Archief - FLASH: Flash héél traaaag ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dlancel

Legacy Member
jow...

ik ben bezig met een flash website met veel vector ontwerpen er in.
Mijn .fla bestand is 2.2MB groot en flash werk super traag bij alles, zelf als ik gewoon iets wil selecteren duurt het zeker 5seconde voordat hij iets geselecteerd heeft of andere handeling gedaan heeft...

Waaraan kan dit liggen ?
Ik heb een AMD64 3500+ met 1GB ram laptop met een mobiele graka van 128mb vast en 128mb gedeeldt.

en heb hetzelfde probleem op mijn desktop:
amd x2 6400+
2gb ram
ati hd3750 512mb

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
een flash website van 2.2MB volledig rechlijning gemaakt zal zowiezo veel te hatelijk traag werken voor de eindgebruiker... Gebruik je action script om alles in te laden, volgens mij niet anders zou diezelfde site wss maar 100kb zijn ofzo :D

dlancel

Legacy Member
[HBV]-=XortioN=-;9883087 zei:
een flash website van 2.2MB volledig rechlijning gemaakt zal zowiezo veel te hatelijk traag werken voor de eindgebruiker... Gebruik je action script om alles in te laden, volgens mij niet anders zou diezelfde site wss maar 100kb zijn ofzo :D

het is een website voor mezelf en ik ken niet veel van ac
maar er zitten veel vectoriele tekeningen in
maar miscien kan ik het beter met 'loadMovieNum' doen ?

Gerritn

Legacy Member
Zn fla is 2.2 MB zegt ie, niet zn swf.

Welke versie van Flash gebruik je (en dan bedoel ik je Flash IDE zelf, niet je Flash player)? Draai je trouwens op vista?

dlancel

Legacy Member
Gerritn zei:
Zn fla is 2.2 MB zegt ie, niet zn swf.

Welke versie van Flash gebruik je (en dan bedoel ik je Flash IDE zelf, niet je Flash player)? Draai je trouwens op vista?

flash 8 geen vista.
maar ik heb het al opgelost, had gewoon te véél vector in mijn site zitten, nu laat ik het in via een andere .fla

toch bedankt voor de hulp amaal

Gerritn

Legacy Member
Je kan ook gewoon al je vectors als swf exporteren en die dan inladen, lijkt me een minder omslachtige methode, en handiger als je ooit es 1 vector wil veranderen.

Kreative88

Legacy Member
Een vector is een wiskundig berekend punt m.a.w. als ge massaal veel en gecompliceerde vectorafbeeldingen bij elkaar brengt zal dit altijd ten koste van uw performance (ook voor de eindgebruiker).

Indien het mogelijk is zou ik uw tekeningen exporteren naar pixels (of op zijn minst uw tekeningen extern inladen met bv een loadMovie.

dlancel

Legacy Member
Kreative88 zei:
Een vector is een wiskundig berekend punt m.a.w. als ge massaal veel en gecompliceerde vectorafbeeldingen bij elkaar brengt zal dit altijd ten koste van uw performance (ook voor de eindgebruiker).

Indien het mogelijk is zou ik uw tekeningen exporteren naar pixels (of op zijn minst uw tekeningen extern inladen met bv een loadMovie.

inderdaad, dit had ik ondertussen al getest en gebruikt
naar pixel was geen oplossing, want alles moest apart kunnen bewegen ...
toch bedankt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan