Archief - CHECK: Portfolio Design

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sprynxky Man

Legacy Member
Malkavian zei:
Waarom Katakana? Omdat het mijn eigen naam is (links in kaderke), een westerse naam hoort in Katakana.
I know. 't wordt eens tijd dat ik het Katakana leer.

Malkavian zei:
Kvind het belangrijk dat ze een weerspiegeling krijgen van wie je bent, kben ook niet de persoon die een solicitatie in een maatpak gaat doen.
Word, dude. Ik vind mijzelf helemaal terug in die omschrijving. :niceone:

Malkavian

Legacy Member
Sprynxky Man zei:
I know. 't wordt eens tijd dat ik het Katakana leer.

KVolg Japans in avondschool hehehe

Kversta dat sommige iets tegen het thema hebben, ma ik ben voor mij persoonlijk niet zo voor een standaard UI.
Kheb geprobeerd een Oosterse/Japanse omgeving te creeren.
Waarin je informatie terug vond over mij en mijn werkjes.
Kheb daarom een wereld gemaakt met de 4 elementen in een Oosterse sfeer.
Das het Thema, kwerk graag in thema's.

Over cellshaded techniek, kzal er eens opletter. Twas niet onmiddelijk mijn bedoeling ma kom. Kwou meer een "simplificeerde" omgeving.

Blaze ; de inhoud komt nog; gonna be clickable

Lo_fi ; het geeft me inderdaad als vormgever geen meerwaarde, maar aangezien je meestal in een Team werkt, is het soms handig om te zien hoe iemand denkt en ineen zit aan een portfolio. IMHO natuurlijk ;)

Mistabeen

Legacy Member
Malkavian zei:
KVolg Japans in avondschool hehehe

Kversta dat sommige iets tegen het thema hebben, ma ik ben voor mij persoonlijk niet zo voor een standaard UI.
Kheb geprobeerd een Oosterse/Japanse omgeving te creeren.
Waarin je informatie terug vond over mij en mijn werkjes.
Kheb daarom een wereld gemaakt met de 4 elementen in een Oosterse sfeer.
Das het Thema, kwerk graag in thema's.

Over cellshaded techniek, kzal er eens opletter. Twas niet onmiddelijk mijn bedoeling ma kom. Kwou meer een "simplificeerde" omgeving.

Blaze ; de inhoud komt nog; gonna be clickable

Lo_fi ; het geeft me inderdaad als vormgever geen meerwaarde, maar aangezien je meestal in een Team werkt, is het soms handig om te zien hoe iemand denkt en ineen zit aan een portfolio. IMHO natuurlijk ;)
Japans design is allesinds anders dan deze drukte da gij in een design hebt gesmete.
Er moet rust en eenvoud in uw design zitte, japans design is vaak zeer eenvoudig. Ik zie daar draken en vliegers, das meer chinees.
Zoek eerst wa informatie over Japansdesign voor ge zo een ontwerp maakt, laat het stereotype achterwege, het is eerder een schande voor japan dan een ode aan het land.

Erinyes

Legacy Member
Originally Posted by Malkavian
Kvind het belangrijk dat ze een weerspiegeling krijgen van wie je bent, kben ook niet de persoon die een solicitatie in een maatpak gaat doen.
Professioneel =/= stijf. Dat is het grootste misverstand hier. Je kunt perfect professioneel ogen zonder af te komen in een stijf maatpak.

Bij deze: ik kan mij ook perfect vinden in deze beschrijving.

Moderne oosterse/japanse vormgeving ziet er anders uit.

Btw: het is niet omdat 'iemand' zegt dat ze je volledig herkennen in je ontwerp, dat het ontwerp grafisch verantwoord is.

Malkavian

Legacy Member
Mistabeen zei:
Japans design is allesinds anders dan deze drukte da gij in een design hebt gesmete.
Er moet rust en eenvoud in uw design zitte, japans design is vaak zeer eenvoudig. Ik zie daar draken en vliegers, das meer chinees.
Zoek eerst wa informatie over Japansdesign voor ge zo een ontwerp maakt, laat het stereotype achterwege, het is eerder een schande voor japan dan een ode aan het land.

Tatsu , japans voor draak, Japan heeft zeker en vast een draken cultuur

Japanse Vliegers werden gebruikt als vermaak maar ook in oorlog voering als voorteken van onrust of overwining

Rust en eenvoud? Buiten de verschillende kaderskes is de wereld redelijk somber en rustig Niet te veel details in de tekeningen

Kan enorm goed tegen kritiek maar hij moet ook gegrond zijn imho
Je hebt inderdaad een punt dat Japanse Design sober is, Moderne design that is.
Oudere tekeningen zijn soms redelijk druk, check japanse vlieger link

Mistabeen

Legacy Member
Malkavian zei:
Tatsu , japans voor draak, Japan heeft zeker en vast een draken cultuur

Japanse Vliegers werden gebruikt als vermaak maar ook in oorlog voering als voorteken van onrust of overwining

Rust en eenvoud? Buiten de verschillende kaderskes is de wereld redelijk somber en rustig Niet te veel details in de tekeningen

Kan enorm goed tegen kritiek maar hij moet ook gegrond zijn imho
Je hebt inderdaad een punt dat Japanse Design sober is, Moderne design that is.
Oudere tekeningen zijn soms redelijk druk, check japanse vlieger link
Japanners kende bijna maar een vorm van kunst en da was (zoals uw japanse vlieger link) Woodblock. http://www.arthistory.sbc.edu/artartists/images/printskuniyoshi.jpeg
Kmoet zeggen, ik zie geen gelijkenissen in de typische woodblockstijl en uw design butien dan uw vliegerke zelf.
En japanners kennen ook draken ja, maar draken komt ge nie zoveel tegen in hun design, ik zeg nie da ze er zijn.
Dat ge er zo een boedhist hebt in verwerkt vindk ook nie zo overtuigend voor de japanse stijl.
Ja er zijn boedhisten in japan, en christenen, en wa nog allemaal, ma japaners zijn nie de meest gelovige mensen (ik zeg gelovig, kheb het niet over bijgeloof)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan