Archief - CHECK: affiche voor plaatselijk optreden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

paff_daddy

Legacy Member
De titel zegt het al denk ik. Ze hadden mij gevraagd om eens een affiche te ontwerpen voor een optreden van de zanggroep waar mijn vader bij is.

Alle commentaar mag, aangezien ik nog nie echt ne pro ben in dees soort zaken.

De affiche is met photoshop gemaakt.
Ook zou ik willen vragen of iemand een idee heeft hoe ik de bovenkant nog wa kan opvullen met een tekening of een foto of iets dergelijks.

affiche


Grtz,
paff_daddy

Stimpy

Legacy Member
lettertype (standaard?) is niet mooi
grijze effe achtergrond ook niet
kleuren ook niet mooi eigelijk

deze affiche kunt ge eigelijk evengoed in word maken bijna, tis ni om u af te kraken, maar je ziet toch zelf ook dat dit niet echt goed is ?

als je een hoge resolutiefoto heb kan je die bv spreiden over heel de affiche, en dan een mooi lettertype nemen in witte kleur bv als de foto donker is
desnoods als opvulling nog wat kleine fotootjes in kadertjes
tis maar een idee hé, je kan nog zoveel doen

succes

dresse

Legacy Member
kvin da het nog wel gaat. als ge nen foto over heel de affiche gaat spreiden gaat ge een veel te druk effect krijgen voor een zangroep.
zo alst nu is kan het wel mooi worden, standaard lettertype mag wel voor zoiets. alleen moet ge idd zorgen dat het contrast tussen u achtergrond en u tekst beter is, da u tekst beter geschikt wordt, nu is het er precies maar opgesmeten. en dat u kleuren beter bij elkaar passen. als ge zelf ni goe zijt in te zien welke kleuren er bij elkaar passen, download dan desnoods ne colorchecker ofzo.

Floyd

Legacy Member
't Is echt praktisch onleesbaar! Zorg voor een veel groter contrast!

Ook is het niet Prom's maar Proms (Prom's is bezittelijk, Proms is meervoud).

paff_daddy

Legacy Member
Floyd zei:
't Is echt praktisch onleesbaar! Zorg voor een veel groter contrast!

dit zal ik eens bekijken


Floyd zei:
Ook is het niet Prom's maar Proms (Prom's is bezittelijk, Proms is meervoud).

ik dacht ook dat het Proms was, maar op de affiche van vorig jaar stond ook Prom's, dus heb ik het maar overgenomen.
'k Ga het toch maar aanpassen en er Proms van maken.


edit : waar vind ik zo een programma om te zien welke kleuren goed bij elkaar passen? Heb al wa gezocht op Google ma ik vind nie echt iets

Typhon`

Legacy Member
paff_daddy zei:
dit zal ik eens bekijken




ik dacht ook dat het Proms was, maar op de affiche van vorig jaar stond ook Prom's, dus heb ik het maar overgenomen.
'k Ga het toch maar aanpassen en er Proms van maken.


edit : waar vind ik zo een programma om te zien welke kleuren goed bij elkaar passen? Heb al wa gezocht op Google ma ik vind nie echt iets
www.colormatch.dk
IE only wel hier.

Floyd

Legacy Member
Het is een beetje vreemd dat de titel in het grijs staat en de "subteksten" fel in het wit. Omgekeerd zou logischer zijn.
De typografie (voor zover IK daar iets van afweet) is echt wel niet ok, maar ik zou zeggen: probeer het zo goed te maken als je kan.. als de opdrachtgever blij is is het belangrijkste voor elkaar.

Floyd

Legacy Member
Onder typografie versta ik alles wat met de tekst te maken heeft. Lettertype, plaatsing, uitlijning, ...

Stimpy

Legacy Member
2e versie is iig al een stuk beter dan de eerste hoewel de typografie mij ook niet helemaal ligt, maar kweet zelf niet waarom eigelijk ..

beetje vanalles uitproberen en zelf zien wat het mooiste is

DJ_Trash

Legacy Member
Ik ozu toch ook ander lettertype kiezen.

die stukken partituur vinne ni zo geslaagd ook ni

de compositie valt nog wel mee
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan