trouwens kan je evenveel en makkelijk info terugvinden in een site dat met effecten speelt dan zonder, het is hoe je ze implementeert.
en ja zelfs een Flash intro kan een nut hebben alhoewel dat zeer zelden tot zijn recht komt voor middegrote/kleine particulieren.
mooie theorie, maar in praktijk gaat dat niet het geval zijn. Als er immers effecten op de site zijn ( laat ons iets simpels zeggen, bijvoorbeeld een klein draaiend wereldbolletje) zal de gebruiker sowieso eerst de aandacht worden getrokken op de effecten. Zo werkt ons oog nu eenmaal : we kijken eerst naar zaken die bewegen/verschillend zijn en dan pas naar de andere zaken.
Om even iets duidelijk te maken : neem de site van dsdesign, deze zit mooi ineen en navigeert redelijk vlot. Maar een gebruiker die er voor het eerst komt, zal zijn aandacht eerst worden getrokken op het bewegend wiel bijvoorbeeld en dan op de witte bewegende "bollen" en dan pas op de navigatie.
Voor een designsite of voor een party/discotheek is dit uiteraard geen punt en zelfs warm aanbevolen, maar voor een echt zakelijk site is zelfs die afleiding teveel van het goede.