Archief - DISCUSSIE : kostprijs Webhosting? Prijs / Kwaliteit?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat kies jij voor hosting?


  • Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten.

Sprits

Legacy Member
ik betaal nu 12€ per jaar voor 25Mb en 1Gb per maand... Maar omdat hun servers is nekeer 3 dage hebbe platgelege heb ik is ne ferme email gestuurd en ik heb 600Mb extra webhosting gekrege + 20Gb per maand... Dus ik betaal 12€ per jaar vo 625Mb en 21Gb transfer :p en ik heb toen nog een jaar gratis gekrege!


Key Features
Unlimited Email Accounts
Unlimited FTP Accounts
Unlimited Sub Domains
Unlimited MySQL databases
Adult Contents Welcome
Support international domain names
Individual User Accounts
No file size limit
No daily usage cap
Fast and friendly customer service One Click Installers

Developer Features
PHP 4.3.1+
MySql 3.23.29+
Zend Optimizer
GD Library
Perl 5.6+
Curl/Curl SSL
Personal CGI-BINs
Server Side Includes (SSI)
Sendmail Support
phpMyAdmin
SSL Support

Email Features
POP3 Email Accounts
Web-based email access
Unlimited email forwarding
Unlimited email aliases
Unlimited autoresponders
Catch-all email account
Free MX record modification

Site Management
PLESK 7.O Web Control Panel
Web-based file manager
Detailed graphical visitor statistics
MS Frontpage® extensions
Access to raw logs
Cron job support
Custom MIME types
Customizable error pages
Password protected directories
Downloadable Live Backups
One-click script installers

op de moment zit ik hier nu al 3 jaar bij en ik heb nog maar een keer de servers echt wete platligge! vo de rest om de week zo is een 10 minuutjes! (ni echt veel imo)

xml

Legacy Member
nibbler.be zei:
op de moment zit ik hier nu al 3 jaar bij en ik heb nog maar een keer de servers echt wete platligge! vo de rest om de week zo is een 10 minuutjes! (ni echt veel imo)

Niet echt veel?? :/ Elke week 10 'minuutjes' is imo echt wél veel. :) Voor minder vaak bezochte websites, zoals bvb clansites, is dat misschien niet zo erg, maar voor druk bezochte websites is dit toch echt wel 'not done'. :)

De laatste keer dat m'n websites offline waren kan ik me zelf al niet meer herinneren. ;)

Radiance

Legacy Member
Ik verwacht goede uptime & deftige backupstrategie, en gewoon vooruitziende hosting. Ik ben geen grootgebruiker, en geef er dan eigenlijk ook liefst niet teveel geld aan.

Support hecht ik niet zoveel belang aan, als er een cpanel ofzo beschikbaar is kan ik die zaken zelf regelen. Verder zal ik daar toch weinig of nooit beroep op moeten doen. Als ik dan eens een technische (aan)vraag heb wordt die uiteraard bij voorkeur tijdig behandeld.

Nijntje

Legacy Member
Wel wij hebben 'relatief' dure hosting voor België maar daar zit onze infrastructuur, netwerkkeuze en datacenter wel voor iets tussen.
Daar kunnen wij uitstekende service geven, er is vrijwel altijd wel een netwerkbeheerder in het datacenter dus daar geen problemen maar de prijzen zijn ietwat hoog voor gewone particulieren.
Daarom ben ik van plan een soort van B-merk te lanceren.
Zelfde servicelevel maar de datacentra en traffic zijn daar nu eenmaal pak goedkoper.
Wil het ook erg simpel houden: 1 pakket voor 1 prijs. :)

500 Mb HD
5 Gb Traffic
Plesk Control panel
POP3, Mail alias en MySQL DB's zoveel als uw 500 Mb toelaat
(there is nu such thing as unlimited :) )

Dit voor 5 euro excl. / maand.
Te veel? Te weinig?

Lijkt me scherpe prijs voor hosting met service en support inbegrepen.
Geen resell-klodden dus.
Poll was dus in eerste instantie om mij een beeld te vormen van wat de gemiddelde consument denkt over webhosting. :)

NoReason

Legacy Member
kheb een asp.net - mssql website, maar om de kosten te drukken ben ik nu aan het omzetten naar asp.net - mysql... normaal zou de hosting rond de 100€/jaar incl liggen met 1 .be adres inbegrepen

EA lover

Legacy Member
Ik ga een domeinnaam kopen bij Hosting Garage en eventueel een server.
Momenteel heb ik een gratis server: 100MB opslag en onbeperkt bandbreedte en Mysql databases.
Ik denk dat Hosting Garage toch wel bekent is om zijn heel goede support en hosting want ze hosten: voetbalkrant, germinal-beerschot, fantalk, 13forever,...

yaris

Legacy Member
Nijntje zei:
Wel wij hebben 'relatief' dure hosting voor België maar daar zit onze infrastructuur, netwerkkeuze en datacenter wel voor iets tussen.
Daar kunnen wij uitstekende service geven, er is vrijwel altijd wel een netwerkbeheerder in het datacenter dus daar geen problemen maar de prijzen zijn ietwat hoog voor gewone particulieren.
Daarom ben ik van plan een soort van B-merk te lanceren.
Zelfde servicelevel maar de datacentra en traffic zijn daar nu eenmaal pak goedkoper.
Wil het ook erg simpel houden: 1 pakket voor 1 prijs. :)

500 Mb HD
5 Gb Traffic
Plesk Control panel
POP3, Mail alias en MySQL DB's zoveel als uw 500 Mb toelaat
(there is nu such thing as unlimited :) )

Dit voor 5 euro excl. / maand.
Te veel? Te weinig?

Lijkt me scherpe prijs voor hosting met service en support inbegrepen.
Geen resell-klodden dus.
Poll was dus in eerste instantie om mij een beeld te vormen van wat de gemiddelde consument denkt over webhosting. :)


Hmm ik ben van plan om met php te beginnen klooien en dit lijkt mij wel interessant en een zeer lage prijs. Effe misschien een noopvraagje, kan ik verschillende databasen koppelen aan verschillende domeinnamen ?

Nijntje

Legacy Member
Het zijn geen reseller pakketten.
Dus 1 hosting = 1 domein.
Maar als je wil zie ik wel wat ik kan doen.

** edit **

Je kan de databases wel aanspreken vanuit andere domeinen, dat is logisch :)
Vraag verkeerd begrepen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan