Archief - Boeken om te beginnen met programmeren.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
Beste,

ik begin volgend jaar aan mijn graduaat informatica in avondschool, maar ik zou toch eigenlijk het volgende half jaar in mijn vrije tijd toch al wat leren zodat ik niet compleet van 0 begin.

Nu zoek ik boeken die stap voor stap uitleggen hoe het programmeren in een bepaalde taal (of programmeren op zich) in zijn werk gaat. (internet tutorials vind ik meestal niet zo duidelijk)

Van de ene vriend krijg ik VB.net aangeraden om mee te beginnen, van de andere Python om dat deze meer op de andere talen lijkt C, C+ etc.

Ik heb eig. geen enkel idee hoe ik hier aan moet beginnen :).

(Note: ik heb momenteel alleen men laptop met vista ter beschikking, mijn HD splitten om in Linux fzo te werken wil ik nog niet direct doen met deze laptop. ('t is maar een medion)

alvast bedankt!

Cyberkef

Legacy Member
Als je kijkt op de vakken van je avondschool, welke vakken ga je daar krijgen? C#, JAVA, HTML/CSS/ASP.NET, ... ? Beetje averechts om dan terug te keren naar C, C++, Python :) (let op, goeie talen, maar als je die toch niet ziet zou ik daar geen tijd in steken om syntax te leren als je het toch niet gaat gebruiken).

Belangrijkste in die lessen (en voor beginnende programmeurs) IMO is toch wat het systeem achter ObjectgeOrienteerd Programmeren: klasses, methoden, constructoren, overerving, incapsulation... leren kennen ipv syntaxis van de "oudere" talen ;)

De oude cursus van IVO Brugge staat hier, mss vind je er wel nog iets intressants op.

Kun je evengoed in windows zonder installatie van linux of dure programma's: netbeans voor java en Microsoft Studio Express voor C# :)

Defees

Legacy Member
In de module Multimedia leer je werken met CSS, JavaScript, DOM, Ajax, PHP en ASP.NET. Die module vereist geen enkele voorkennis en kan als een apart geheel gevolgd worden. De module richt zich tot iedereen die moderne, dynamische, gestructureerde en gelaagde websites wil maken.
In Programmeren 2 leer je in detail hoe je programma's maakt met C#.
In Programmeren 3 leer je werken met databases. Je leert er n-tier applicaties maken met C#, ADO.NET, SQL Server, JavaScript en Ajax.
In Programmeren 5 leren we hoe je een Content Management System programmeert voor Windows Servers in ASP.NET en voor Linux servers in Python en PHP. We besteden veel aandacht aan het dynamisch uitwisselen van gegevens tussen een database en de webpagina's. JavaScript en Ajax komen uitvoerig aan bod. Je leert er wat client-server en 'cloud computing' , n-tier en gedistribueerde applicaties zijn.

Jerre Muesli

Legacy Member
Die c# zal wel iets à la web services zijn en niet de alledaagse programmaatjes.
Het zou wat vreemd zijn aangezien AL de rest van je opleiding webstuff is.

Ik zou het om te beginnen wat simpeler houden en wat tutorials of boekjes lezen over Object Oriented PHP of gewoon algemeen OO programmeren. Over PHP vindt je massaal veel en het leent zich uitermate om gemakkelijk OO programming te leren.

VB.net raad ik je niet aan aangezien het toch wel een aparte syntax hanteert en een andere manier is van programmeren naar mijn mening.

Bubbling Zombie

Legacy Member
x4xk3 zei:
Die c# zal wel iets à la web services zijn en niet de alledaagse programmaatjes.
Het zou wat vreemd zijn aangezien AL de rest van je opleiding webstuff is.

Of uw codebehind natuurlijk. Ik zou ook eerder "algemene" oo boeken lezen, en geen taalgerichte. Zeker geen van php of gelijkaardig, waar OO maar een afterthought was/is.

Defees

Legacy Member
bedankt voor je eerste post (schrijffout Handleiding)

maar ik kan eig. totaal nog niet programmeren, ik heb wel een basis kennis die verder gaat dan de gemiddelde PC gebruiker, maar ik kan voor geen meter iets van programmeren (buite juist op myspace prerendered codes modifyen naar mijn goesting ^^).

Dus ik wil echt een boek of internet tutorial die van 0,0 begint :) alvast bedankt ! :)

cyberdyne92

Legacy Member
ik kan u mijn cursus programmeren doosrturen van uit het middelbaar kantoor das echt van nul af aan beginnen
kzal doorsturen via hotmail
mijn hotmail [email protected]
voeg me toe en we praten verder en dan stuur ik u mijn cursussen door

saiyan``

Legacy Member
In de hogeschool begon ik met C++, wat je al een goede basis gaf voor andere programmeertalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan