Archief - CSS : rollovermenu IE vs FF

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

snaboentjn

Legacy Member
ik ben een menu aan het maken in css
de vorige versie die ik in gedachten had bleek niet te werken zoals ik het wou
dus dacht ik
ik gooi het over een volledig andere boeg.

joleit!
alles werkt perfect zoals ik het wil
maar dan alleen in IE

in firefox worden de afmetingen die ik meegeef met css wel gerespecteerd maar de afbeeldingen worden niet weergegeven

volgt de HTML code:


HTML:
<div id="headermenu">
 <ul>
  <li><a href="#" class="1"><h2>item1</h2></a></li>
  <li><a href="#" class="2"><h2>item2</h2></a></li>
  <li><a href="#" class="3"><h2>item3</h2></a></li>
  <li><a href="#" class="4"><h2>item4</h2></a></li>
  <li><a href="#" class="5"><h2>item5</h2></a></li>
  <li><a href="#" class="6"><h2>item6</h2></a></li>
 </ul>
</div>
en de CSS


Code:
#headermenu
{
	clear: both;
	height: 125px;
	width: 780px;
	margin: 0px;
	padding: 0px;
	background-color: #F2F7D4;
}
#headermenu h2
{
	display: none;
}
#headermenu ul
{
	border: 0px;
	padding: 0px;
	margin: 0px;
	list-style-type: none;
}
#headermenu ul li
{
	display: block;
	float: left;
	margin: 0px;
	padding: 0px;
	position: relative;
}
#headermenu a
{
	height: 125px;
	width: 130px;
	display: block;
	padding: 0px;
	margin: 0px;
	text-decoration: none;
	background-repeat: no-repeat;
}
a.1
{
	background-image: url(../images/menu/afbeelding.gif);	
}
a:hover.1
{
	background-image: url(../images/menu/afbeelding_hover.gif);
}
a.2 .....
kan iemand me hierbij helpen?

Obliv`

Legacy Member
hebben die h2 tags een nut?

doe eens
a
{
display: block;
}

Zero Grav

Legacy Member
Sideinfo:

Daar mag je geen h2 voor gebruiken, h2 zijn titletags. *kick*

span moet je gebruiken om die dingen niet weer te geven.

snaboentjn

Legacy Member
okidoki
my bad om h2 te gebruiken daarvoor
tis nu aangepast
maar display block toevoegen aan a doet helemaal niets uit.

tikketim

Legacy Member
bij uw a.1 en a:hover.1 de afmetingen van de achtergrond bijzetten kan helpen denk ik

snaboentjn

Legacy Member
heb ik gedaan en ook dat haalt niets uit
het menu wordt wel weergegeven
(afmeten zijn correct)
het zijn de afbeeldingen die niet worden getoond

Zero Grav

Legacy Member
Ben je er zeker van dat je relatie path klopt dan? Dus dat de ../ er moet staan en dergelijke? Geen hoofdletters fout? Extensies worden ook wel eens vergeten.

snaboentjn

Legacy Member
die zijn allemaal correct
ik bedoel maar
als het in IE én Opera wel weergegeven wordt kan dat niet anders dan betekenen dat het path klopt.

niet?

Zero Grav

Legacy Member
Nuja, ik had er vorige keer beter bijgezet dat ge geen onduidelijke namen moet gebruiken, cause I found your problem.

Code:
#headermenu ul li a.item
{
	display: block;
	background-image: url('1231.jpg');	
	background-color: green;
}


<div id="headermenu">
 <ul>
  <li><a href="#" class="item"><span>item1</span></a></li>
 </ul>
</div>

Met andere woorden, wegblijven van die onduidelijke cijfernamen die je je later toch niet herinnert.

snaboentjn

Legacy Member
ah godomme
inderdaad
ik heb de namen 1 2 3 ... een andere naam gegeven en inderdaad nu werkt het.
onvoorstelbaar dat zoiets een fout kan zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan