Archief - CHECK: Kunstenbad 2006 affiche voorstel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deguchi

Legacy Member
Ben wel zo zelf geen kunstenaar, eerder toevallige forumganger, maar soit mijn mening:
Eerst en vooral even zeggen dat ik ze beide wel zeer knap vind, maar mijn voorkeur toch uitgaat naar de blauwe versie. Bij de groene versie is de tekst ahzo rechts vanonder gewoon niet leesbaar :/ Qua compositie en afbeeldingen zijn ze echter beide wel dik in orde imo ;)

Zou het mogelijk zijn om een afbeelding te tonen van de affiche die het wel gehaald heeft? Ben er een beetje benieuwd achter... ;)

LunchBox

Legacy Member
op de groene versie is de tekst: "laureatenconcert" etc onleesbaar. daar kon je best een vlak op 50-75% opacity achter plaatsen om de leesbaarheid te bevorderen. ook "kunstenbad 2006" komt daar bijzonder slecht uit de hoek.

Lo_fi

Legacy Member
Hmm..de groene daar zijn we het allemaal over eens waarschijnlijk..totaal onleesbare tekst (behalve de datum) en het beeld zegt me niet zoveel.

De blauwe..is leesbaar. Ik vind echter de trace (waar die ook gedaan is) verschrikkelijk typisch. Geen mens zou een foto op zo'n manier overtrekken in Illustrator.. Het waarom van deze Bruce-lee zal wel bij de rest van de inrichting liggen maar ik snap de link niet echt.. 'Kunstenbad..bruce lee..nop*

Dan de typo op de blauwe..Het lijkt allemaal wat op elkaar gedrumd onderaan. Het blauwe vlak mocht gerust een stuk groter zijn, de kop 'kunstenbad 2006' mag bovenaan staan maar..het is alweer erg nipt met dat zwarte vlak waardoor de aandacht die de kop verdient verdwijnt ten voordele van het blauwe vlak.. De datum..staat ook een beetje onrustig te wezen door de vele kleine, witte vlakjes in de buurt (mag je gerust weghalen).
Dan iets waar ik een lijn in zoek : het programma tegenover de kleine witte tekst rechts onderaan, in combinatie met het woord 'concertgebouw'. Die 3 beïnvloeden elkaar door hun nabijheid en in dit geval is het niet erg duidelijk of dat positief dan wel negatief is..

GhostFire

Legacy Member
domme vraag wss, ma ik krijg 2 keer en thumb te zien, hoe krijg ik het op normale grootte te zien ?. :s

Bigbuddha

Legacy Member
ff de groene buiten beschouwing gelaten.

Concept is wel leuk, maar inderdaad de link tussen Lee en het onderwerp ontsnapt me ook.

Als je een affice ontwerpt, moet je in je achterhoofd houden dat mensen die op +- 4 meter gaan bezien. Die gaan niet met hun neus erop staat zoals jij nu ontwerpt. "bad 200" gaat op enige afstand totaal niet opvallen door het kleurloze. Dat zou ik zeker oplossen.

Ook de info over het uur is wat smal. Ga zeker voor een bold of een ander font. Dit moet niet leesbaar zijn op afstand, maar 'k ga er voor niet mijn bril aandoen, om't zo te zeggen ;)

Verder zie ik ianuari ipv. januari. Dit is verwarrend.

De tekst onder in het blauwe vak is door zijn witte kleur ook zeer moeilijk leesbaar.

Goed opletten met je spacieringen ook zoals Lo-fi zei.

Maw. Je concept zit wel goed, maar je kleurgebruik en typo is wat minder.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan