Archief - CSS: div stretchen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zabulus

Legacy Member
Jow,

Ik ben mij hier nu al enkele uren aan het zot zoeken op een simpel probleem lijkt mij. Ik heb al veel sites gevonden over stretching ma kan der nergens aan uit.

Het probleem is:
Ik heb dus 3 div's op een pagina, namelijk div "container" een div "links" en een div "rechts"
De rechtse div bevat meer tekst als de linkse div, en is dus maw langer als de linkse.
De linkse div zou moeten mee stretchen tot op het einde van de rechtse div.

Kleine schetsing van het probleem: http://www.zabulus.be/testdivs.html

Hopelijk kan iemand mij helpen :p

Grtz, zabulus

Da Turtle

Legacy Member
daar wil ook een keer 't antwoord op weten :p, kheb et gevraagd aan een docent webtechnologie en die wist et ook nie :D, kheb ook al zitten proberen en sukkelen om zoiets in elkaar te krijgen.

Radiance

Legacy Member
Het groene kaderke zou even hoog (nuja laag), moeten uitkomen als het rechste. En dus 100% hoogte van zijn container moeten innemen.

Nuja, bij mijn weten is het bijna onmogelijk.
Je kan dit immers enkel oplossen door de linkerkader een height van 100% te geven. Maar er is daarboven niks, buiten het browserwindow met een fixed height, maw vanaf dat je dit doet pakt hij 100% van uw venster in (althans in FF, in IE doet het gewoon niks)

Rvl

Legacy Member
Als het is om u layout "proper" en symmetrisch te houden is kunt ge da oplossen me gewoon ne background image te maken. Een andere manier om dit probleem op te lossen is imo nogal wa buggy, zal dus nie in alle browsers werken volges mij als er een oplossing besta (want die zijn er wel).

zabulus

Legacy Member
het probleem is dat die div gestyled wordt dmv een bgcolor en borders, dus als dat in css kan heb ik geen zin om daar een bg image voor te maken :)

Kn0t

Legacy Member
Ik denk dat dat enkel ofwel met een background-image (google 'faux columns') ofwel met een simpel javascriptje in de aard van

Code:
var leftDiv=document.getElementById('links');
var rightDiv=document.getElementById('rechts');
var maxHeight=Math.max(leftDiv.offsetHeight, rightDiv.offsetHeight)+'px';
leftDiv.style.height=maxHeight;
rightDiv.style.height=maxHeight;

op te lossen valt.

Indien het anders kan, zou ik het ook graag weten. K'heb dit probleem namelijk ook al regelmatig tegengekomen. Net als het footer probleem (footer die steeds helemaal onderaan de pagina staat, onafhankelijk vd content).

BertG

Legacy Member
Ben die vraag nu es meer dan beu geworden :p

Hier heb je een mooi voorbeeldje gezet dat in IE, FF en opera werkt (graag feedback van safari users :) )

http://bertg.be/divstretch.html

Bezie de source en u zult zien dat het niet zo moeilijk is :)

Alleen IE doet wat lastig eh :p
(zet deze anders es in een stiky of iets)

zabulus

Legacy Member
Ja inderdaad kn0t, met dat javascriptje werkt het wel. Als er iemand nog een oplossing weet om dit te kunnen doen in css zou natuurlijk ook altijd handig zijn.

BertG

Legacy Member
zabulus zei:
Ja inderdaad kn0t, met dat javascriptje werkt het wel. Als er iemand nog een oplossing weet om dit te kunnen doen in css zou natuurlijk ook altijd handig zijn.

euh, zie mijn post juist boven die van u???

BertG

Legacy Member
Code:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
Dees bovenaan de source ook zetten. Vreemd genoeg maakt dat voor IE dus een verschil.

Heb hier half uurke op zitten zoeken :p

frensj

Legacy Member
denk dat mijn vraag hier ook wel past precies... (kwestie van geen nieuwe topic te openen)

site
(geen commentaar op kleuren en andere dinen ok :p) in opera wordt die layout weergegeven zoals ik wil, maar in firefox niet (in IE is enkel de site links gecentered, kannek nog mee leven) maar hoe los ik dit op?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan