'K vond de presentatie van het logo van uw bedrijfke het hoogtepunt van de film.. Zegt da genoeg? Waarschijnlijk ni, dus hier is mijn gezonde dosis kritiek:
- Barslechte editing en montage.. Teksteffecten trekken nergens op (allez, jawel, op die van een Vlaamse basement porno-film), ze hebben een vies effect (emboss) en dan altij het zelfde movement blur effect om het te laten faden.. Bij de montage zitten gewoon veel fouten zoals: "shot 1 meisje kijkt beetje sad naar haar linker kant naar de grond, dan de volgende shot kijkt ze plots weer voor haar met een smile op haar gezicht".. CT legt wapen op tafel, neemt dan muis en keyboard vast.. Volgende shot -> hand ligt nog op wapen.
- Gewone Vlaamse studentjes kunnen geen Engels praten zonder een vies accent achetr te laten (ik hoor ook bij deze groep) laat het dus a.u.b. achterwege.. Het deed me veel te veel denken aan Matroesjkas, en ik denk ni da uw filmke over goeiekope oost-blok hoertjes gaat..
- Je wilt kleine details aandacht geven, zoals in het begin, dat meisje die met het mes speelt.. Je wilt de indruk geven dat ze pro is met messen (die indruk krijg ik toch) terwijl zo infeite enorm faalt in het gebruik van dat mes..
- Slechte research.. Zoals Mistabeen al zei, het gaat ier om een interventieteam, een perfect georganiseerde groep elite mensen die situaties moeten oplossen zonder gewonden of doden te maken.. De indruk die uw filmke geeft, is da het hier om een zootje ongeregelt gaat die een hoop wapens gevonden hebben en ff zin hebben soldaatje te spelen.. Dingen zoals die sniper die schiet met zijn zonnebril op.. Hipshooting lijkt fun in rambo, maar zo raak je geen reet in het echt.. De pistolen van da meiske zitten achteraan onder de riem, welja, geen probleem, is lekker stoer, maar de vraag komt in me op: "how on earth gaat ze die pistolen rap kunnen trekken? Beide handvatten zitten onder de riem".. Ook is het de bedoeling van een interventieteam om sneaky te werk te gaan.. De camionette vlak voor de deur parkeren is niet echt sneaky.. Kerel gooit een granaat met de elite oneliner "he shoots and scores" probleem is: hoe weet em da em scoort? der staan daar struiken, tis ni omda de granaat boem zegt, da em effectief ook iets gekilled heeft eh".. Ook hoe ze hun wapens vasthebben.. Die CT met da pistool gata niks raken of tis het plafond.. die mikt veel te hoog, tenzij het een dwerg is en jullie dit met perspectief bedrog hebben opgenomen, ma da betwijfel ik.. Anyway, als em dan effectief schiet, schiet em op de grond..
- Uw acteurs zouden ook minder in de camera mogen kijken.. Dit gebeurt nu ni zo vaak, maar het valt toch op de paar keer da het gebeurt.. En ja, ik besef da ze gaan pros zen, maar per "cool" ding da gezegd wordt, zit die CT me z'n lang haar wel mega hard te smilen terwijl ge kunt zien da em zich probeert in te houden..
- Er zitten ook wel wa continuiteits fouten in uw film, zoals CT die petje van lijk neemt terwijl em da al had toen ze toekwamen.. Of die kerel legt z'n wapens neer naast hem, wa shots later doet em 3 stappen naar voren en pakt z'n wapens weer op.. Kerel met rode trui ligt "dood" op de grond, CT komt dichter, port em es met z'n voet en gaat verder.. Maar op de kont van de T staat wel een grote voetafdruk geplant.. Who kicked him in the ass?
- Ehm.. Ok, referenties naar andere projecten van uw bedrijfke int midden van uw filmke = stoem.. Da komt alleen goe over in satires, maar in dit soort films niet, vooral niet zo'n lange referentie (lijkt op reclame, and nobody likes reclame tijdens films).. Tijke geleden in parelvissers was er ook zo iets (referentie naar woestijnvis) en daar is vrij veel negatieve kritiek op gekomen..
Ik weet dat het hier om een amateurproductie gaat, daarom dat je ook al deze zware kritiek krijgt.. Let volgende keer beter op, en je komt er wel