Archief - FLASH: Externe movieclips inladen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bolteh

Legacy Member
Hoihoi,

Ik zit met een vraagje, ik heb hier een index.swf waarin 4 movieclips komen als site-opbouw. Dit hier is de code die ik hiervoor gebruik:

Code:
this.createEmptyMovieClip("container01",this.getNextHighestDepth())
this.container01.loadMovie("headerv2fl8.swf","header",1)
this.container01._x=0;
this.container01._y=0;

this.createEmptyMovieClip("container02",this.getNextHighestDepth())
this.container02.loadMovie("navigatiev2fl8.swf","navigatie",2)
this.container02._x=0;
this.container02._y=350;

this.createEmptyMovieClip("container03",this.getNextHighestDepth())
this.container03.loadMovie("filler.swf","content",3)
this.container03._x=150;
this.container03._y=350;

this.createEmptyMovieClip("container04",this.getNextHighestDepth())
this.container04._x=0;
this.container04._y=0;

Het gaat hier dus om respectievelijk een header, een navigatie en de content (waarin er nog een hele reeks andere movies worden geladen). De vierde is er ene die de volledige site kan bedekken voor een popup.

Anyway, het probleem is dus dat de files apart inladen, waardoor het dus vrij goor en ongesynchroniseerd overkomt (het moet niet synchroon lopen, maar eerst de header volledig zien en dan de content en dan pas de navigatie is niet echt de bedoeling).

Ik heb al zitten zoeken achter tutorials voor preloaders, maar ik vind er amper voor externe movies, of totaal niet zoals ik mijn site nu heb. Dus mijn vraag is nu wat de beste oplossing hiervoor zou zijn?

Alles is al af en mist enkel nog een preloader zodat alle files tegelijk beginnen met afspelen.

Iemand die kan helpen?

Xavez

Legacy Member
Ik meen mij ook ergens iets te herinneren dat je in Flash een optie kan aanvinken om pas de volgende clip te loaden als de vorige is ingeladen? Of is dat een verzinsel van mijn gekke brein :)...

Bolteh

Legacy Member
Nja, maar mensen willen toch wel iets zien of er iets aan't gebeuren is of niet.. Als ik op een site zit die 10 seconden een witte pagina gaat tonen, dan heb ik ook niet echt veel zin meer om te wachten en het risico te lopen dat er na een half uur nog niks opstaat.

Xavez

Legacy Member
Bolteh zei:
Nja, maar mensen willen toch wel iets zien of er iets aan't gebeuren is of niet.. Als ik op een site zit die 10 seconden een witte pagina gaat tonen, dan heb ik ook niet echt veel zin meer om te wachten en het risico te lopen dat er na een half uur nog niks opstaat.

Dat klopt, daarom moet je de belangrijke stuff (teksten) ook zo licht mogelijk maken en zo snel mogelijk laten laden en de rest achteraf dynamisch inladen =p. Nuja, ik ben dan ook resoluut tegen preloaders, alles wat niet min of meer onmiddellijk verschijnt vind ik maar vervelend eigenlijk :D.

Anyway om je toch verder te helpen: http://actionscript.org al eens bekeken? :). Ik meen daar toch ooit eens een goeie preloader gevonden te hebben (in de tijd dat ik die nog nodig had :p. Lekker paradoxaal :))

Bolteh

Legacy Member
Nja, ik gebruik vrij veel afbeeldingen omdat ik de typische flashsite niet mooi vind (de kleurrijke "look I can do flash" designs), en aangezien ik ook graag degelijke afbeeldingen gebruik, zijn het allemaal hoge kwaliteits PNG's :p

Huidige site is hier te vinden: http://users.pandora.be/bolteh/Upload

Totaal nog niet af, though.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan