Zero Grav
Legacy Member
[f8-Iwan],op vlak van die filesizes zit het zo. Je hebt één opmaakbestand waar je heel de meut insmijt en al je html bestanden. Je html bestanden zijn gestript tot op het bot terwijl je in een tablesite bot+vet+spieren+vel hebt bij wijze van spreken.
Met divs moet de gebruiker de opmaak één maal downloaden, dan wordt ie gecached en moet de gebruiker telkens nog een héél licht skelet downloaden. Dit is op zich niet enkel goed voor bijvoorbeeld 56k gebruikers maar ook voor je hosting.
--
Op de w3c site staat nergens expliciet vermeld dat je geen tables mag gebruiken voor je layout, maar er wordt wel naar verwezen, and this is key, xhtml is een vorm van html die strikter is en volgens de regels van de semantiek. Een tabel diet niet voor een lay-out maar voor tabulaire data, met andere woorden, het gebruiken van een tabel voor je layout is niet volgens de regels van de semantiek.
Degene die het wél doet heeft geen enkel recht om ooit op een browser te vloeken dat die iets misinterpreteert want hij doet het dan zelf fout, met een vork ga je je vlees ook niet snijden, daar heb je een mes voor. Dus ga jij je vorkfabrikant niet vervloeken omdat dat niet goed werkt.
--
Personen die zeggen dat het opbouwen van een site in tables gaat en veel simpeler is, dus ook veel evidenter.. Jij wil een huis bouwen, de architect zegt: "Goedkoop kan ook en het wisselgeld gaat in mijn zakken.".. Fijn als uw huis vol goedkope materialen zit die je om de zoveel jaar opnieuw moet laten bekijken omdat ze op niets trekken.
Met divs moet de gebruiker de opmaak één maal downloaden, dan wordt ie gecached en moet de gebruiker telkens nog een héél licht skelet downloaden. Dit is op zich niet enkel goed voor bijvoorbeeld 56k gebruikers maar ook voor je hosting.
--
Op de w3c site staat nergens expliciet vermeld dat je geen tables mag gebruiken voor je layout, maar er wordt wel naar verwezen, and this is key, xhtml is een vorm van html die strikter is en volgens de regels van de semantiek. Een tabel diet niet voor een lay-out maar voor tabulaire data, met andere woorden, het gebruiken van een tabel voor je layout is niet volgens de regels van de semantiek.
Degene die het wél doet heeft geen enkel recht om ooit op een browser te vloeken dat die iets misinterpreteert want hij doet het dan zelf fout, met een vork ga je je vlees ook niet snijden, daar heb je een mes voor. Dus ga jij je vorkfabrikant niet vervloeken omdat dat niet goed werkt.
--
Personen die zeggen dat het opbouwen van een site in tables gaat en veel simpeler is, dus ook veel evidenter.. Jij wil een huis bouwen, de architect zegt: "Goedkoop kan ook en het wisselgeld gaat in mijn zakken.".. Fijn als uw huis vol goedkope materialen zit die je om de zoveel jaar opnieuw moet laten bekijken omdat ze op niets trekken.