Archief - CSS: div repeat niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Marcooo

Legacy Member
Ja en als mijn mijn logo dan bv 250px gefloat is van links en ik ga kleiner dan die 250px blijft mijn logo wel staan maar word mijn header ook kleiner? Dat was eigenlijk het "grote" probleem. Wat dan ook nog een probleem is vanaf dat ik mijn content invoeg verkleint mijn header mee tot aan de content en eens kleiner als die content blijft de content wel staan maar word de header kleiner waardoor je dus een stuk header verliest als je gaat scrollen :(

Marcooo

Legacy Member
Nu heb ik anders gedaan. En nu verspringt mijn logo tekst als mijn resolutie kleiner word.
Maar ik heb nog een probleem. Ik krijg namelijk mijn content niet in het midden.

http://www.fastwebdev.be/projecten/mrsrose/index.htm

HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
        <meta name="generator" content=
        "HTML Tidy, see www.w3.org" />
        <meta http-equiv="Content-Type" content=
        "text/html; charset=utf-8" />

        <title>Mrs. Rose</title>
<style type="text/css">

body
{
    background: #b18e90;
    font-family: "Trebuchet MS";
    font-size: 11px;
	color: #fff;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0 0 0 0;
}   

#menu
{
    width: 250px;
    margin-top: 50px;
}

#menu .hetmenu
{
    background: url(images/menu.png);
    width: 76px;
    height: 9px;
    margin-left: 50px;
}

#menu .hetmenutekst
{
	font-size: 11px;
    width: 100px;
    height: 100px;
    margin-left: 67px;
}

#menu .navigatie
{
    background: url(images/navigatie.png);
    width: 72px;
    height: 11px;
	margin-top: 5px;
    margin-left: 50px;
}

#menu .navigatietekst
{
    width: 100px;
    height: 100px;
    margin-left: 67px;
}

#container
{
    margin: 0;
}

#content
{
	background: #8a6668;
	width: 400px;
	height: 400px;
}

#header
{
    background: #fdf3f1;
    height: 140px;
    
}
#lijn
{
    background: #926e70;
    height: 2px;
}

#logo
{
    float: left;
    position: relative;
    background: url(images/logo.png);
    width: 200px;
    height: 171px;
    z-index: 1;
}

#logotekst
{
    float: left;
    background: url(images/logotekst.png);
    width: 453px;
    height: 66px;
    margin-top: 65px;
}

</style>
    </head>

    <body>
		<div id="container">
			<div id="header">
				<div id="logo"></div>
				<div id="logotekst"></div>
			</div>
			<div id="lijn"></div>
			<div id="menu">
				<div class="hetmenu"></div>
				<div class="hetmenutekst"><br />
				Home <br />
				Info <br />
				Fotos <br />
				Gastenboek <br />
				Contact 
				</div>
				<div class="navigatie"></div>
				<div class="navigatietekst"><br />
					Ontbijt <br />
					Warme maaltijden <br />
					Koude maaltijden <br />
					Saladjes <br />
					Snacks <br />
					Drank<br />
				</div>
					<div id="content"></div>
				</div>
				
			</div>
		</div>
    </body>
</html>

SMa

Legacy Member
#menu { float left; ... }
#content { float left; ...}

De tekst van je logo kun je absoluut positioneren, dan verspringt die niet bij kleinere resoluties.

Marcooo

Legacy Member
Dank je SMa.
Maar betreft de tekst van mijn logo. Als ik die dan absoluut positioneer gaat mijn header kleiner worden maar mijn tekstlogo blijft bestaan.

Met beide floats krijg ik mijn content nog niet in het midden spijtig genoeg :(

ozl

Legacy Member
Hmm, kheb eigenlijk een beetje hetzelfde probleem. Bij deze afbeelding zou de cel met 'this' in moeten doorlopen over het scherm (aangepast aan resolutie). Ik heb hier al wat dingen van in deze topic geprobeerd maar niks al gelukt.

Ik heb in mijn layout die zijkant van mijn tabel gewoon wat uitgerekt vandaar dat je zo al die kleine tabelletjes aan de zijkant ziet. Ik dach het zo te kunnen oplossen (enkel in die ene cel een afbeelding te laten doorlopen. Een achtergrond afbeelding is niet mogelijk want de site rekt uit wanneer een nieuws wordt gepost.

EDIT: Ik heb een repeat-x op een afbeelding gedaan en nu krijg ik het gewenste effect bovenaan mijn pagina.

http://www.smi-6ewi.be/lln/index.html

Maar nu zou ik willen dat de blauwe rand onderaan ook repeat. Ik kan niet 1 afbeelding maken met onderkant en bovenkant en die als achtergrond zetten want mijn site rekt uit als ik nieuws post. Hoe los ik dit op?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan