Archief - ALGORITME : code voor registred members only

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mythe

Legacy Member
Jah, heb ff dom vraagje.
Hoe regel je dat tekst enkel zichtbaar is voor registred members?
Of is dit onmogelijk in Html.
Ik dacht zoiets van [REGISTRED] [/REGISTRED] maar dat zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn :).

grtz

Tyfius

Legacy Member
In HTML alleen gaat dat niet, en in JavaScript is dat een slecht idee (een kijkje naar de page source en iedereen kan het zien).

Je gaat hier dus gebruik moeten maken van een server-side script taal (PHP, ASP.NET, coldfusion, ...).

Code:
<?php
$reg_text   =   "Dit is alleen voor geregistreerde gebruikers.";
$nor_text   =   "Dit is voor alle gebruiksers.";

if ($user_is_logged_in == true) {
    print $reg_text;
}

print $nor_text;

?>

Klein, snel voorbeeldje :)

killgore

Legacy Member
oh kijk

2 fora hierboven staat een webdesign forum :ironic:

mythe

Legacy Member
@Killgore.
Tjah, das dan nu pech, want ik weet het!
Altijd met dienen commentaar, tjonges toch!

en thx aan den anderen die mij wel geholpen heeft zonder dienen commentaar van kijkt daar is e!
Ik kom ier amper en ik moet da gaan rieken ofzo :s

Code:
<?php 
$reg_text = [url]http://games.telenet.be[/url]
if ($user_is_logged_in == true) {
print $reg_text;
}

Print $nor_text;

?>

das dan een voorbeeld ofzo?

servi

Legacy Member
moderator noot :
je topic bevat geen prefix, een verkeerd prefix of heeft een onduidelijke titel.
Gelieve een duidelijke titel met een bijhorend correct prefix te gebruiken. Voor meer informatie over

prefixen kan je terecht op regels en prefixen !!!.
Je topic is aangepast en je hebt een een waarschuwing gekregen, gelieve in het vervolg er op te letten.

Spacy2003

Legacy Member
mythe zei:
@Killgore.
Tjah, das dan nu pech, want ik weet het!
Altijd met dienen commentaar, tjonges toch!

en thx aan den anderen die mij wel geholpen heeft zonder dienen commentaar van kijkt daar is e!
Ik kom ier amper en ik moet da gaan rieken ofzo :s

Code:
<?php 
$reg_text = [url]http://games.telenet.be[/url]
if ($user_is_logged_in == true) {
print $reg_text;
}

Print $nor_text;

?>

das dan een voorbeeld ofzo?

Dat is maar dummy code van hoe het er kan uitzien, misschien iets duidelijker maken:

PHP:
<?
$user = "telenet";
$pass = "games";

if($login_input == $user AND $pass_input == $pass){ 
  print "member section";
}else{
  print "acces denied";
} ?>

Je moet zelf nog de input velden ophalen (dus met andere woorden een form opstellen)

Fraggie

Legacy Member
servi zei:
moderator noot :
je topic bevat geen prefix, een verkeerd prefix of heeft een onduidelijke titel.
Gelieve een duidelijke titel met een bijhorend correct prefix te gebruiken. Voor meer informatie over

prefixen kan je terecht op regels en prefixen !!!.
Je topic is aangepast en je hebt een een waarschuwing gekregen, gelieve in het vervolg er op te letten.
zijn thread is verplaatst van gamedesign naar webdesign, dus daar kon hij niet veel aan doen & een paar dagen na het aanmaken van zen thread kan hij de titel niet meer aanpassen
mythe zei:
@Killgore.
Tjah, das dan nu pech, want ik weet het!
Altijd met dienen commentaar, tjonges toch!

en thx aan den anderen die mij wel geholpen heeft zonder dienen commentaar van kijkt daar is e!
Ik kom ier amper en ik moet da gaan rieken ofzo :s
sorry dat we niet in een totale wanorde willen een forum lezen :(
+ je moet dat echter niet ruiken, gewoon lezen volstaat al, je moet al echt moeite doen om er juist over te lezen..

dJeez

Legacy Member
Fraggie zei:
je moet dat echter niet ruiken, gewoon lezen volstaat al, je moet al echt moeite doen om er juist over te lezen..
Sjah, afgaande op enkel de forumnaam kan ik begrijpen dat hij verkeerd post. Eigenlijk zou dit forum Webdesign & -development mogen noemen om dergelijke problemen in de toekomst wat meer te vermijden (maar hij kon uiteraard ook ff dit forum checken alvorens te posten).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan