Archief - [ALG][Gamedesigners gezocht] I.B.E. The Game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TrueSkillz

Legacy Member
Even voor de duidelijkheid:
Er IS al een team: 1 skinner 1 programmeur +ik(animaties)

op dit moment ben ik bezig een animatie te maken van een breakdancer die de sixstep doet, maar dat schiet niet zo op, het programma waarmee ik werk is een beetje opstandig.

killgore

Legacy Member
mja, n/o, ma nu weten we nog niets van ulle skills.

Vo hetzelfde geld is die programmeur iemand die alleen 1 taaltje kan en een of andere basis vrij basic en niets van talent heeft.

Ik join graag een team waarvan ik weet wat het kan :) (niet denken dak geïnteresseerd of zo ben zu :p)

TrueSkillz

Legacy Member
onze programmeur beheerst c++ goed:
onze skinner kan ook best goed skinnen,
als onze site online zullen we wat samples erop zetten

killgore

Legacy Member
TrueSkillz zei:
onze programmeur beheerst c++ goed:
onze skinner kan ook best goed skinnen,
als onze site online zullen we wat samples erop zetten
Mja, kijk, uw programmeur beheerst c++ goed, wa verstade daaronder?
Kent em elk keyword vanbuiten of zo en kent em elke stl-container, inclusief alle overloade methoden uit zijn hoofd, of kan em echt programmeren en weet hij dat toe te passen?
Kwaliteit van een coder is moeilijk in te schatten zonder vorm van examen, test ze :) (ge moet maar is zoeken naar ingangsproeven die grote gamedev bedrijven geven aan programmeurs).

.Acku.

Legacy Member
TrueSkillz zei:
onze programmeur beheerst c++ goed:
onze skinner kan ook best goed skinnen,
als onze site online zullen we wat samples erop zetten

Je had gewoon beter gewacht tot je die had, dat zou al een stuk professioneler (en inderdaad let op: een manager loopt rond met slechts 1 frak maar steeds met 2 slasjen) overgekomen zijn. Hopelijk steek je er wat van op :)

TrueSkillz

Legacy Member
wat is een frak en wat een slasjen?
ik ben nl geen belg...

idd: van je fouten kun je leren

schop aars

Legacy Member
nu ik kan niks van c++ enzo en ook niet van games maken.
alleen wa java van op school.
maar wa dat ik wel weet is da ge me een goeie c++ programmeur eigenlijk nog nergens staat als die geen kennis heeft van directx of opengl want ja spellekes die maakte daarmee.

ofwel moet die ervaringe hebben met het gebruiken van game engines want anders staat ge nog steeds nergens.

dus ge kunt dan wel al die mooie models maken en de animaties
maar wat ben je ermee als ge ze nie in uw spel kunt implementeren.
Trouwens kan uw programmeur iets vn UML of een andere ontwerptaal??

want als ge met meerdere programmeurs aan 1 project werkt is het handig dat er een centraal ontwerp is waarrond alles gemaakt word.
ook als ge maar met 1 programmeur werkt is dit wel handig omdat em dan beter zijn weg gaat vinden in de pakken code die hij zal moeten typen en omdat het ontwerp alles veel duidelijker maakt.

even om uw voeten op de grond te zetten.

hebben jullie trouwen als een mapper om uw arena's te maken waar ge die breakdance contests houdt??
normaal moet de gemiddelde mapper dit wel kunnen omdat die arena's nog vrij simpel te bouwen zijn.

TrueSkillz

Legacy Member
Onze programmeur heeft al ervaring met openGL en kan prima werken met onze engine,
we hebben al een soort testprogramme gemaakt:
een 3D animatie met skin in een lege omgeving, dat werkte prima.

Hale

Legacy Member
schop aars zei:
...
maar wa dat ik wel weet is da ge me een goeie c++ programmeur eigenlijk nog nergens staat als die geen kennis heeft van directx of opengl want ja spellekes die maakte daarmee.

...

nah, gewoon zelf ne software renderer bouwen, lekker hardcore :D

Dj Vince

Legacy Member
jah das pas "vet"
een gehackte Wolf3d-engine...

Waar is de tijd van 'Outcast' !

Enfin ja, dit is weer een project voor goede voornemens,
en het wordt (weer) keifel in twijfel getrokken door allerhande forumgangers,
en gaat hoogstwaarschijnlijk (het spijt me, sorry) weer eens niets worden...

Je kunt op zulke projecten blijven reageren,
en je kunt zulke projecten proberen te blijven oprichten,
ik heb er zelf nog maar bitter, bitter weinig zien lukken....

allemaal niet zo motiverend om te lezen he?
ik weet het...

nu ja, ik hoop natuurlijk keihard voor jullie dat het spel er komt,
of een early alpha versie toch in ieder geval!
veel succes!

TrueSkillz

Legacy Member
idd zijn er veel van dit soort projecten en idd lopen de meeste niet goed af, maar dat betekent niet dat we (omdat jullie het zeggen) het maar opgeven, daarom lopen de meeste projecten ook niet goed af.
we hebben inmiddels ook al een gratis host kunnen regelen (vriend van me)
en we hebben al een forum (alhoewel dat nog niet zo gebrukt word...)

ons eerste doel is een soort promotie filmpje maken:
1 breakdancer doet 1 run -met achtergrond, belichting, muziek etc.
zal nog wel ff duren voor het er is , maar als het er is zal ik het cker ff posten hier, misschien dat jullie dan iets minder sceptisch zijn.

de irrlicht engine was toch niet wat we wilden dus hebben we dat nog eens goed bekeken, we willen nu waarschijnlijk de ogre3d engine gaan gebruiken

Unzip Attack

Legacy Member
schop aars zei:
Trouwens kan uw programmeur iets vn UML of een andere ontwerptaal??

UML kunnen is niet de moeilijkheid, tis het goed ontwerpen dat moeilijk is, de syntax is peanuts.

Daarenboven spreekt men hier steeds over het implementatie proces, zo'n projecten zijn gedoemd te mislukken. Ipv eerst een goeie analyse te doen welke engine, welke taal, wie wat, zelfs deadlines enzo aangeven. Nu is het implementeren int kwadraat, zien dat de engine niet goed is, een andere engine proberen, die dan weer ff wel goed blijkt te zijn, verder implementeren, het project valt even stil, iemand heeft er geen goesting meer in, geen vervanger die de code kent, weinig docs (analyse fase is nauwelijks gebeurd dus wat wil je) dus niemand die zich daar makkelijk kan inwerken. finito project. En dan mag je nog een inleidend filmpje hebben ofzo, iets verder dan dat geraak je in 90% van de gevallen toch niet, tenzij je enorm veel tijd hebt en op den duur het zelf alleen wilt afwerken...

Mss heb je iemand nodig die zoiets als PM is op kleinere schaal, die alles van hogeraf bekijkt. Je bent veel te hard gefocussed op implementatie, ik zeg het je nu het nog kan, probeer het gestructureerd aan te pakken (met iemand die ervaring heeft in projecten van dit soort)...

NecroNeo

Legacy Member
TrueSkillz zei:
ons eerste doel is een soort promotie filmpje maken:
1 breakdancer doet 1 run -met achtergrond, belichting, muziek etc.
zal nog wel ff duren voor het er is , maar als het er is zal ik het cker ff posten hier, misschien dat jullie dan iets minder sceptisch zijn.

Op zich zal dit zeker meer intresse wekken, maar gaan jullie al niet in een vrij ver gevorderd stadium zitten van de ontwikkelling voordat je al die dingen in je spel hebt?
Mss post je beter al wat samples/renders van je models/animations in tussentijd ?
Ook denk ik dat als je het concept van je spel wat beter verwoord er ook meer reacties op komen.

my 2 cents, alvast veel succes met je project

killgore

Legacy Member
volledig akkoord met unzip attack. Als je met een team werkt moet je een plan hebben, punt gedaan. En een plan is geen gauw concept-documentje van 10 pagina's (ik heb er hier een stuk of 3 van 20-30 pagina's liggen), maar een duidelijk ontwikkelingsdocument. Met daarin minstens volgende zaken:
  • Het volledige spelconcept, zo diep mogelijk uitgewerkt. Dit zijn geen documentjes van 1 pagina ;), ik heb er hier 1 liggen voor web-game dat wrsch in uitvoering zal worden gebracht en dat telt atm 20 pagina's en is bijlange na nog niet af.
  • Een (uml) schema van hoe de engine in elkaar zal zitten. Daarbijhorend liefst een document met gedetailleerdere uitleg over de werking van elk subsysteem en hoe onderlinge relaties tussen die bepaalde subsystemen (engines) geregeld wordt. Een UML schema is handig voor mee te werken, maar niet altijd duidelijk genoeg bij het begin van een project.
  • Een document dat de werking van het team beschrijft (niet enkel van de huidige team-members, gewoon al wat er nodig is, benodigde kennis, wie werkt met wie samen, ...). Want als je denkt van: het is gewoon wat proggers, wat mappers & wat modellers in een team steken & ik begeid alles -> errr, wrong. Vaak moeten bv mappers & proggers samen communiceren voor bepaalde gameplay elementen toe te voegen. Dit is bv het enige punt waarop het laatste project waaraan ik heb meegewerkt is vastgelopen. 1 iemand begeleidde alles, en em deed dat wel geod, maar vanaf het moment hij minder tijd had viel alles in duigen :(. En fyi: we zijn in pcgp geraakt dus kan wel zeggen dat het geen super-ondoordacht noob project was :).
  • Alle vooropgestelde doelen (deadlines, tussen-fases, ...).
  • Een lijstje met resources. Wat ga je gebruiken, onder welke licenties vallen die, ... ? Tzou nie leuk zijn moeste een commercieel game gaan ontwikkelen wanneer 3/4 van uw devs illegale ontwikkelingssoftware gebruiken of 3rd person engines die eigenlijk stukken van mensen kosten om commercieel te gebruiken :p.
  • dan nog enkele dingen die ik nu vergeet.

Trouwens: naar renders en models kijk ik niet. Iedereen met beetje ervaring kan supersjieke renders en models afleveren, ma daarmee wete nog niet veel over polygonenaantal (men kan liegen) & wat voor technische know-how (lees: programmeurs) er in uw team zitten. Geef mij dan toch maar een tech-demoke, kan nog altijd faked zijn, ma al veel minder kans toe :p. Daarin ziede meestal de goede combinatie van wat uw proggers kunnen en wat uw artiesten kunnen :).

TrueSkillz

Legacy Member
Dank jullie wel!:applause:
Echt mooi dat jullie zoveel tijd steken in het verder helpen van ons project!
Jullie tips zijn meer dan welkom.
Ik had al wel een soort van ontwerpdocument, maar dat is duidelijk niet genoeg.

Als jullie nog meer dingen weten die jullie zijn tegen gekomen, zeg het alsjeblieft.
Ik zal nu maar gaan werken aan een goed document (dat gaat nl wel f duren)

PS: @killgore:
je bedoelt die western mod? daar had ik over gelezen ja....zag er wel strak uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan