Archief - CHECK: Poster

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LunchBox

Legacy Member
SyRuS.be zei:
Gelijk over de boten schaduwen en heel bedankt voor het voorbeeld! Geen zin om me te zeggen hoe je die precies voor elkaar gekregen hebt?

uh, meestal zeg ik "gewoon" :) maar dit is ongeveer hoe't gedaan is:

-met een path de onderkant van de boot aftekenen
-selectie maken van dit path en vanop de fotolayer kopiëren & plakken
-ctrl-t (transform) > rechterclicken op de selectie > flip vertical > enter
-via edit > transform > distort beetje scheeftrekken op't "water"
(zien dat de onderkant uitlijnt met de boot)
-ctrl-clicken op de onderkant van de boot > layer (in het menu boven) > layer mask > reveal selection
-uw mask kader selecteren in't layer pallet (dah zwart me wit ding) > brushke nemen en met zwart/grijstinten wegvegen wat minder zichtbaar moet zijn
-eventueel afwerken met liquify op 'n layer copy (ctrl-J) en dat er'n beetje doorblenden

sourcefile ook online gezet: http://users.pandora.be/weblab/boat.rar

CEPTIFILE

Legacy Member
persoonlijk vind ik de 'realistische' reflectie juist niet bij de stijl van de afbeeling passen.. orgineel oog wat 'primitief schilderachtig' en gaat niet in op detail maar moet het hebben van simpelheid en kleurimpressie.. in mijn ogen zal het realistischer maken van de reflectie juist afbruik doen aan eht totaal plaatje.. :unsure:

SyRuS.be

Legacy Member
fotorealistisch is het ook niet dus storen doet het niet, zo zou een oude designer die het schilderde ook prob gedaan hebben...

DJ_Trash

Legacy Member
infeKted zei:
Misschien ook eens proberen met zo'n russisch lettertype?

nee want dan ist te cliché ....

die zin vaonder vinnek er ook een beete over "new world" hebde al gebruikt vanboven


concept, kleur sfeer enzo is wel sweet

Belgianbonzai

Legacy Member
Delirium zei:
Doet me denken aan die oude russische posters :)
http://www.davno.ru/articles/kino-plakat.html

Mij doet het eerder denken aan Art Deco, mss eens een lettertype als op een van deze posters:
http://www.gomod.com/mall/streamlinedprints/train2.jpg
http://www.sportsposterwarehouse.com/warehouse/monaco36cl-1.jpg
http://www.breakthroughonskis.com/Images/poster-megeve-280.jpg
http://www.pbs.org/wgbh/pages/roadshow/series/images/highlights/2004/oklahomacity/posters_lg.jpg
http://www.decopix.com/ (zoals tekst in kleine kotje met 1933 in)

in de fancy -> retro categorie op DaFont staan er wel een paar...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan