Archief - Analoge vs digitale fotografie: welke is het best?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dresse

Legacy Member
Ik zou eens het verschil tussen annaloog 35mm en een crop digitale camera willen zien... Mijn toekomste D90 ofzo...

Tah_b00nz0r

Legacy Member
toch nog veel verschil tussen een full frame dslr en een 35mm camera :D

Mr. Humphries

Legacy Member
Tiens, dan heeft de technologie zich toch verbeterd :).
Ik ben eens benieuwd naar het verschil tussen compact cameratjes eigenliijk. Ik vrees dat hier het ruisaspect wel een ferme klap in het gezicht is voor de digi's.

Matt.

Legacy Member
'k Had gedacht dat analoog nog steeds beter ging zijn dan digitaal, maar blijkbaar nie. :)
Wel snel geëvolueerd... Als je weet hoelang analoge fotografie al bestaat.

Nuja, digitaal is ook wel een iets "exactere" technologie, of hoe moet 'k het zeggen...

vincentvc

Legacy Member
Eh, is het niet normaal dat digitale foto's er beter uitzien dan analoge (met prof materiaal)? : s
Zou eerlijk gezegd verschoten zijn moest analoge er beter hebben uitgezien.

Joeri

Legacy Member
En dat is dan nog 'maar' met een D700, zou eens willen zien als er een 5DII, 1DsIII of D3x in het spel komt.
Soit, bookmarked, altijd nuttig om die oh-maar-analoog-is-toch-nog-zoveel-beter-wankers onder hun neus te duwen.

Pixations

Legacy Member
matthi_182 zei:
'k Had gedacht dat analoog nog steeds beter ging zijn dan digitaal

Ik was er zeker van dat digitaal ondertussen op gelijke hoogte stond met analoog, maar dat het beter is komt als een verrassing :woohoo:

Joeri G. zei:
Soit, bookmarked, altijd nuttig om die oh-maar-analoog-is-toch-nog-zoveel-beter-wankers onder hun neus te duwen.

idd :D

dresse

Legacy Member
ViniMan zei:
Eh, is het niet normaal dat digitale foto's er beter uitzien dan analoge (met prof materiaal)? : s
Zou eerlijk gezegd verschoten zijn moest analoge er beter hebben uitgezien.

nee niet zo normaal...
Film is ook nog altijd analoog omdat het beter zou zijn. Zou nu ook wel eens vergelijkingen daarmee willen zien. Maar in het wereldje geldt in elk geval: "als ge niet op pelicule filmt, zijt ge geen echte filmmaker" :)

En er zijn er nog altijd velen die nog steeds zweren bij analoog omdat ze denken dat het superieur is...

Matt.

Legacy Member
Tbh "heeft" analoog wel iets. :) Zo die artefacts. Digitaal is zo perfect. :)
(Niet van toepassing op deze thread natuurlijk, maar soit.)

dresse

Legacy Member
analoog heeft wel iets, ma dan moet ge wel ineens gaan voor een groot iets :)
stokoude slr's, polaroid's, zelfontwikkelde zwartwitfoto's, schoendozen met gaatje in...

Matt.

Legacy Member
Uw analoge foto's vond ik altijd wel tof (en die van Tibo (denk toch dat die hier ooit analoge geplaatst heeft) waren ook wel leuk). :)

Anoniem0

Legacy Member
maar waar is de charme van u filmkes zelf te ontwikkelen. ik heb op de academie gezeten in aalst(deed er wel archi) maar ik heb eens de kans gehad om zo wat foto's te trekken en die te ontwikkelen in de donkere kamer.
Was wel tof. met al die badjes en die projectors.

LeSec

Legacy Member
allahmcbeal zei:
maar waar is de charme van u filmkes zelf te ontwikkelen. ik heb op de academie gezeten in aalst(deed er wel archi) maar ik heb eens de kans gehad om zo wat foto's te trekken en die te ontwikkelen in de donkere kamer.
Was wel tof. met al die badjes en die projectors.

Nja kan best begrijpen dat da wel leuk is ma de tijden veranderen :p
Nu zitten we in een donkere kamer achter gekalibreerde monitors als zombies te staren in photoshop :woohoo: dat heeft ook iets imo

Conqie

Legacy Member
dresse zei:
nee niet zo normaal...
Film is ook nog altijd analoog omdat het beter zou zijn. Zou nu ook wel eens vergelijkingen daarmee willen zien. Maar in het wereldje geldt in elk geval: "als ge niet op pelicule filmt, zijt ge geen echte filmmaker" :)

En er zijn er nog altijd velen die nog steeds zweren bij analoog omdat ze denken dat het superieur is...

Omdat het dan ook superieur is, by far..
Het enige dat SINDS kort in de buurt komt is de RED one, en qua kleur dynamiek is die nog niet zo goed als peliculle.

Het verschil tussen hd /video en 35 mm is enorm hoor, 35mm kan je vergelijken met 4 k.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan