Archief - Eerste foto's van mijn D40

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

- CooKie -

Legacy Member
'k Heb ze hier opgegooid.

Net eens aan het bos gepasseerd dus.
Sommige zijn ietsje bewerkt met lightroom.
Geef gerust opmerkingen hoe ik het beter kan gaan doen volgende keer want ik ben totaal nieuw.

1.
3316679924_cc1ea485cf.jpg

2.
3316714924_f75f628c6b.jpg

3.
3316725268_f07aa6c8b6.jpg

4.
3315913957_fd7cac9500.jpg

5.
3316020265_d8bcb9e763.jpg

6.
3316760344_568e84cca9.jpg

7.
3316803550_141ff8fd25.jpg

8.
3315872261_f44d7bdb8c.jpg

9.
3316746390_0ffc81f8a4.jpg

fireflymr

Legacy Member
Technisch en qua kleur erg mooie foto's, zeker nr 1 & 7. De laatste vind ik iets minder :p Teveel wolken.

- CooKie -

Legacy Member
fireflymr zei:
Technisch en qua kleur erg mooie foto's, zeker nr 1 & 7. De laatste vind ik iets minder :p Teveel wolken.

Merci! :D

Ja de wolken, 't is zo grauwe periode blijkbaar, 't word tijd dat de zon weer mooi schijnt. :p

MetalG

Legacy Member
ik had bij het eerste de voorgrond nog iets scherper gemaakt, het blad dat er zo dof vanvoor ligt stoort namelijk een beetje, het is wel je beste foto imo :)

Conqie

Legacy Member
6 Vind ik de enige die er uitspringt voor de rest is het nogal "onintressant"
Misschien was is 8 nog wel iets met wat kleuren correctie, en 9 is gewoon erg zonde dat je die boom er zo hebt afgekadreerd of gecropped?

Om even terug te komen op "onintressant"
Ik snap wel wat je wil doen, een laag standpuntje, beetje spelen met DOF maar je onderwerp is ook erg belangrijk, en al heb je een mooie scherptediepte, het blijft een hoopje bladeren, er is ook geen enkele reden waarom je op -dat blad- focussed.
En dat is bij die bank etc ook zo.

Wijsheid

Legacy Member
geen technische opmerking, maar als je als onderschrift bijzet: sometimes een nature needs support, zou de boom toch naar de andere kant moeten hellen, nu duwt de stok hem prciees gewoon verder omver.

- CooKie -

Legacy Member
Boostmaster zei:
geen technische opmerking, maar als je als onderschrift bijzet: sometimes een nature needs support, zou de boom toch naar de andere kant moeten hellen, nu duwt de stok hem prciees gewoon verder omver.

Ja lol 'k weet het, ga ik nog eens naar kijken of ik hem niet wat kan kantelen in photoshop. :D

conquerpoy_123, mss wel een punt over het blad, had dat rechtopstaand blad er niet geweest was het minder opvallend/storend.

chosen1

Legacy Member
mooie foto's behalve 5.
ik snap niet waarom je die zo scheef hebt getrokken.
alle andere foto's zijn zeer realistisch en bij 5 mis ik dat serieus.
ik zou echt nooit een foto scheef trekken tenzij je geen referentie hebt zoals een bodem.

meestal zijn foto's die scheef getrokken zijn de meest amateuristische foto's (zie maar naar al die johnny's die foto's van hun getunede bakken maken)

skatemania

Legacy Member
Ik vond foto 5 er toch ook wel uitspringen spijtig dat je hem TE schuin had getrokken..ik had het iets minder laten hellen, wat zeg ik: eigenlijk best gewoon niet...;)

Mr. Humphries

Legacy Member
Ik zie idd ook wel dat je aan het beginnen bent met fotografie, zo was dat bij mij ook. Van compo's kan je nog iets meer lezen denk ik, hoewel ik die foto met de bank wel goed vind. Verder is de lucht veel uitgebrand. Je kan dan miss enkele stops minder trekken en dan later bepaalde delen oplichten met photoshop of capture NX ofzo. Van de laatste had ik ook liever wat meer boom gezien.

- CooKie -

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Ik zie idd ook wel dat je aan het beginnen bent met fotografie, zo was dat bij mij ook. Van compo's kan je nog iets meer lezen denk ik, hoewel ik die foto met de bank wel goed vind. Verder is de lucht veel uitgebrand. Je kan dan miss enkele stops minder trekken en dan later bepaalde delen oplichten met photoshop of capture NX ofzo. Van de laatste had ik ook liever wat meer boom gezien.

Yeah, 't is echt wat zoeken wa ge allemaal kunt("/moogt") om leuke foto's te maken.
'k Vind wel leuk dusja. :)

Bedankt voor de comments, ik probeer er rekening mee te houden volgende keer. :D

DaMob

Legacy Member
Die laatste foto mag je voor mij wel eens in een grote resolutie maken als de zon schijnt en met een volledig blauwe lucht :p

Voor de rest mooie foto's

- CooKie -

Legacy Member
DaMob zei:
Die laatste foto mag je voor mij wel eens in een grote resolutie maken als de zon schijnt en met een volledig blauwe lucht :p

Voor de rest mooie foto's

Will do, kzegget, ge moet in deze tijd wa chance hebbe da 't zonneke erdoor komt, grauwe dagen. Ge zou er depressief van worden op den duur.

Zooooooooooooooooomeeeeeeeeeeeeer

dresse

Legacy Member
wat tips:

1. zoek iets speciaal als onderwerp. Nu legt ge uw dof op een hoopje on interessante blaren, met als gevolg een oninteressante foto... ne paddenstoel ofzo zou hier al veel doen...

2. nog meer proberen te zoeken achter een interessant perspectief lijnenspel. Het zit er al ergens in, maar ge kunt nog veel verder gaan.

3. te centraal + oninteressant

4. goed dat ge die boom waarop ge scherpstelt niet centraal neemt,wel niet echt interessant onderwerp...

5. Niet interessant, scheef zonder enige meerwaarde en lelijke kleuren. Met scheve fotos kunt ge experimenteren, maar dan moet het wel een betekenis of meerwaarde hebben imo... anders wordt ge er gewoon duizelig van...

6. lucht is idd uitgebrand. 2 foto's met verschillende sluitertijd nemen met statief en combineren in photoshop, of wat onderbelichten en achteraf wat corrigeren...

7. tekst verneukt het volledig

8 en 9. horizon mocht iets hoger imo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan