Archief - CSS : "Professioneel uitziende" site in CSS = div's???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zero Grav

Legacy Member
[EZ] zei:
Nu heb'k nog altijd geen antwoord op mijn vragen :ironic:
Hoe moet'k div's of ne container centere en de inhoud links zette?
En wa's de code voor ne container div? DEES? :unsure:

Nuja, fact is, we proberen je wel antwoord op je vragen te geven maar door je beperkte kennis lees je erover, erdoor en begrijp je er niet veel van. Als je zoveel interesse hebt in css en xhtml zal je je toch eerst moeten bijscholen vooraleer wij je kunnen helpen met het toepassen ervan.

Een container is niet meer dan

<doctype><html><head><title></title></head></head><body>
<div id="container">
<!-- alle content in je html pagina -->
</div>
</body></html>

En dan in je css

#container {
/* Die code in de sticky om te centreren */
}

As you can see, simple as hell, studeer het nu even op w3schools en dergelijke sites en je zal alles wel begrijpen.


*edit* Merci Xavez. :-)

Rvl

Legacy Member
css.maxdesign ook goeie site om wa positioning te lere en wa meer info over lists.

Xavez

Legacy Member
Zero Grav zei:
<doctype><html><head><title></title></head></head><body>
<div id="container">
<!-- alle content in je html pagina -->
</div>
</body></html>

En dan in je css

#container {
/* Die code in de sticky om te centreren */
}

Vogelbekje vergeten :p. En idd, leer er eerst mee werken, dan kan je beter antwoorden interpreteren :)

[EZ]

Legacy Member
Ik kan er al me werken ze, 'k heb een siteje gemaakt met een external style sheet, 'k heb ook al met div's gewerkt.
(zie P.I.M.P. Pictures in mijn sig., bij pics is er nen div, da was is een testjen)

Ma van werke me diene container div snap'k idd niks :p


EDIT:
Ik ben der aan't gerake :p
Alleen nog dees: in IE wordt de hoogte automatisch aangepast aan den inhoud, in FF nie, weet iemand door een opl. voor?
Want als'k "height" op "auto" zet, wa moet'k dan me "margin-top" doen? :unsure:

EDIT²: In IE werkt de bg image nog en in FF wordt het niemeer weergeven :wtf:
Ik gebruik dees code:
body {background-image: url(bg.jpg)}
Da is toch juist!? :unsure:

Hier is het siteje: http://users.telenet.be/pimp/gunz/xedni.html (xedni <=> index :p)

Bjorn121

Legacy Member
http://www.westciv.com als je deftig en goed CSS wil leren. En neem ook eens een kijkje bij Eric Meyer, die kerel heeft handige voorbeelden op zijn website staan.

En voor de mensen die zo hameren op DIV's. Wie zijn website opbouwt uit DIV is niet per se professioneler bezig dan iemand die hem opbouwt uit tables.
Het is dan misschien niet correct, qua positionering is het veel simpeler om iets in tables te doen. + probeer eens iets deftig in elkaar te steken, met positionering in CSS die in alle browsers een vergelijkbaar resultaat oplevert. En met alle bedoel ik dus FF 1.0.x, 1.5, Mozilla, Opera, IE5.0, IE5.5, IE6.0, Safari enz enz. Je zal CSS ferm vervloeken, geloof mij. Vooral de verschillende interpretaties van margin en padding zijn echt om gek van te worden.

Tot zover mijn betoog :).

PS: Ik ben dus ook voorstander van DIV's, maar ik ga niemand verketteren omdat hij iets in tables maakt. Het is sneller gemaakt, levert een vergelijkbaar resultaat op en geen kat die het merkt. Een voordeel van DIV is dat het makkelijker te onderhouden is. Je hebt tenminste geen elvendertig geneste tabellen waar je iets in moet zoeken.

Xavez

Legacy Member
[EZ] zei:
EDIT²: In IE werkt de bg image nog en in FF wordt het niemeer weergeven :wtf:
Ik gebruik dees code:
body {background-image: url(bg.jpg)}
Da is toch juist!? :unsure:

Neen, da's fout:


body {background-image: url('bg.jpg');}
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan