Archief - BEGINNER: Photoshop "poster"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

syndrom

Legacy Member
het probleem ligt bij die stills voor een groot stuk. jammer dat je geen fotos mag gebruiken.

en idd die posters dat we ier gepost hebben zijn voor een groot stuk photoshop.

Conqie

Legacy Member
reavX zei:
het probleem ligt bij die stills voor een groot stuk. jammer dat je geen fotos mag gebruiken.

en idd die posters dat we ier gepost hebben zijn voor een groot stuk photoshop.

feit is ook dat daar totaal geen rekening mee is gehouden in het filmpje, met die losse subjectieve shots enzo.
----
kreeg een ideeetje voor een screenshots van een hoop frames, 7 tal achter elkaar van een beweging, en dan gewoon achter elkaar zetten.

zou dat op iets trekken, ik weet het ik kan het is proberen, maar geen idee hoe.. bij mij zijn dat gewoon vierkantjes achter elkaar en dat trekt ook op niks

Conqie

Legacy Member
testcopylu7.jpg

dees heb ik tot nu :cry:
geen idee waar ik andere personages kan plaatsen

V!$u4L

Legacy Member
Euh... dat bedoelde ik niet... Soit.
Neem uw idee eens van die beweging en verschillende frames, laat zien wat je bedoelt.

Spectre

Legacy Member
denk gewoon het effect van verschillende frames op 1 beeld zetten om beweging aan te tonen. Beetje zoals ik hier moeten maken heb voor school maar dan met de bedoeling om beweging van een persoon aan te tonen.

Conqie

Legacy Member
V!$u4L zei:
Euh... dat bedoelde ik niet... Soit.
Neem uw idee eens van die beweging en verschillende frames, laat zien wat je bedoelt.
Ik kan het gewoon niet uitwerken, ik wou een soort pellicule systeem van een allemaal beeldjes achter elkaar voor beweging te suggeren
gewoon allemaal dia'tjes achter elkaar als het ware, maar met een deftige overgang tussen elk frame

Conqie

Legacy Member
en met die foto heb ik waarschijnlijk de slechtste combinatie gemaakt dat er kon zeker? :unsure:

Flipkikker

Legacy Member
Inderdaad :)


Ik zou je iets à la Vantage Point willen zien maken...
Met die uitsnede van die jager kan je dan wel iets doen,
je hebt meteen een silhouet

Wat je dus doet in Photoshop:

Je maakt een nieuwe laag aan en zet daarop het silhouet van je jager,
de buitenkant volledig in het zwart, de binnenkant transparant

Daarna ga je telkens een nieuwe laag er onder maken en voeg je foto's in (die je eventueel wat bijknipt) en zet die telkens een bepaalde afstand van elkaar om dat hokjes effect te krijgen

Tekst kan je dan terug boven je "silhouet-laag" zetten

Pm me als je via msn extra uitleg nodig hebt (dat gaat vlotter)

Gromme

Legacy Member
Flipkikker zei:
Inderdaad :)


Ik zou je iets à la Vantage Point willen zien maken...
Met die uitsnede van die jager kan je dan wel iets doen,
je hebt meteen een silhouet

Wat je dus doet in Photoshop:

Je maakt een nieuwe laag aan en zet daarop het silhouet van je jager,
de buitenkant volledig in het zwart, de binnenkant transparant

Daarna ga je telkens een nieuwe laag er onder maken en voeg je foto's in (die je eventueel wat bijknipt) en zet die telkens een bepaalde afstand van elkaar om dat hokjes effect te krijgen

Tekst kan je dan terug boven je "silhouet-laag" zetten

Pm me als je via msn extra uitleg nodig hebt (dat gaat vlotter)

Lijkt me een goed idee.

Conqie

Legacy Member
het examen is gedaan
er was een immens tijdstekort, dus ik kon spijtig genoeg niet experimenten of dingen doen waar ik niet zeker van was dat het ging af zijn.
Dus ik heb gewoon het beste proberen te maken van wat ik kon
(en dan nog niet de tijd gehad om af te werken, die overgang van die bovenste laag naar het middeldeel, "Hide en seek van .." om maar een paar dingen te zeggen)


Jurgengeevels-hsposter-2.jpg

Ik kan jullie sowieso niet genoeg bedanken voor al de help, je ziet het mischien niet aan de poster maar ik heb toch veel bijgeleerd, en flipkikker ik ga na de examen een beetje voort experimenten met die silhouten, (tijdens het examen was dat te riskant met de tijd die we maar hadden)
bedankt!

SweetEmmaRose

Legacy Member
Een stuk beter als het eerste, alleen spijtig van de lettertypes en grootte

syndrom

Legacy Member
mja tis nog altijd niet dat é, makom tis toch al iets beter dan dat eerste

Conqie

Legacy Member
qua lettertype heb ik snel iets op een vijf tal seconde gekozen uit die ganze lijst
geen idee hoe of wat ^^
edit : dedju, vergeten te Deinterlacen bij mijn onderkant

Conqie

Legacy Member
reavX zei:
oeveel tijd had je infeite

iets minder dan twee uur, in principe genoeg maar had weer de gewoonlijke problemen en het is altijd wennen tussen pc & mac photoshop.

V!$u4L

Legacy Member
Ah wat jammer, ik had nog zo gehoopt dat je Flips begeleiding ging nemen. Soit, gezien de verwachtingen niet zo hoog waren, geen ramp. 't is beter dan de vorige, maar geen vooruitgang, als je me begrijpt. :)

Conqie

Legacy Member
V!$u4L zei:
Ah wat jammer, ik had nog zo gehoopt dat je Flips begeleiding ging nemen. Soit, gezien de verwachtingen niet zo hoog waren, geen ramp. 't is beter dan de vorige, maar geen vooruitgang, als je me begrijpt. :)

yup, ik was ook van plan om dat te doen, maar sinds ik gisteren het al vrij moeilijk vond om op een redelijke lange tijd het een beetje vorm te geven en constant dingen vergat, kon ik het risico niet lopen
ik had ook liever zo'n poster gezien, maar bon na de examens een beetje verdiepen erin :)

SweetEmmaRose

Legacy Member
Hoe da is ni de laatste versie, ge zijt er nog aan bezig? Of begrijp ik da hier verkeerd?

KenSpectre

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Hoe da is ni de laatste versie, ge zijt er nog aan bezig? Of begrijp ik da hier verkeerd?

Das de versie voor de exame. En na de examen gaat em er wat meer over leren.
Denk ik :p zo vat ik het toch op:unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan