Archief - [ALG]Game desing-hoe beginnen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mundug

Legacy Member
Beetje een reactie om wat te vergelijken hier in de States.

Ik heb een BFA opleiding gehad aan de Academy of Art in San Francisco en buiten de algemene kunst vakken heb ik ook specifieke video game vakken kunnen volgen, die onderricht werden door mensen die ook gewerkt hebben in de videogame industrie (Lucasarts, EA, Activision, tot voorkort Blizzard North en nog enkele dozijnen andere game developers zijn hier in een uur radius gevestigd en gekwalificeerd volk is dus niet moeilijk te vinden..). Die mensen weten dus specifiek wat bedrijven van een videogame opleiding verwachten. Bovendien komen die bedrijven ook naar de scholen om mee te werken aan de opleiding en te recruteren. Als student kreeg ik ook tickets voor GDC, Siggraph en rondleiding op de EA campus, studenten werk wordt ten toon gesteld en industrie mensen van over het ganse land worden overgevlogen om de tentoonstelling te bezichtigen.

Als afgestudeerde is het hier dus ook helemaal niet moeilijk om op zijn minst in contact te geraken met game studios. Als je hier dus in de buurt woont heb je zeker dus een stokje voor, het is ook geen uitzondering dat niet US Citizens aangenomen worden, maar om overgehaald te worden van Europa moet je je wel al bewezen hebben.

Start-ups zijn hier ook niet zo uitzonderlijk, er zijn veel veteranen uit de industrie aanwezig, die heel wat ervaring hebben en ook dus ook op cred van de investors kunnen rekenen.

Belgie is dus wel nog een behoorlijk stapje achter vergeleken met hier op gebied van game industrie ontwikkeling.

Holy Paladin

Legacy Member
en hoe zit da mee u, zijt gij naar ginder gegaan voor da werk of was et vroeger, met uw ouders ofzo?

fixer187

Legacy Member
Svenvdb zei:
www.extremesoft.be is ne site van ne maat en mij wij zijn ook bezig met gamedesign
en dat lukt vrij aardig :p

Invasion of the Unknown is a modern first person shooter. In the game you play the role of 'John Muller' a special agent. He has to save the world from dangerous human beings.

Stevig plotje :lol:
...dangerous human beings :rofl:...n/o
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan