Archief - DISCUSSIE: Ruby, Rails, etc.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dJeez

Legacy Member
taLa. zei:
Bij het brakke aspect denk ik aan dingen als statische methoden die gewoon uitvoerbaar zijn als instancemethoden (kan al tellen als schending van OO-principes imo), compleet scheve statische uitvoeringscontexten bij parent classes, en de bijhorende onvermijdelijke nood aan de functie get_class().
Wacht nog ff op PHP 5.3, dan krijg je de oplossing (nu ja, een oplossing) voor de late static binding problemen, want dat is toch waar je op doelt denk ik (?).

http://c7y.phparch.com/c/entry/1/art,late_static_bindings/0

En de aangepaste entry in de PHP manual :
http://www.php.net/manual/en/language.oop5.late-static-bindings.php

Yen

Legacy Member
Het voordeel van Ruby is dat het van nature object geörienteerd is.

Zijn er trouwens veel hosting bedrijven die Ruby ondersteunen?

Iemand goede ervaringen met Netbeans en Ruby on Rails? :)

killgore

Legacy Member
Waar komt gij ineens nog mee af Yen :p?

de ondersteuning van ruby en python begin ik veel meer te zien eigenlijk, maar het kan ook gewoon zijn dat de mensen die me linken naar hosts zelf meer zoeken naar dergelijke zaken.

Ik heb gewoon geen goede ervaringen met netbeans (ook niet voor java dus), dat programma is veel te zwaar (eclipse werkte bij mij stukken vlotter voor bijna volledig dezelfde functionaliteit).

Yen

Legacy Member
killgore zei:
Ik heb gewoon geen goede ervaringen met netbeans (ook niet voor java dus), dat programma is veel te zwaar (eclipse werkte bij mij stukken vlotter voor bijna volledig dezelfde functionaliteit).
Overlaatst mijn opgewaardeerd van Netbeans 5.5 naar Netbeans 6.1 en ik heb het gevoel dat het allemaal wat vlotter gaat.
Toch ga ik binnenkort Eclipse eens proberen.

Wolfr

Legacy Member
Yen zei:
Het voordeel van Ruby is dat het van nature object geörienteerd is.

Zijn er trouwens veel hosting bedrijven die Ruby ondersteunen?

Iemand goede ervaringen met Netbeans en Ruby on Rails? :)

Voor Ruby hosting kan je in België terecht bij Openminds

( http://www.openminds.be/ )

dendaak

Legacy Member
http://www.alfahosting.be

In mijn cPanel staat er toch:
Beheer Ruby on Rails toepassingen

Ruby on Rails toepassingen zijn gebaseerd op het Rails systeem. Rails toepassingen moeten als alle toepassingen gestart worden. Nadat u een toepassing aangemaakt heeft, dient u uw code toe te voegen. Daarna kunt u ervoor kiezen uw toepassing te starten en stoppen, of zelfs te laten opstarten bij elke systeemstart.

killgore

Legacy Member
Yen zei:
Overlaatst mijn opgewaardeerd van Netbeans 5.5 naar Netbeans 6.1 en ik heb het gevoel dat het allemaal wat vlotter gaat.
Toch ga ik binnenkort Eclipse eens proberen.

ik heb direct met de 6.0 en 6.1 gewerkt. Niets te klagen qua interface hoor, dat is algemeen gezien gewoon worden (hoewel ik eclipse nog net dat ietsje krachtiger vind). Het is vooral dat voor zelfde functionaliteit netbeans veel trager draait en veel meer plaats inneemt dan eclipse.

In netbeans zat ik vaak code te typen dat de texteditor niet meekon, dat vind ik er in deze tijd lichtjes over tbfh (en men laptop is zeker krachtig genoeg).

Dx-Solutions

Legacy Member
Vroeger werkten we ook in een eigen framework, we hebben er al meerdere gehad.

ASP, ASPx, PHP4 -> PHP5 ... eigenlijk verandert er tegenwoordig zoveel dat we nu zelf op zoek zijn naar een framework die aan onze wensen kan voldoen.

We zijn het eigenlijk een beetje beu telkens opnieuw te moeten starten ...

We hebben ruby geprobeerd, valt mee, maar wijkt te sterk af van de php omgeving voor ons.

Die codeignitor daarentegen is echt wel super, de develop tijd gaat hierdoor serieus naar beneden ...
en de code is heel makkelijk te begrijpen.

killgore

Legacy Member
codeigniter is inderdaad enorm krachtig voor sites die nog een redelijk hoge customization graad vereisen en je wenst binnen PHP te blijven. Als je die gigantische customization niet nodig hebt vind ik drupal nog steeds meer dan goed genoeg.

Ik begin echter vrij zot te komen van het python framework django, dat ding kan echt prachtige dingen vreselijk eenvoudig :p. Het enige dwaze is dat het python blijft en het framework nog steeds niet in versie 1 zit. Dit zorgt ervoor dat ontwikkelen op afstand via repositories een ramp is. Je moet al zorgen dat je django-versies gesynchroniseerd zijn en dan nog eens goed ingesteld. Maar zodra ze eens een stabiele Release hebben is dat wel een extreem krachtig ding.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan