Archief - eindwerk extra ideetjes nodig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Piecemaker

Legacy Member
Kben met mijn eindwerk programmeren bezig, en ik heb tijd te veel ;p en ik ammuzeer mij er enorm mee, dus wil ik het wat gaan uitbreiden.

Momenteel ziet het er zo uit (kleine zelfstandige nagelstudio/schoonheidssalon)

klanten aanmaken met alle relevante gegevens, gegevens kunnen aangemaakt worden via een EID kaartlezer, behandelingen aanmaken in verschillende categorieën, producten onderverdelen per leverancier/categorie en nog meerdere subcategorieën.

Via drog & drop op een zelfgemaakte control kunnen er afspraken gemaakt worden, dagindeling kan ingesteld worden, afspraken kunnen verplaatst worden, waarbij rekening gehouden wordt met eventuele overlapping van afspraken, ... alles wat ik kon verzinnen zit er in. Zo kan ik de control instellen op meerdere personeelsleden, zodat er meerdere afspraken kunnen worden gemaakt op hetzelfde moment.

Bij het afrekenen wordt alle informatie bijgehouden: klant 1 heeft op die dag om dat uur, die behandelingen gehad, die producten gekocht, zoveel betaald.
Wekelijks/maandelijks/jaarlijks/? kan er een volledig rapport gemaakt worden. Aan de hand van dit rapport word er dan een analyse gemaakt van eventuele nodige veranderingen qua prijs, verkregen punten, ...

Voor promoties (valentijn e.d.) heb ik er een SMS functie in geïntegreerd die berichten kan sturen naar alle klanten, klanten uit een bepaalde stad/gemeente, bericht sturen een week voor een persoon verjaart met speciale kortingen en dergelijke, ... ook zowat alles wat ik kon bedenken.

Ben nog bezig met het zoeken naar een barcode scanner om producten te scannen.

Binnenkort maak ik nog een module om de afspraken tabel te syncroniseren met een sql compact server, om afspraken, klantgegevens, behandelingen, producten,... te raadplegen op PDA/Smartphone, en eventueel ook de mogelijkheidheid om afspraken te maken op smartphone.

Via de website kunnen klanten hun persoonlijke kalender raadplegen, historiek van de behandelingen raadplegen, hun gespaarde punten raadplegen, met die punten kunnen ze online producten bestellen (laten klaarleggen eigenlijk dus), en ook afspraken maken zonder tussenkomst van de zaakeigenaar.

Dit is bijna allemaal af, alles tot aan barcode scanner is volledig af, code is onderhoudbaar en herbruikbaar gemaakt, alle mogelijk instellingen kunnen gedaan worden via menu's (gebruikte kleuren, gebruikte lettertypes, dagindeling instellen, pauze's instellen, verlof inrekenen, ...)

Tegen einde van de week zal ik niet veel werk meer hebben, dus zou ik er nog vanalles bij willen steken, eventueel nog wat extra gadgets zoals ik nu al kaartlezer, SMS, barcodelezer heb. (moet wel betaalbaar blijven)

Ofwel nog extra functionaliteit, maar hier laat mijn inspiratie mij dus in de steek. Van de opdrachtgever moet ik niet veel verwachten, voor haar was het al genoeg als ik alleen al klanten kon bijhouden :)

IDEEËN heb ik dus nodig, hoe stom ze ook mogen lijken, ik kan er misschien iets mee doen!
SHOOT! alle ideeën kunnen nuttig zijn

PS: niet echt van belang: momenteel is het project in VB.NET en MSSQL Server (deeltje SQL compact)gemaakt, (verplicht in VB.NET, had het liever in C# gedaan zodat ik daar ook iets van leerde)

Bubbling Zombie

Legacy Member
Ik zou zeggen: refactored dat spel een beetje en ziet dat alles ge gecovered is door Unit tests. Daar gade op lange termijn meer mee leren dan der voor zoergen dat dat ding de afwas doet.

Welke .NET library gebruikt gij trouwens om uw EID stuff uit te lezen?

Obliv`

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
Ik zou zeggen: refactored dat spel een beetje en ziet dat alles ge gecovered is door Unit tests. Daar gade op lange termijn meer mee leren dan der voor zoergen dat dat ding de afwas doet.

Dat vind ik ook een goed idee.

Zie dat uw architectuur goed in elkaar zit (interfaces, base classes, ...). Maak unit tests, betrek er eventueel rhinomocks of dergelijke in. Als je dan nog te veel tijd over hebt, kan je misschien wat documentatie in je code schrijven en er dan met sandcastle een helpfile voor genereren ...

Moto

Legacy Member
Unit tests zijn idd een goed idee, geeft zo beetje de indruk van serieus/professioneel project omdat ge ook bereid zijt uiterst saaie maar wel uiteindelijk zeer goede dingen derin te steken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan