet er mooi uit allemaal, alles is al gezegd maar dat zijn maar schoonheidsfoutjes

Bigbuddha

Legacy Member
Quilombo zei:
wat voor lettertype zijn je links?
ziet er mooi uit allemaal, alles is al gezegd maar dat zijn maar schoonheidsfoutjes

Welke links bedoel je?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan