n00bslayer
Legacy Member
http://www.seomoz.org/blog/the-problem-with-pagination-on-cpm-ad-driven-websites
Zouden jullie alle inhoud op een website opsplitsen over zoveel mogelijk pagina's, of zoveel mogelijk informatie samenhouden op een pagina?
De tussenoplossing zoals die op Seomoz wordt aangeboden is niet mis, maar ik wacht liever de eerste resultaten van een proof of concept af.
* Samenhouden:
++ Pro:
~~~ Meer bezoekers (long tail)
~~~ Betere user experience, indien goed uitgevoerd met bvb jumplinks oid
-- Contra:
~~~ Minder focus op de keywords zoals die van je subcategorieën (keyword kannibalisatie)
~~~ Minder pageviews
* Opsplitsen
++ Pro:
~~~ Specifiekere onderwerpen per pagina
~~~ Meer pageviews
-- Contra:
~~~ Er vloeit linkkracht weg (zie dempingsfactor in het PR algoritme)
~~~ Slechtere user experience (paginatie is iets dat je moet proberen vermijden oa bij sites die informatie aanbieden)
~~~ Minder effect van de long tail
Ikzelf ben voorstander om zoveel mogelijk samenhangende informatie op een pagina te houden, daar de voordelen naar mijn mening niet opwegen tegen de nadelen.
Wat vinden jullie?
Zouden jullie alle inhoud op een website opsplitsen over zoveel mogelijk pagina's, of zoveel mogelijk informatie samenhouden op een pagina?
De tussenoplossing zoals die op Seomoz wordt aangeboden is niet mis, maar ik wacht liever de eerste resultaten van een proof of concept af.
* Samenhouden:
++ Pro:
~~~ Meer bezoekers (long tail)
~~~ Betere user experience, indien goed uitgevoerd met bvb jumplinks oid
-- Contra:
~~~ Minder focus op de keywords zoals die van je subcategorieën (keyword kannibalisatie)
~~~ Minder pageviews
* Opsplitsen
++ Pro:
~~~ Specifiekere onderwerpen per pagina
~~~ Meer pageviews
-- Contra:
~~~ Er vloeit linkkracht weg (zie dempingsfactor in het PR algoritme)
~~~ Slechtere user experience (paginatie is iets dat je moet proberen vermijden oa bij sites die informatie aanbieden)
~~~ Minder effect van de long tail
Ikzelf ben voorstander om zoveel mogelijk samenhangende informatie op een pagina te houden, daar de voordelen naar mijn mening niet opwegen tegen de nadelen.
Wat vinden jullie?
De ene al wat beter dan de andere 
ik ga er eens over nadenken en dan mijn mening zeggen