TiB0
Legacy Member
Is een Mac de meerprijs t.o.v een PC waard, from a designer's point of view? 
Voor een Apple computer betaal je wat meer voor een gelijkwaardige (of soms zelfs minder snelle) configuratie op vlak van hardware. Dit zou dan goed gemaakt worden door Mac OSX, wat volgens velen (ik blijf daar neutraal in) superieur is aan Vista en XP, in verband met gebruiksvriendelijkheid, stabiliteit en features.
Maar een PC heeft een aantal programma's die op een Mac niet voorhanden zijn (Bootcamp niet meegerekend).
Denk dan maar aan 3DsMax (en de meeste games, hoewel dat reeds off-topic is), terwijl daar ook erg veel vrij goede Mac alternatieven voor zouden zijn.
Langs de andere kant heb ik het gevoel dat de hele Adobe-reeks veel beter en sneller loopt op een Mac dan op een Windows PC.
Het hele iLife gebeuren bij OSX is ook iets waar Windows niet aan kan tippen (IMO).
Ook gebruiken - in mijn omgeving - de meeste grafische ontwerpers een Mac. Maar is dit puur uit snobisme (om bij het clubje te horen) of heeft de Mac echt iets wat de hogere kostprijs verantwoordt? Wat gebruiken jullie?
Dus, naar aloude traditie, steekt uw toorts aan, slijpt uw hark (en baardtrimmer), en laat de discussie losbarsten!
(Ik heb geen Q: prefix genomen omdat het, hoewel het een soort van vraag is, het one way or another toch in een discussie uitmondt.)

Voor een Apple computer betaal je wat meer voor een gelijkwaardige (of soms zelfs minder snelle) configuratie op vlak van hardware. Dit zou dan goed gemaakt worden door Mac OSX, wat volgens velen (ik blijf daar neutraal in) superieur is aan Vista en XP, in verband met gebruiksvriendelijkheid, stabiliteit en features.
Maar een PC heeft een aantal programma's die op een Mac niet voorhanden zijn (Bootcamp niet meegerekend).
Denk dan maar aan 3DsMax (en de meeste games, hoewel dat reeds off-topic is), terwijl daar ook erg veel vrij goede Mac alternatieven voor zouden zijn.
Langs de andere kant heb ik het gevoel dat de hele Adobe-reeks veel beter en sneller loopt op een Mac dan op een Windows PC.
Het hele iLife gebeuren bij OSX is ook iets waar Windows niet aan kan tippen (IMO).
Ook gebruiken - in mijn omgeving - de meeste grafische ontwerpers een Mac. Maar is dit puur uit snobisme (om bij het clubje te horen) of heeft de Mac echt iets wat de hogere kostprijs verantwoordt? Wat gebruiken jullie?
Dus, naar aloude traditie, steekt uw toorts aan, slijpt uw hark (en baardtrimmer), en laat de discussie losbarsten!
(Ik heb geen Q: prefix genomen omdat het, hoewel het een soort van vraag is, het one way or another toch in een discussie uitmondt.)

