Archief - AS3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dieterg

Legacy Member
Oké ik zou graag actionscript3 willen leren.

Zit met een paar vragen.

is dit makkelijk te leren op u eigen? zo ja
waar vind ik goede tutorials?

Ben nog niet zo lang bezig met flash, animaties beginnen te lukken. Ik zou me graag willen verdiepen in flash omdat ik het wel leuk vind als hobby.


Is er misschien nog iemand dat dit op zijn eigen geleerd heeft? Ik zou echt willen weten of dit te doen is? Raden jullie het aan om het op u eigen te leren? Of zou ik avondschool gaan volgen?

:help:

Flipkikker

Legacy Member
Als je al ervaring hebt met andere programmeertalen dan is AS3 vrij snel aan te leren (of tenminste, te snappen)...

Beste is een goed boek vinden die je de basis aanleert (wat zijn variabelen, statements, functions, object-oriented programming, classes, arrays, ...)
en een goed naslagwerk erbij nemen tot je het grootste deel uit je hoofd kent. :)


Toevallig ben ik net ook begonnen met AS3 en op de website van Adobe kun je veel informatie vinden hierover.
Deze pdf raad ik je wel aan om door te lezen, let erop dat je meteen het programma openzet en begint te oefenen !
Maak iedere oefening en probeer telkens zelf ook iets te veranderen (wat je ervoor geleerd hebt, of iets dat je wil testen), dan zul je het snelste bijleren ;)

http://livedocs.adobe.com/flash/9.0/main/flash_as3_programming.pdf

Probeer ook zoveel mogelijk "tutorials" te vermijden om de basis aan te leren !
Meestal zijn ze kwalitatief ondermaats waardoor je snel verward geraakt en/of foute principes aanleert.
Tutorials zijn handig om principe-oplossingen gebundeld te zien,
je kunt eruit leren om bepaalde functies (die je dan waarschijnlijk zelfs al kende) te combineren op een manier waaraan je nog niet gedacht had, gebruik ze dus niet te vroeg in je leerproces ;)

Dieterg

Legacy Member
Flipkikker zei:
Als je al ervaring hebt met andere programmeertalen dan is AS3 vrij snel aan te leren (of tenminste, te snappen)...

Beste is een goed boek vinden die je de basis aanleert (wat zijn variabelen, statements, functions, object-oriented programming, classes, arrays, ...)
en een goed naslagwerk erbij nemen tot je het grootste deel uit je hoofd kent. :)


Toevallig ben ik net ook begonnen met AS3 en op de website van Adobe kun je veel informatie vinden hierover.
Deze pdf raad ik je wel aan om door te lezen, let erop dat je meteen het programma openzet en begint te oefenen !
Maak iedere oefening en probeer telkens zelf ook iets te veranderen (wat je ervoor geleerd hebt, of iets dat je wil testen), dan zul je het snelste bijleren ;)

http://livedocs.adobe.com/flash/9.0/main/flash_as3_programming.pdf

Probeer ook zoveel mogelijk "tutorials" te vermijden om de basis aan te leren !
Meestal zijn ze kwalitatief ondermaats waardoor je snel verward geraakt en/of foute principes aanleert.
Tutorials zijn handig om principe-oplossingen gebundeld te zien,
je kunt eruit leren om bepaalde functies (die je dan waarschijnlijk zelfs al kende) te combineren op een manier waaraan je nog niet gedacht had, gebruik ze dus niet te vroeg in je leerproces ;)
bedankt! Ga ik zeker gebruiken!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan