Archief - CHECK: 911 skateshop huisstijl

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

syndrom

Legacy Member
Hey hey,

men eindwerk op syntra bestaat uit een hele huisstijl te maken voor een bestaand of fictief bedrijf. Nu ik heb gekozen voor de locale skateshop.

nineonone_first_batch_by_reavX.png
(sorry voor de kleine afbeeldingsgrote)

Kben dus begonnen met het logo, de shop heet 911 (nineoneone) en dit waren men eerste ideetjes. Nu men leerkracht zei dat het je totaal niet doet denken aan een skateshop, waar ik dan bij denk is dat altijd wel nodig bij een logo. Als je bijvoorbeeld kijkt naar grote skatemerken, doen die logos je infeite ook nie denken aan skaten. Maar hij blijft er bij dat je dat moet zien in een logo.

En omdat ik geen elementen heb die ik kan doortrekken in de hele huisstijl, nu das ook zoiets dat me tegen de borst stoot. Hoeft dat echt?

Nu ik ben nog maar een noob in dit alles. Dus vraag ik ff een paar meningen en miss een kleine discussie starten hierrond.

Conqie

Legacy Member
Ik vind ze niet slecht maar ik ben dan ook maar een leek, maar euh die op rij 5
is dat het lettertype van GTA niet? :o

tomh

Legacy Member
tis nie omdat je winkel een skateshop is da er een skateboard in hoeft ofzo, ma probeer eens linken te leggen,
skateboard - ramps - olie - weels ( O ) - halfpipe - assen - deck - ....maak van u 'o' mss een lagering of een wieleke, of maak u '1' in de vorm van een skate deck in boven aanzicht, of leg op u laatste logo een deck langs zijkant, zodat u O en E de wielekes zijn..


ma kvind u logos al nie slecht, vooral die in het afgeronde rechthoek, en de laatste

syndrom

Legacy Member
ah kan zijn, ma kvind die zelf nie goed. Nu we mogen ook niks weggooien dusja. hehe

Xavez

Legacy Member
Zeker die laatste is als typografisch experiment interessant. Als logo is het denk ik echter onbruikbaar :)... Duidelijkste is die in de afgeronde rechthoek en dat is dan ook m'n persoonlijke favoriet (mits goed uitgewerkt vectorieel, want dat zie je niet op zo'n kleine afbeelding natuurlijk ;-))

Adrei

Legacy Member
Rij 3 sprak me enorm aan. Vindt dit het mooiste van al de rijen moest ik nu langs die shop gaan en het uiteindelijke logo zien.
Het ziet er toch redelijk funky uit.
Ook de laatste 2 rijen zijn wel vrij degelijk als ik dat mag zeggen!

DeBuGGeR

Legacy Member
kvind het idee van de laatste rij toch het leukste hoor :)
en bijgevolg gaat mijn voorkeur dan ook uit naar de laatste.
en waarom zou die laatste (eerste van de laatste rij meerbepaald) als logo onbruikbaar zijn?

tomh

Legacy Member
omdat ge da nie meteen herkent als nine one one
maar meer in de richting van 9neone

DeBuGGeR

Legacy Member
tomhuveners zei:
omdat ge da nie meteen herkent als nine one one
maar meer in de richting van 9neone

da wijst zichzelf toch min of meer uit? want 9ne zou nergens op slaan.
en als het werkelijk zo onduidelijk is dan kan hij met tinten werken.

tomh

Legacy Member
zo was 9lives logo ook eerst, raad eens waarom ze het hebben laten veranderen :p
omda ge glives las

allez, kmeen toch da da ook een van de redenen was :D

DeBuGGeR

Legacy Member
tomhuveners zei:
zo was 9lives logo ook eerst, raad eens waarom ze het hebben laten veranderen :p
omda ge glives las

allez, kmeen toch da da ook een van de redenen was :D

nja maar das wel iet anders glives is een bestaand woord, natuurlijk kheb het oude logo nooit gezien...
maarja ik blijf erbij de laatste vind ik het beste van de reeks.

tomh

Legacy Member
geen twijfel, kvind het ook een goed logo, kging alleen verder op Xavez

NAGD

Legacy Member
Dat je aan skaten moet denken is een heel oppervlakkige visie van uw docent imo.
Waar hij wel gelijk heeft is dat het helpt als je in je logo elementen hebt die je kan doortrekken in de verdere huisstijl.

9Lives was idd de reden dat ze glives lazen, bijkomende reden was ook dat ze een volledige huisstijl nodig hadden en dat je dan best elementen in je logo steekt die je kan doortrekken.

Xiao

Legacy Member
Eerlijk gezegd had ik nog niets gelezen en dacht ik toch ook al in de richting van een skateshop. Dus die leerkracht van u...
Vind het 16de het beste trouwens.

syndrom

Legacy Member
ah merci gasten, doet toch deugd die goeie commentaren, kdacht al dak megaslecht bezig was :d

Nu kmoest sowieso meningen van anderen vragen dus. En idd in syntra hebben ze zeker een zeer commerciele kortzichtige mening.

Suphafly

Legacy Member
llsanderll zei:
Eerlijk gezegd had ik nog niets gelezen en dacht ik toch ook al in de richting van een skateshop. Dus die leerkracht van u...
Vind het 16de het beste trouwens.

wss omdat er skateshop staat op de logo's? :p

'k vin de middelste rij het rechste logo het best.

Floyd

Legacy Member
'k Vind ze keigoe, je hebt talent denk ik! De laatste op de derde rij vind ik het sterkst, zou zo gebruikt kunnen worden.
Die 9neone vind ik ook totaal niet duidelijk, ik zou dat hoogstens lezen als "nine one", nooit als "nine one one".

Xoliul

Legacy Member
Voor een skateshop hoef je nu toch niet meteen exact elementen uit de (strakke, cleane) vormgeving van je logo te halen? Zeker voor zoiets urban/street van thema, zou ik dat wat meer gritty en grungy aanpakken. Zelf zit ik nu erg aan de menu's van de game Need For Speed ProStreet te denken, grafisch wel heel erg geslaagd als je het mij vraagt (alleszins memorabeler dan de game zelf, kuchkuch). Ik zou mij daar op inspireren in jouw geval :) Hier kan je er wat van zien: http://www.youtube.com/watch?v=UZgcLPg9Ino

syndrom

Legacy Member
Xoliul zei:
Voor een skateshop hoef je nu toch niet meteen exact elementen uit de (strakke, cleane) vormgeving van je logo te halen? Zeker voor zoiets urban/street van thema, zou ik dat wat meer gritty en grungy aanpakken. Zelf zit ik nu erg aan de menu's van de game Need For Speed ProStreet te denken, grafisch wel heel erg geslaagd als je het mij vraagt (alleszins memorabeler dan de game zelf, kuchkuch). Ik zou mij daar op inspireren in jouw geval :) Hier kan je er wat van zien: http://www.youtube.com/watch?v=UZgcLPg9Ino


Ah maar dan heb je weer een logo zoals veel skateshops want die denken altijd zo :p

Tis juist dat wat ik wil een strak imago voor de shop. Skaten hoeft toch helemaal niets gritty te zijn maar kan ook strak zijn. Kijk naar het logo van het skatemerk enjoi
742449enjoi.gif


totaal niet gritty/grunge, nog een voorbeeld is element. Zulke logo's vind ik persoonlijk veel sterker dan een zoveelste grunge logo voor.

Nu de shop zelf moet ik niet betrekken, maar moesten zij zelf specifiek vragen voor een grunge logo, ok dat is hun wens. Maar moesten ze vragen creert eens een logo en ge zijt er vrij in dan kom ik zeker met iets als dit af.


Nu deze post hangt weer niet samen, maar kom :d
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan