Archief - Flash: Preloader

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CoNiO

Legacy Member
Ikzelf heb niet zoveel kennis van Flash. Nu heb ik een website in elkaar geknutseld, met wat flash filmkes, maar de filmkes zijn wat te groot. Daarom heb ik een preloader voor die site gestoken. Nu is mijn vraag, welke code moet achter die preloader zitten zodanig dat hij tijdens het preloaden die flashfilmkes ondertussen downloaden ?

Want momenteel lopen al die filmkes zowat door elkaar, en da's niet echt de bedoeling ..

Of weet er iemand ergens een free preloader online staan ? Maar na het preloader zou hij ../home.php moeten laden. Kan dit ?

dêsh'

Legacy Member
Zoek en gij zult vinden! www.actionscript.org, www.flashkit.com, www.macromedia.com, ... Er bestaan echt duizende tutorials ivm preloaders. Maar bon, had hier nog ergens een .txt file liggen van vroeger da'k is gemaakt had:


a. Eerst en vooral maak je 2 scènes aan op de volende manier:
Insert\scene

b. Ga via CTRL+U naar je scene-panel en zorg ervoor je 2 scenes hebt:
- preloader
- main

Vanzelfsprekend komt in de preloader-scene alle code & layout voor je
preloader. In de main-scene zit je eigenlijke movie.

c. Nu beginnen we aan het echte werk. Maak in de preloader scene 2 layers aan:
text'layer en as'layer.

In de text'layer zet je een dynamic textfield (texttool, en dan selectier je
bij properties "dynamic text".) en geef het de instance percentage.

In de as'layer maak je een extra keyframe door op F6 te drukken. In de zojuist
aangemaakte frame klik je rechts\actions. Hier plaats je deze code:


Code:
totaal = _root.getBytesLoaded();
   laden = _root.getBytesTotal();
   percentage_01 = ((totaal / laden) * 100) ;
   percentage_02 = Math.round(percentage_01);
   percentage = percentage_02 + "%";
   if (percentage_02 == 100) {
            gotoAndStop ("main", 1);
            } else {
            gotoAndPlay (1);
   }

Er wordt dus berekend wat de totale grootte is van je .swf file en als het
laadpercentage niet gelijk is aan 100 keert het 1 frame terug, wanneer de
.swf file wel geladen is, gaat hij naar de "main-scene" waar je eigenlijke
movie zich bevind.


En laat dit nu alstublieft de laatste keer zijn dat deze vraag hier voorkomt hé want .... :

https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/flash-preloader.360520
https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/flash-preloader.349882
https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/flash-laadbalk-swf.340255
https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/flash-mx-swf-lader-in-swf.316815
https://www.beyondgaming.be/archive.../flash-lang-leve-de-preloader-vraagjes.289285
https://www.beyondgaming.be/archive...flash-preloader-voor-externe-bestanden.280225
https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/flash-movie-preloader.276367
https://www.beyondgaming.be/archive.../flash-simpele-mp3-preloader-en-speler.249334
https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/flash-preload-problem.216525
https://www.beyondgaming.be/archive/web-design-programming.237/flash-mx-2004preloader.215485

finn

Legacy Member
Hallo,
ik heb een swf bestand in html gezet... :
Code:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title></title>
<meta name="distribution" content="local">
<meta http-equiv="expires" content="TUES, 1 JAN 1980 12:00:00 GMT">
<meta http-equiv="pragma" content="no-cache">
<meta name="description" content="blabla">
<meta name="keywords" content="blabla">
</head>
<body bgcolor="#645A59">
<center>
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,42,0" width="975" height="555">
  <param name="movie" value="mainloader.swf">
  <param name="quality" value="high">
  <param name="base" value="">
  <param name="bgcolor" value="#645A59">
    <embed src="mainloader.swf"
     quality="high" base="" bgcolor="#645A59" swLiveConnect="true"
     width="975" height="555"
     type="application/x-shockwave-flash"
     pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>
</object>
</center>
</body>
</html>

De bedoeling is dat de swf heel de pagina inneemt. Geen fullscreen dus.
Nu zit ik boven onder links rechts nog met een kleine marge(die zal er standaard inzitten zeker) die is opgevuld met achtergrondkleur. Ik heb al eens een code geprobeerd met style tag en dan inset , margins.. 0px instellen ,maar blijkbaar werkt het niet.
Het liefst zouden die marges op ieder soort scherm weg moge zijn..

alvast bedankt voor de hulp

CoNiO

Legacy Member
dêsh' zei:
En laat dit nu alstublieft de laatste keer zijn dat deze vraag hier voorkomt hé want .... :

Bedankt voor de hulp

Maar het probleem is. Ik heb 3 films die gelijktijdig moeten beginnen afspelen. Waarom 3 films ? Omdat ik een frame heb waar php achter moet. Aangezien dit niet kan in Flash, heb ik die ene flashfilm in 3 stukken gesneden (elk in 1 frame gestoken) zodanig dat ik in het midden van mijn site toch nog een frame php kon steken.

Nu wil ik graag een preloader steken voor die 3 films. Dus ergens een preloader dat die 3 films download, en dan maar begint af te spelen. Kan dit ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan