Archief - DISCUSSIE: meer bezoekers of meer pageviews?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

n00bslayer

Legacy Member
http://www.seomoz.org/blog/the-problem-with-pagination-on-cpm-ad-driven-websites

Zouden jullie alle inhoud op een website opsplitsen over zoveel mogelijk pagina's, of zoveel mogelijk informatie samenhouden op een pagina?
De tussenoplossing zoals die op Seomoz wordt aangeboden is niet mis, maar ik wacht liever de eerste resultaten van een proof of concept af.

* Samenhouden:
++ Pro:
~~~ Meer bezoekers (long tail)
~~~ Betere user experience, indien goed uitgevoerd met bvb jumplinks oid
-- Contra:
~~~ Minder focus op de keywords zoals die van je subcategorieën (keyword kannibalisatie)
~~~ Minder pageviews
* Opsplitsen
++ Pro:
~~~ Specifiekere onderwerpen per pagina
~~~ Meer pageviews
-- Contra:
~~~ Er vloeit linkkracht weg (zie dempingsfactor in het PR algoritme)
~~~ Slechtere user experience (paginatie is iets dat je moet proberen vermijden oa bij sites die informatie aanbieden)
~~~ Minder effect van de long tail

Ikzelf ben voorstander om zoveel mogelijk samenhangende informatie op een pagina te houden, daar de voordelen naar mijn mening niet opwegen tegen de nadelen.

Wat vinden jullie?

Accordis

Legacy Member
Dat is inderdaad een omslachtig onderwerp.
Ik probeer daartussen een goed evenwicht te vinden. Zo wil ik zo veel mogelijk informatie op een pagina te krijgen, zolagn eht maar relevant blijft.

Daarbij is een mooi en overzichtelijk menu ook belangrijk om de gebruiker te laten surfen tussen de pagina's (=> gebruiksvriendelijkheid).

Zo probeer ik telkens mijn websites te maken ;) De ene al wat beter dan de andere :p

Xiao

Legacy Member
n00bslayer zei:
~~~ Slechtere user experience (paginatie is iets dat je moet proberen vermijden oa bij sites die informatie aanbieden)

Ben ik niet mee akkoord.
Ik zoeke liever wat ik nodig heb in de pagina waar het staat, dan 20 blogposts te moeten doorlezen op dezelfde pagina tot ik vind wat ik nodig heb.

n00bslayer

Legacy Member
llsanderll zei:
Ben ik niet mee akkoord.
Ik zoeke liever wat ik nodig heb in de pagina waar het staat, dan 20 blogposts te moeten doorlezen op dezelfde pagina tot ik vind wat ik nodig heb.
Mja, hoe ik het anders (en beter) geformuleerd zou moeten hebben:
Ik heb wat de gebruikerservaring betreft liever niet dat bvb een lang artikel (een lange blogpost kan ook) over één onderwerp (zinloos) wordt opgedeeld in pagina's, maar dat de informatie direct wordt weergegeven, waardoor de grootte van je scrollbar een betrouwbare indicatie van de lengte van je inhoud wordt en ik niet meer hoef te klikken/wachten op verdere delen van de informatie.
En als deze brok informatie zéér groot is, maar toch nog samenhangt qua onderwerp, kan je bvb jumplinks gebruiken om snel naar bepaalde delen van je pagina te navigeren.

Smokyke

Legacy Member
Het is idd niet gemakkelijk om te zeggen wat het beste is. Ik laat alles in 1 pagina.

dJeez

Legacy Member
Je kan de keuze ook aan de gebruiker laten uiteraard. Per default in (relevante) pagina's opsplitsen en ook een print/full view/pdf link voorzien die het artikel in zijn geheel toont.

Howtoforge.com werkt op die manier (de full pageview is wel betalend daar).

KoenDK

Legacy Member
nog nooit over nagedacht eerlijk gezegd :crazy: ik ga er eens over nadenken en dan mijn mening zeggen :p misschien zou het leuk zijn om te weten of het effectief ooit al eens bewezen is, moet wel lukken denk ik dan als je bv ziet dat er studies zijn ivm waar men eerst kijkt en dergelijke... effe googlen

persoonlijk : als ik iets zoek via google, kom ik misschien op 1 pagina terecht waar ik mijn informatie snel terugvind (omdat er niet veel tekst op staat die over andere zaken gaan), zo kan weinig tekst per pagina leuk zijn voor de gebruiker
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan