Archief - FLASH: nieuw venster van bepaalde grootte openen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Emperor_Blade

Legacy Member
Hoi, ik ben nog volop aan het leren en maak een site geleidelijk stap voor stap. Elk nieuw onderdeel zoek ik op en pas ik toe

Ook aan dit ben ik al 2 dagen aan het klungelen. Ik heb dus een splash page met daarin een klein flash onderdeeltje, in dat flash onderdeeltje kan je iets typen en daarbij is dan een knopje dat de site opent (het is een swf bestand) in een nieuw venster en dat je hebt getypt post ernaartoe
dat is nu geen probleem en lukt mij, maar ik zou willen dat het nieuwe venster opent in 800x600

ik heb gevonden dat ik in mijn on(release javascript moet gebruiken, maar de javascripts dat ik heb gevonden lijken niet te werken, meestal geeft hij een fout ergens van
')' or ',' expected
ofwel opent hij een blanco pagina

Emperor_Blade

Legacy Member
lukt ook niet, ik heb
on (release) {
getURL ("javascript:spawnWindow('portfolio.html','BladeOS','toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=600,height=800')");
}
op de knop gezet, en de javascript
<script language="JavaScript">
<!--
function spawnWindow(URL,Name,features) {
window.open(URL,Name,features);
}
//-->
</script>
dat ik in de html zou moeten zetten snap ik niet echt of dat op de html waar de button staat moet komen of een html moet maken die opent ipv de swf

ik heb het beide geprobeerd maar er gebeurt niks als ik op de knop druk

Annun

Legacy Member
Tussen de <head> tags van de pagina waarin je flash file staat:
Code:
<script language="JavaScript">
<!--
function openWindow(URL,naam,attributen) {
        window.open(URL,naam,attributen);
}
//-->
</script>
Als actie in je flashmovie:
Code:
knopnaam.onRelease = function() {
        getURL ("javascript:openWindow('URL','windownaam','toolbar=yes,location=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=yes,width=breedte,height=hoogte')");
}

Annun

Legacy Member
Sorry kerel, ik zit nog met flash MX. Als ge wilt dat ik het nakijk zult ge uw .fla als een oudere versie moeten opslaan (MX dus).

Emperor_Blade

Legacy Member
ok, het is veranderd, wel werkt niet alles meer aangezien er wat AS2 tussenzat en dat niet ondersteunt word in mx

Annun

Legacy Member
1. In uw index.html hebt ge de verkeerde functienaam gebruikt, nl. spawnWindow. Als ge die verandert in openWindow (zoals ge het schrijft in uw actionscript) werkt het perfect.
2. In portfolio.html moet da javascript niet staan.

Emperor_Blade

Legacy Member
Jippie, het werkt! zeer bedankt Annun

maar nu lukt die post gelijk niet meer

ik gebruik
Code:
getURL ("javascript:openWindow('portfolio.swf','BladeOS','toolbar=no,location=yes,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=800,height=600')", "", "POST");

hij zou dathene dat je intypt moeten posten

Annun

Legacy Member
Waar staat die actie, ik vind hem precies niet. Maar ja, die POST gaat zowieso niet werken als ge da zo doet met da javascript. Leg me eens precies uit wat de bedoeling is en wa ge wilt doen. Dan kan ik es zien wa ge misschien kunt doen.

Emperor_Blade

Legacy Member
ik wil hetgene dat ik intyp bij Guest dat het doorgezonden word zodat ik in de Portfolio.swf het ingetypte kan weergeven
Dus de persoon drukt zijn naam daarin en die naam verschijnt vanboven bij het afbeeldingske bij het startmenu

Emperor_Blade

Legacy Member
ik heb wat geprutst en het is mij toch gelukt met dit
Code:
on(release){
        file = "portfolio.swf?&loginname=" + guestname + "&";
	url = "javascript penWindow('" + file + "','BladeOS','toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=800,height=600')";
		getURL(url, "", "POST");
}

dit is het tot nu toe al
http://194.126.173.46/~blade/BladeOS/

Fr3aK

Legacy Member
Wow back to the 90s :eek:

BTW: Die & die achter guestname komt hoeft daar niet te staan ze ;)
Hoeft enkel als je meerdere argumenten meegeeft in je url.

Annun

Legacy Member
Da zou wel werken, ja. Niet aan gedacht (ook nog nooit gebruikt zo). Wel nog één opmerkingske: Zet uw acties voor uw knoppen niet op de knoppen zelf. Geef ze een instancenaam en gebruik de volgende actie in een aparte layer die je actions noemt:
Code:
instancenaam.onRelease = function() {rest van de acties}
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan