Archief - driesrengle.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dresse

Legacy Member
Aangezien telenet mijn oude site er gewoon afgesmeten had bij het downgraden naar een goldshake een nieuwe moeten maken...

Bugs, spellingsfouten of feedback op design zijn welkom.
Het was weer jaren geleden, dus was het veel trial en error om het te laten werken. Code kan wat messy zijn :)

Enfin, het blijkt uiteindelijk in alle browsers min of meer te werken. In firefox ziet het er wel het beste uit met de rounded corners...

Het belangrijkste was dat mijn werk simpel en clean gepresenteerd werd en dat het heel gemakkelijk is om te updaten. De php is niet van mij maar van zenphoto...

Spui!

Http://www.driesrengle.be

koebeest

Legacy Member
Hey,

Begrijp me niet verkeerd maar ik ga in mijn volgende opsomming eigenlijk alleen de negatieve punten aanhalen. Wat niet wil zeggen dat ik het niet mooi vind.

- Je teks is te klein. Om mijn Dell laptop met resolutie van 1920x1200 is het tot mijn grote spijt zo goed als onleesbaar. Alleja, toch niet zonder mijn ogen na verloop van tijd pijn te doen.
- De ruimte tussen die 2 knoppen vind ik eerder vreemd aanvoelen dat goed.
- De images in je header zijn precies vrij groot? Ik ben nu wel aan't downloaden maar die image komt er altijd later door :)

voor de rest kan ik niet direct iets aanmerken ;) (ik keek NIET naar de code)

Greetz,

Jens

dresse

Legacy Member
1920 is dan ook wel een vreselijk grote resolutie voor een laptop schermpje eh :). ik zit op 1440 met men macbook en heb geen probleem om het te lezen... Als nu blijkt dat meer mensen er last van hebben kan ik het wel aanpassen, maar ik vind klein mooier :)

Wat bedoel je met de ruimte tussen de twee knoppen? Tussen about me/contact en de rest? Da gaat over iets anders dus koos ik ervoor om de ene links en de andere rechts uit te lijnen...

Met de images in de header heb ik ook problemen. Zou ze idd ofwel kleiner moeten maken ofwel een preload script ofzo insteken.

Thx voor het checken in elk geval.

carhartt^-

Legacy Member
Persoonlijk vind ik het jammer van die willekeurige foto's als header. De foto van de koe van ik persoonlijk vuil waardoor je site vuiler lijkt/minder professioneel.

Ik had voor jouw talenten eerder een "sketch-achtige" site verwacht, met potloodstrepen etc. Langs andere kant krijgt men dan misschien de illusie dat je je beperkt tot enkel tekenen & animatie, wat waarschijnlijk niet het geval is. En misschien zou dit wel een cliché ontwerp zijn voor iemand met teken-talenten.

Persoonlijk denk ik dat een portfolio-site langs de ene kant een bron van informatie -en je werk rangschikken en weergeven volgens een persoonlijke wijze- is, maar langs de andere kant moet de site al heel veel over je talenten zeggen in het ogenblik van een seconde (open en direct sluiten bijvoorbeeld). Dit laatste mis ik jammergenoeg aan je site. Te donker/zwartwit (saai!) voor een artistiek iemand, te weinig grafische elementen.

Op het eerste zicht ziet de code er goed uit en is alles mooi uitgelijnd/clean gerangschikt. Zit hier op 24" imac 1920x1200 en over de resolutie valt niks te zeggen ;)

dresse

Legacy Member
wat de look betreft volg ik u wel. Het was oorspronkelijk de bedoeling om gewoon heel simpel een thema van zenphoto te gebruiken en niks aan aan te passen. Dit omdat ik geen webdesigner ben en van scratch iets creatief maken zou me echt te veel tijd kosten. Ma dan gaandeweg begon ik kleine dingetjes te veranderen en voor ik het wist had ik alle oorspronkelijke theme code weggesmeten en alle css opnieuw geschreven...

Het voordeel is dat het er nu een beetje beter uitziet, het nadeel dat het niet meer overduidelijk gewoon een theme is en dat mensen ook naar de layout gaan kijken als 'werk'...
(dit was de site in een vroeger stadium: Untitled Document)

De header ga ik zo laten, maar mss de koe er gewoon uitlaten en ervoor zorgen dat het allemaal mooie headers zijn die erin laden :)
(ook al was die koe eigenlijk stiekem mijn favoriet...)

General Lee

Legacy Member
Ben niet zo te vinden voor het gebruik van Engelstalige termen op een verder volledig Nederlandstalige site, zeker als er Nederlandse alternatieven voor bestaan (illustration, photography, ...)
Ook zou ge wat consequenter kunnen zijn op vlak van hoofdlettergebruik bij namen (Sony Vegas <=> adobe photoshop).

De header vind ik maar niks, maar dat is uiteraard ook een kwestie van persoonlijke smaak...

dresse

Legacy Member
De engelstalige termen hebk ook over getwijfeld maar zijn dan toch maar gebleven omdat ik mijn kaartje ook vaak geef op buitenlandse festivals. Niet belangrijk dat die mensen mijn biografie lezen enzo, maar wel dat ze gemakkelijk de weg vinden naar mijn werk en naar de contactpagina enzo...

EilandGlorie

Legacy Member
Qua vormgeving ken ik er niet al te veel van, dus doe ik ook geen uitspraken buiten het feit dan dat er wel wat meer kleur in mag, mijn mening.

Wat ik écht goed vindt is de tekst / inhoud die er op staat. Je hebt ofwel erg creatieve schrijftalenten of je hebt er héél lang aan gesleuteld en bijgewerkt.
Het is eens iets leuks om te leven, er zijn duizenden andere & veel saaiere bio-teksten en consoorten te vinden.

Xavez

Legacy Member
Het is helemaal niet slecht, zeker niet voor iemand die niet hoofdzakelijk met webdesign bezig is...

...maar daar ligt het probleem volgens mij net een beetje :). Ik denk dat je beter af zou zijn met een website die vooral veel witruimte aan je ontwerpen geeft: ze zijn zo bloedmooi, ze verdienen een plaatjse. Je hebt te fel geprobeerd om een website te ontwerpen, terwijl dat voor iemand die hoofdzakelijk met andere dingen bezig is, eigenlijk net minder mooi is :). Zwart en grijs maken het geheel ook zo donker en die opacity op je "logo" vind ik eigenlijk maar niks--maar dat kan persoonlijk zijn.

Overall een goeie poging lijkt me, maar ik zou de boel gewoon bij een volgende design helemaal terug naar z'n basics laten gaan: je artwork :).

EraSerX

Legacy Member
volledig akkoord met xavez, ik zou gaan voor een nog soberder (?) design, geen ajax/flash toestanden, maar pure focus op je artwork. En ook op je front pagina al een teaser geven van je werk, nu zie je het pas als je op een link klikt.

dresse

Legacy Member
@eilandglorie: thx, niet veel aan gesleuteld. Meeste is in 1 ruk doorgeschreven... Vind eigenlijk juist dat het nogal stroef leest...

@Xavez en Eraserx: ik vrees dat ik me inderdaad een beetje heb laten meeslepen. Het plan was oorspronkelijk om een tijdloos en zeer simpel ding te maken... Maarja, ge begint hier en daar wat toe te voegen, en voor ge het weet hebt ge te veel toegevoegd... :(
Zou het wel terug willen versimpelen, maar heb nu zo gesukkeld om dat allemaal werkend te krijgen :)

Brick Top

Legacy Member
Ik ben niet into webdesign maar die random afbeeldingen storen mij ook een beetje. Sommigen vind ik best cool maar die kat en die koe vind ik dan weer niks... Mss persoonlijke smaak maar ik denk dat veel mensen dat niet zo mooi vinden.

Offtopic: Respect voor uw werk man! :applause:

Dj Aero

Legacy Member
- opacity op logo wegdoen, is verouderd
- logo oopt bij mij ook 3 pixels naast de bannerimage
- tekstgrootte zit goed, rekening houden met een resolutie 1920*1200 op een 17inch scherm is nogal absurd (no offence e koebeest)
- op de about me pagina, vind ik het even verwarrend waar eerst te kijken. Misschien die 2 panels, verwerken in 1 panel, of onder elkaar schikken of iets dergelijks?
- Misschien ergens portfolio ofzo als tagline vermelden onder het logo ofzo? om echt meteen duidelijk te maken waar de site precies omgaat?
- en waarom engelstalige menubuttons als de hele site in het nederlands is?

algemeen knappe site, ik doe het je momenteel nog niet na :)

dresse

Legacy Member
hmm, wel veel mensen die zich storen aan de header.
Misschien moet ik terug meer richting deze versie gaan: http://dresse.free.fr/Picture 4.png ?

Het engelstalige menu is voor mijn buitenlandse contacten zodat ze snel hun weg vinden naar mijn werk. Maar had geen zin om heel men bio te vertalen...

Conqie

Legacy Member
Vind ik persoonlijk het sterkste, die header, kijk je toch steeds weer op iets anders.
Misschien eventueel linken aan het thema van de tab.

dresse

Legacy Member
linken gaat ni vrees ik, aangezien alle albums eigenlijk dezelfde html pagina zijn... via php komt er dan een andere inhoud in...

Dj Aero

Legacy Member
ik vind het fotogebeuren in de header zeker niet slecht, mag wel vind ik op een portfolio site van iemand die tekent, fotografeert, ... ik stoorde me gewoon aan aan het rode boxke

carhartt^-

Legacy Member
ik vind het jammer da je ni denkt aan een totaal redesign van uw site. grafischer dan.

dresse

Legacy Member
misschien komt het daar nog van nu ik heel da php gedoe van zenphoto een beetje begin te snappen...
Alhoewel.. het design maken in photosohop is geen probleem, ma da omzetten naar een site die in alle browsers werkt eh... dikke miserie... :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan