Archief - BATTLE: Photoshop / Shapes and Lighting 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member
Flipkikker zei:
Ik kan spijtig genoeg nie meer meedoen,
heb enkel laptop op men kot, en staat gene photoshop op :(

Nvm,

toch photoshop gevonden hier op :D


Inzending verstuurd dus ! :)

D3C0Y

Legacy Member
alright, tot nu toe 4 inzendingen.
dus wat denken jullie nog wat verlengen tot er meer zijn (en dan kunnen de ingezonden mensen ook nog wat meer tijd in hun ding steken) of doen we nu vote op de 4 die er nu zijn :p

Typhon`

Legacy Member
mij gelijk, ik was aan iets begonnen maar geen tijd meer gehad. Maar ik ben wel iemand die ook vind dat je u aan deadlines moet vasthouden dusja...

D3C0Y

Legacy Member
alright dan zijn alle inzendingen die nu nog komen te laat, want op mijn klok is het 00u00
sebiet voting beginnen dan

D3C0Y

Legacy Member
top3 geven (eerste krijgt 3 ptn, tweede 2 ptn, derde 1 punt)

origineel
shop-entry-1.jpg


A
A.jpg


B
B.jpg


C
C.jpg


D
D.jpg



let the voting begin
(dunno hoelang we de voting moeten trekken met maar 4 deelnemers :D, anders tot woensdagavond ofzo)

TiB0

Legacy Member
Persoonlijk vond ik dat er niet zo veel met de foto aan te vangen was... en hij leek ook zo hard op de vorige :)

Bij A en D zijn denk ik wel stukken uit andere prentjes geknipt, mocht dat wel?

Dat buiten beschouwing gelaten:


D: 3 punten
C: 2 punten
A: 1 punt

D3C0Y

Legacy Member
mja technisch gezien mocht dat inderdaad wel niet :p, maar ik kan moeilijk uitsluiten nu, dan schieten er maar 2 nimeer over (damn wat een crapbattle heb ik toch georganiseerd :D)

LunchBox

Legacy Member
D: 3 punten
A: 2 punten
B: 1 punt

D: heeft een totaal andere mood gecreëerd door het nacht-schema, het oogt wat illustratiever door de egaliteit van de muurbelichting en zachtere vloer-reflectie.. en dat spreekt me wel aan. (jammer wel van de "banding" op uw gradient)

A: een close call met D, de nieuwe licht-bloom van buitenaf vind ik goed uitgevoerd.. en het nieuwe element aan de muur schept een extra sfeer al werpt het te weinig schaduw. spijtig ook dat je sommige schuine selecties niet "gefeathered" hebt want ik zie redelijk veel kartel-lijnen. (refine-edge is your friend) feit dat je de foto hebt geflipped vind ik slim bedacht voor deze opgave.

B: droeg eigenlijk initieel niet m'n voorkeur, maar omdat ik bij C (buiten de dichte ruimte boven het hout) enkel weggenomen elementen zie - en dit te weinig variatie vind - koos ik toch voor B. de rode gloed komt me persoonlijk storend over maar de twee beeld-kopieën in de muur vind ik wel geslaagd als extra diepte element. het licht in de muur mocht ook gerust voorkomen in de andere gaten al zij het dan iets beter uitgewerkt
--
terecht punt trouwens met het niet opvolgen van de opgave, maar eigenlijk moest de uitsluiting gebeurd zijn voor de stemronde - al is dit wel nadelig voor de "eerlijke spelers".. dus best volgende keer strenger in zijn. externe elementen toevoegen maakt het zeker minder makkelijk om competetief te zijn omdat ze (ook hier) zeer sterk mee de keuze beïnvloeden.

LeSec

Legacy Member
Ik weiger te stemmen aangezien het niet eerlijk verlopen is :p
Je moest enkel met de gegeven foto werken en de tools in photoshop.
Duidelijk dat er andere elementen ingebracht zijn...

FOEI!

D3C0Y

Legacy Member
zeg schatjes niet lastig doen é. Persoon die D gemaakt heeft zei

Ik heb enkel gebruik gemaakt van de photoshop tools. Wolken zijn gewoon brushes en de stad is met paths.

als je photoshop een beetje kent en wat met brushes overweg kan, kan je daar mooie dingen meedoen

LunchBox

Legacy Member
akkoord decoy, maar de grens tussen een "gedownloade foto" en een "custom brush" is vaag, aangezien je zo alle externe elementen (foto's inclusief) in een brush kan steken die je vervolgens even neerdrukt op je workspace. toch vind ik het hier niet de moeite om uit te gaan sluiten, omdat er creatief is mee omgesprongen zonder gewoon een gedownloade foto te masken.

Blanco

Legacy Member
Mja, das dan slim bedacht. :p
Ik twijfelde over dat water maar dat kunt ge ook wel bereiken met filters (fibers bv.)

D: 3 punten
B: 2 punten
A: 1 punten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan