Archief - CSS : button van kleurveranderen bij mouse over

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SilentSpring

Legacy Member
iep,
wij gaan dus van start met een minionderneming en nu heb ik de taak op me genomen om een eenvoudige website te maken waar we onszelf voorstellen en met eventueel nen webshop bij enzo. dit had ik al (banner is voorlopig en achtergrond wss ook). nu zou ik die blauwe navknopjes willen laten verandere in donkerblauwe navknopjes bij mouse over. Nu is mijn vraag dus hoe doe ik dat?
alvast bedankt

Bertold

Legacy Member
css code :
a.knopke:link {
background-image: url(gewoonknopke.jpg);
}
a.knopke:hover {
background-image: url(mouseoverknopke.jpg);
}
zo ix maar kzou et nie blauw doen want u site is al véél te blauw

SilentSpring

Legacy Member
bt belgium zei:
css code :
a.knopke:link {
background-image: url(gewoonknopke.jpg);
}
a.knopke:hover {
background-image: url(mouseoverknopke.jpg);
}
zo ix maar kzou et nie blauw doen want u site is al véél te blauw
k, had als alternatief aan roze fzo gedacht? (product zal badartikelen worden vandaar), is het echt te da blauw of komt het door de banner? want die wordt veranderd, ma kweet nog nie echt welke achtergrond ek et beste zou nemen.
btw, waar moetek just die code zette? in de had of de body?
alvast bedankt

edit: die knopke, moetek da vervange door de naam van mn knop enzo? want ken nie echt veel van css

edit: is opgelost, meteen kleurtjes enzo aangepast ook, dees ist voorlopig geworden (banner is voorlopig, komt nog een andere) http://users.skynet.be/fa050746/brol/design.html best viewed in 1024*768 reso met ie

Bertold

Legacy Member
wel in u html heeft ge da knopke als class="knopke"
dan in u head zet ge <link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
dan maakt ge een style.css file aan
en daarin zet ge dan a.knopke.... ge kunt al die namen kiezen ook da style.css mag anders noemen maar et moet natuurlijk wel overeen komen met u tag in de htmlfile :)
voor meer info zou ek eens googlen op css mouseover ofzo of css hover want hier kunt ge redelijk eindeloos over uitbreiden.

U site zelf zouwk minder opvallend de kleuren roze en blauw nemen.

SilentSpring

Legacy Member
bt belgium zei:
wel in u html heeft ge da knopke als class="knopke"
dan in u head zet ge <link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
dan maakt ge een style.css file aan
en daarin zet ge dan a.knopke.... ge kunt al die namen kiezen ook da style.css mag anders noemen maar et moet natuurlijk wel overeen komen met u tag in de htmlfile :)
voor meer info zou ek eens googlen op css mouseover ofzo of css hover want hier kunt ge redelijk eindeloos over uitbreiden.

U site zelf zouwk minder opvallend de kleuren roze en blauw nemen.
merci:), kheb de buttons blauw gelaten (lichtblauw) en bij mouse over zijn die nu groen, vindt het ne schoon combinatie imo, achtergrond is dus ook beetje vereenvoudigd. zal er wel uitrake nu denkek, bedankt voor de hulp

Bertold

Legacy Member
et ziet er wat 'fucked-up' uit in firefox nu :) en mss ook opteren voor externe css en javascript om u code overzichtelijk te houden :)

SilentSpring

Legacy Member
bt belgium zei:
et ziet er wat 'fucked-up' uit in firefox nu :) en mss ook opteren voor externe css en javascript om u code overzichtelijk te houden :)
idd, op reso 1024*768 ist zoalst moet in ie, ma in ff zittek rechts nog met ne randje. vanmiddag gak es zien om css en javascript in nen externe stylesheet te steke

edit: css zit in ne externe styles.css nu, maar hoe moetek dat doen om mn javasript ook in nen externe stylesheet te krijgen?

SilentSpring

Legacy Member
Obliv` zei:
www.w3schools.com -> javascript tutorial kan u zeker en vast voort helpen
bedankt, had nog niet aan die site gedacht, anders haddek et ier nie hoeven vrage... vond et in 5min, dus alles van styles en javascripts is nu extern wat mn page grootte van nen 6kb terugbracht naar 1.42kb:)

SilentSpring

Legacy Member
bt belgium zei:
ALTIJD eerst aan die site denken ;)
zalk doen;) nu hebbek nog 1 vraagje dak nie echt kan beantwoorden met behulp van die site. ben op zoek naar een scriptje om de bezoeker zn screen resolutie te checken aangezien de site er het best uitziet in 1024*768. eb al een scriptje in acehtml dat automatisch check op resolutie en indien die verschilt van 1024*768 een boodschap bovenaan de pagina zet. nu zouk dus dit scriptje willen aanpassen zodanig dat het ook checkt, maar wanneer de resolutie dus geen 1024*768 is, dat het dan een pop-up laat verschijnen met de melding dat de resolutie nie juist is fzo en dat ge in die popup dan op een knopje kan klikken zodanig dat hij uw resolutie op de goeie zet (als dit mogelijk is?)
hoop dat beetje duidelijk is wak wil zeggen? alvast bedankt

Bertold

Legacy Member
hm gewoon maken dat u website goed is op ALLE resoluties
de bezoeker hoeft zich niet aan te passen aan u website , u hoeft zich aan te passen aan de bezoeker ;)

SilentSpring

Legacy Member
bt belgium zei:
hm gewoon maken dat u website goed is op ALLE resoluties
de bezoeker hoeft zich niet aan te passen aan u website , u hoeft zich aan te passen aan de bezoeker ;)
mja, ne maat zei da ook, maar oe begint ge eraan, op 1024*768 staat mn navmenu schoon links, op hogere staat et steeds verder van de rand enzo. khad eraan gedacht om 3 versies te make fzo, en dan ne scriptje die uw reso detect en dan doorzend naar de siteversie met de gepaste reso? ma aangezien de meeste mense die de site zulle bezoeke geen gamers zijn enzo zal un reso normaal 1024*768 zijn

edit: na test @ 1280*1024: voila, heb mn yrepaet o 50% gezet, nu is er links en rechts een grijze rand maar de site zal proper blijven. dus imo is em nu ongeveer goed voor alle reso's denkek.kzal dan toch maar gewoon op de pagina die ge ziet als ge binnekomt( dus waart logo opkomt en dat ge op enter moet klikke) ne script zette die aanbeveelt om op 1024*768 te bekijke maar dat ook lukt op andere reso's.

Bedankt voor de hulp allemaal, dinsdag op de vergadering stellek de site voor aan mn collega's:p

servi

Legacy Member
moderator noot :
je topic bevat geen prefix, een verkeerd prefix of heeft een onduidelijke titel.
Gelieve een duidelijke titel met een bijhorend correct prefix te gebruiken. Voor meer informatie over prefixen kan je terecht op regels en prefixen !!!.
Je topic is aangepast en je hebt een een waarschuwing gekregen, gelieve in het vervolg er op te letten.

Bertold

Legacy Member
*bij mij ist nogaltijd nie schoon op 1280*1024
en kvind et geen goed idee voor elke res. ene site te maken dan gaat ge lang bezig zijn aangezien laptops ook nog andere res. hebben en dan nog et verschil FF / IE zo kunde 20 sites maken :s

maak gewoon een site op de res. 800*600 die werkt in IE en FF en dan gaat da goed zijn voor alles normaal gezien als ie wa valid is enzo

SilentSpring

Legacy Member
bt belgium zei:
*bij mij ist nogaltijd nie schoon op 1280*1024
en kvind et geen goed idee voor elke res. ene site te maken dan gaat ge lang bezig zijn aangezien laptops ook nog andere res. hebben en dan nog et verschil FF / IE zo kunde 20 sites maken :s

maak gewoon een site op de res. 800*600 die werkt in IE en FF en dan gaat da goed zijn voor alles normaal gezien als ie wa valid is enzo
k, zallek doen dan. btw @servi: mn prefix klopte toch, stond toch css, maar omdak twijfelde ofdat css alleen was of in html ook ging hebbek ze beide gezet
edit: is er btw geen mogelijkheid om te zorgen dat mn background zich automatisch aanpast aan de breedte van de resolutie?

servi

Legacy Member
HTML:
[CSS]  button van kleurveranderen bij mouse over 
!=
CSS : button van kleurveranderen bij mouse over

SilentSpring

Legacy Member
servi zei:
HTML:
[CSS]  button van kleurveranderen bij mouse over 
!=
CSS : button van kleurveranderen bij mouse over[/QUOTE]
aja, die haakjes moge er nie bij staan fzo?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan