Archief - ANIMATION: Sackboy lives!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Creep

Legacy Member
Ik ben van plan om samen met mijn vriendin de komende paar dagen een kortfilm te maken waarin Sackboys tot leven komen en ons aanvallen door middel van allerlei videogame references. Bv. Lancers, een shadow of the colossus moment etc...

Nu was de grootste uitdaging bij de voorbereiding het tot leven wekken van de sackboys. We hebben toch wel een vrij ingenieus systeem gevonden en dat kan je hieronder checken:

YouTube - Sackboy Lives!

de eigenlijke kortfilm zal voor binnen een paar weken zijn, want er komt veel 'post' werk aan te pas :)

zeg maar alvast wat je van het idee vind/ de look and feel van de footage etc...

Matt.

Legacy Member
Geen idee wat Sackboys zijn, maar:
Het fragmentje ziet er alleszins wel belovend uit. Mits goeie uitwerking kan dit wel wat worden! Ben benieuwd. :)

:offtopic:
Speelt ge cello? :love:

Floyd

Legacy Member
Shit man, schitterend eerlijk gezegd.
Belichting zit ook helemaal goed precies.

ravenslayer

Legacy Member
tof idee
ik vind dat de sackboy atm veel te licht is tegenover de omgeving, mss toch proberen om hem diezelfde gele toon te geven als de omgeving
ben benieuwd ^^

Matt.

Legacy Member
ravenslayer zei:
tof idee
ik vind dat de sackboy atm veel te licht is tegenover de omgeving, mss toch proberen om hem diezelfde gele toon te geven als de omgeving
ben benieuwd ^^

Niet teveel want zo'n klein ventje moet toch opvallen eh. ;)

LeSec

Legacy Member
Hmmm leuk gedaan!

Ben nu wel aant proberen raden hoe ge die sackboys zo "tot leven gekregen hebt" :p
Ofwel hebde het in 3D gemaakt en controleerde zelf alle bewegingen ofwel kunde via dat videospel dat poppetje besturen en dat op een of andere manier exporteren, achtergrond uit-key-en en plaatsen in uw videofootage.

Tenzij ik een manier over het hoofd zie :p

V!$u4L

Legacy Member
Maaikeuljeuh!

Ik vind het idee echt heel tof. Ik ben sowieso al gek op Sackboy, ook al heb ik Little Big Planet nog nooit gespeeld. Ik ga niet zeggen dat het amateuristisch uitziet, want dat is het niet. Wel noem ik het grittiness dat wel min of meer een realistischere feel geeft, maar nog wat werk nodig heeft. De kleuren komen bijvoorbeeld nog niet overeen. Niettemin kijk ik al uit naar het finale product!

Have funz0r!

GenesisX

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Hmmm leuk gedaan!

Ben nu wel aant proberen raden hoe ge die sackboys zo "tot leven gekregen hebt" :p
Ofwel hebde het in 3D gemaakt en controleerde zelf alle bewegingen ofwel kunde via dat videospel dat poppetje besturen en dat op een of andere manier exporteren, achtergrond uit-key-en en plaatsen in uw videofootage.

Tenzij ik een manier over het hoofd zie :p
Een eigen level maken en de achtergrond een fel groene kleur fzo geven zeker? :p

LeSec

Legacy Member
GenesisX zei:
Een eigen level maken en de achtergrond een fel groene kleur fzo geven zeker? :p

Das toch een playstation only game? :unsure:
Tenzij ge de ps3 aansluit op uw scherm en een of andere screencapture kunt nemen :sop:

GenesisX

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Das toch een playstation only game? :unsure:
Tenzij ge de ps3 aansluit op uw scherm en een of andere screencapture kunt nemen :sop:
Ge kunt dat toch ook gewoon zo filmen? En ja, ge kunt da ook op uw VCR, DVD-speler, BD-speler, PC, mac, etc... aansluiten. Daar zijn zelfs speciale systemen voor.

Creep

Legacy Member
Het gaat de goeie richting in, maar het is eigenlijk niet zo eenvoudig als het lijkt :) Screencappen op ps3 is al behoorlijk moeilijk.

Ik zal de methode vrijgeven zodra de film klaar is :)

Cello is van vriendin, zij speelt die en sackboys zijn kleine ventjes van Littlebigplanet.

thx voor de feedback, alhoewel ik een beetje de indruk heb dat sommigen denken dat wij hier een productiehuis draaien ofzo :p It's just us two, a camera en een hoop illegaal verkregen adobe software
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan