gerto
Legacy Member
NOTE: Het volgende is een vrij lange tekst, ik zou het apprecieren om dit volledig te lezen i.p.v. een stukje te lezen en daaop te reageren (dat is in het verleden al vaak gebeurd als ik een iets langere post maakte
) Thx!
Ik zit nu in het 6e jaar Secundair Onderwijs Latijn - Moderne Talen, en ben al serieus aan het nadenken over wat ik zou doen na dit jaar;
Op dit moment houd ik mij in mijn vrije tijd het grootste deel van de tijd bezig met websites maken, hiermee verdien ik toch al wel heel wat geld (hoewel de meeste projecten die ik doe nog relatief klein zijn: <1000$).
Voor alle duidelijkheid: ik ben dus scripter, niet webdesigner.
Ik wil hier doodgraag mijn beroep van maken, om dit zelfstandig te doen, heb hierover al veel geïnformeerd; Ben naar de vlaamse startersdag geweest, heb unizo al persoonlijk gecontacteerd e.d.
Maar langs de andere kant heb ik ook altijd gewild om voor de zekerheid nog een goed diploma te hebben;
Ik dacht aan de volgende richtingen:
-Informatica (universitair): Deze richting interesseert mij wel, maar ik heb slechts 3 uur wiskunde en dit zou enorm veel inzet vergen en waarschijnlijk voor moeilijkheden zorgen, tenzij ik nu intensief wiskunde begin in te halen met leerboeken van richtingen met meer wiskunde
-Toegepaste Informatica: Ook dit interesseert mij wel en hier valt het probleem van de wiskunde wel grotendeels weg; Toen ik echter ging informeren over deze richting en vertelde over mijn ervaring met programmeren e.d. vertelde de vertegenwoordiger van deze richting mi jdat ik zeker de universitaire Informatica moest gaan doen
-TEW o.i.d.: Hierdoor behaal ik nog een diploma, en leer ik ook veel over het hebben van een eigen bedrijf. Hierover heb ik ook al vele boeken gelezen , maar kan ik natuurlijk nog zeer veel bijleren, dit lijkt mss. wel een goede richting.
-Nog enkele andere richtingen die ik overweeg; maar daar is de interesse kleiner.
Maar toch zouden deze studies eerder zijn uit zekerheid om toch maar een diploma te hebben voordat ik zelfstandig begin; En ik ben een beetje bang dat dit de verkeerde instelling is om hieraan te beginnen.
Langs de andere kant overweeg ik ook om onmiddellijk te beginnen (na nog een snelcursus Bedrijfsbeheer) na het Secundair, eventueel met nog avondonderwijs o.i.d.); Ik denk wel dat ik op dit moment genoeg zou kunnen verdienen om rond te komen;
Enkele voordelen die ik heb:
-mijn vader is boekhouder
-ik ben ZEER gemotiveerd
-ik heb al een aantal klanten die nu al zeer regelmatig al hun projecten aan mij vragen
-een andere webdesigner die dit al wel als beroep doet stuurt vrij regelmatig klanten door naar mij als hij te veel werk heeft.
-ik leer vrij goed uit mezelf
-ik amuseer mij tijdens het scripten
Wat ik het liefst zou doen is er ineens invliegen, hoewel ik langs de andere kant toch een diploma wil voor als het zou mislopen , en misschien ook nog wel wil genieten van het studentenleven
Maar ik zou jullie mening / raad / ervaring graag willen weten
TIA
) Thx!Ik zit nu in het 6e jaar Secundair Onderwijs Latijn - Moderne Talen, en ben al serieus aan het nadenken over wat ik zou doen na dit jaar;
Op dit moment houd ik mij in mijn vrije tijd het grootste deel van de tijd bezig met websites maken, hiermee verdien ik toch al wel heel wat geld (hoewel de meeste projecten die ik doe nog relatief klein zijn: <1000$).
Voor alle duidelijkheid: ik ben dus scripter, niet webdesigner.
Ik wil hier doodgraag mijn beroep van maken, om dit zelfstandig te doen, heb hierover al veel geïnformeerd; Ben naar de vlaamse startersdag geweest, heb unizo al persoonlijk gecontacteerd e.d.
Maar langs de andere kant heb ik ook altijd gewild om voor de zekerheid nog een goed diploma te hebben;
Ik dacht aan de volgende richtingen:
-Informatica (universitair): Deze richting interesseert mij wel, maar ik heb slechts 3 uur wiskunde en dit zou enorm veel inzet vergen en waarschijnlijk voor moeilijkheden zorgen, tenzij ik nu intensief wiskunde begin in te halen met leerboeken van richtingen met meer wiskunde
-Toegepaste Informatica: Ook dit interesseert mij wel en hier valt het probleem van de wiskunde wel grotendeels weg; Toen ik echter ging informeren over deze richting en vertelde over mijn ervaring met programmeren e.d. vertelde de vertegenwoordiger van deze richting mi jdat ik zeker de universitaire Informatica moest gaan doen
-TEW o.i.d.: Hierdoor behaal ik nog een diploma, en leer ik ook veel over het hebben van een eigen bedrijf. Hierover heb ik ook al vele boeken gelezen , maar kan ik natuurlijk nog zeer veel bijleren, dit lijkt mss. wel een goede richting.
-Nog enkele andere richtingen die ik overweeg; maar daar is de interesse kleiner.
Maar toch zouden deze studies eerder zijn uit zekerheid om toch maar een diploma te hebben voordat ik zelfstandig begin; En ik ben een beetje bang dat dit de verkeerde instelling is om hieraan te beginnen.
Langs de andere kant overweeg ik ook om onmiddellijk te beginnen (na nog een snelcursus Bedrijfsbeheer) na het Secundair, eventueel met nog avondonderwijs o.i.d.); Ik denk wel dat ik op dit moment genoeg zou kunnen verdienen om rond te komen;
Enkele voordelen die ik heb:
-mijn vader is boekhouder
-ik ben ZEER gemotiveerd
-ik heb al een aantal klanten die nu al zeer regelmatig al hun projecten aan mij vragen
-een andere webdesigner die dit al wel als beroep doet stuurt vrij regelmatig klanten door naar mij als hij te veel werk heeft.
-ik leer vrij goed uit mezelf
-ik amuseer mij tijdens het scripten
Wat ik het liefst zou doen is er ineens invliegen, hoewel ik langs de andere kant toch een diploma wil voor als het zou mislopen , en misschien ook nog wel wil genieten van het studentenleven

Maar ik zou jullie mening / raad / ervaring graag willen weten

TIA
En qua webscripting is het ook niet vet. Dacht in die 4 jaar een practicum van 20uur voor webscripting.