Archief - [Algemeen]Ideaal Game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Svenvdb

Legacy Member
Hoe ziet jouw ideale game eruit??
Schooter,race,...
En wat zou er moeten inzitten!
Wat is het belangrijkste?
En de verhaallijn-->Fictief of redelijk echt??

Dus simpele vraag hoe ziet jouw ideale game eruit ??

Greetz
SvenVdb

dJeez

Legacy Member
Mijn ideale game ziet er eigenlijk uit als Elite: First Encounters (maar dan wel zonder de bugs en met up-to-date gameplay en gfx :p) of Hardwar (maar met een veel groter universum, net zoals Elite). Het belangrijkste is dat het open is, een verhaallijn hoeft zelfs niet. Ik speel momenteel veel met GTA (3, VC & SA) net omdat je dat kan doen zonder je aan de verhaallijn te houden.

killgore

Legacy Member
een planetside met meer actieve spelers, sjiekere gfx & meer variatie in omgevingen & nog iets meer tactiek :).
Ik ben normaal meer een rpg&rts-gamer, maar dit was tot nu toe de enige mmo die me heeft blijven boeien & zo een game zou ik echt nog eens opnieuw willen. Al de rest is mssch wel knap, maar het is zo meer van hetzelfde, dat vond ik nog een vrij uniek spel, was ook het enige waarbij ik echt het mmo gevoel had :).

kheb nog andere "ideale" games in gedachten, maar dit is het momenteel enige dak echt nog realiseerbaar zie ;).

Da Turtle

Legacy Member
iets origineel, iets nieuws, iets wat nog niet gedaan is maar toch boeiend is :) (daarmee bedoel ik niet een combinatie van alles). Ik ben een fan van "sfeer" games.

Hourences

Legacy Member
Betere vraag zou zijn wat spel zout ge ooit graag maken denk op dit forum :)

Ik kan wel 100 dinge bedenken maar mijn 2 die ik al langer in gedachte heb is een art noveau spel van net voor eerste wereldoorlog, shooter/adventure en speciale rts, futuristisch en heel groots opgevat, veel groter dan wat er al is
de rts heeft vooral de gameplay, de ander vooral de looks, verhaal en atmosfeer :)

Howitzer

Legacy Member
Een spel met geweldige community, sfeer, vrijheid(maar toch genoeg gebonden dat je je niet verloren voelt) en vooral!: Super gameplay...

wlibaers

Legacy Member
dJeez zei:
Mijn ideale game ziet er eigenlijk uit als Elite: First Encounters (maar dan wel zonder de bugs en met up-to-date gameplay en gfx :p) of Hardwar (maar met een veel groter universum, net zoals Elite). Het belangrijkste is dat het open is, een verhaallijn hoeft zelfs niet. Ik speel momenteel veel met GTA (3, VC & SA) net omdat je dat kan doen zonder je aan de verhaallijn te houden.

Deze al eens geprobeerd?
http://wcuniverse.sourceforge.net/
http://priv.solsector.net/
(verschillen: http://priv.solsector.net/faq_d01.htm )

Of nog groter:
http://wcu.solsector.net/ (zeer vroege versie)
http://vegastrike.sourceforge.net/

Da Turtle

Legacy Member
dJeez zei:
net omdat je dat kan doen zonder je aan de verhaallijn te houden.
Als je morrowind nog niet geprobeerd hebt moet je dat eens proberen, dat was wat er zo vernieuwend aan was (behalve ook de vele plug-ins dan), maar je kan daar echt doen wa da je wilt. Je kan echt totaal je voeten vagen aan de "main-quest" en gewoon baas worden van een of andere guild of pelgrim ofzo worden, je kan zelfs lvlen zonder te vechten als je wil, je kan makkelijk (iets moeilijker dan normaal, maar zeker te doen) lvlen zonder da je moet vechten.
In morrowind zijn er ook veel min-punten, maar de plus maakt dat de min niets meer te zien heeft :p (ik kijk al uit naar oblivion)

dJeez

Legacy Member
Da Turtle zei:
Als je morrowind nog niet geprobeerd hebt moet je dat eens proberen, dat was wat er zo vernieuwend aan was (behalve ook de vele plug-ins dan), maar je kan daar echt doen wa da je wilt. Je kan echt totaal je voeten vagen aan de "main-quest" en gewoon baas worden van een of andere guild of pelgrim ofzo worden, je kan zelfs lvlen zonder te vechten als je wil, je kan makkelijk (iets moeilijker dan normaal, maar zeker te doen) lvlen zonder da je moet vechten.
Weet ik, da's de eerste 3D RPG die ik mij heb aangeschaft en ik moet zeggen dat die mij wel serieus aanstond (qua vrijheid en grootte). Alleen de setting (magie & toestanden) ligt mij niet zo echt, ik zou liever een sci-fi (space opera) RPG hebben die dezelfde vrijheid toelaat. De Star Wars RPGs kon ik wel smaken, maar lieten veel te weinig vrijheid (en de MMORPG was gewoon... dom - veel te repetitief).

@wlibaers: Ik heb die wel al een hele tijd terug gedownload maar nog nooit echt bekeken - ik heb de originele Privateer 1 & 2 hier ook nog liggen trouwens :p.

IceSkull[BE]

Legacy Member
een mmorpg spel juist als het echte leven, maar dan zodanig realistisch, dat je echt alles kan! het zou dan ook heel complex en groot worden.. je kan dan glijk welk beroep in deze virtuele wereld uitoefenen, en dan kan je whiners in een rechtszaak opsluiten:p

zou tog cool zijn, ni?

Belgianbonzai

Legacy Member
IceSkull[BE] zei:
een mmorpg spel juist als het echte leven, maar dan zodanig realistisch, dat je echt alles kan! het zou dan ook heel complex en groot worden.. je kan dan glijk welk beroep in deze virtuele wereld uitoefenen, en dan kan je whiners in een rechtszaak opsluiten:p

zou tog cool zijn, ni?

denk dat het vree vlug tegen zou steken eigenlijk,... als't echt is gelijk in echte leven kan je immers niks heel spectaculair doen.

en uiteindelijk zou het toch uitdraaien op 90% gangsters (of meer) die elkaar aan duigen schieten, en dan heb je dus veel en veel te veel programmeerwerk/art/... om die overige 10% content te maken... bijgevolg kan je dus al beter een GTA-MMORPG maken (of iets in die trend), dan heeft iedereen die het koopt tenminste het spel dat hij verwacht.

Vich

Legacy Member
Eentje waar de developpers geen support voor moeten geven, waar bugs niet in bestaan en dat verkoopt als zoete broodjes, dat zou voor mij persoonlijk ideaal zijn :D

Bubbling Zombie

Legacy Member
deftig afgewerkt, boeiend, en langer duren dan vijf minuten.

Rage

Legacy Member
Brainbug zei:
denk dat het vree vlug tegen zou steken eigenlijk,... als't echt is gelijk in echte leven kan je immers niks heel spectaculair doen.

en uiteindelijk zou het toch uitdraaien op 90% gangsters (of meer) die elkaar aan duigen schieten, en dan heb je dus veel en veel te veel programmeerwerk/art/... om die overige 10% content te maken... bijgevolg kan je dus al beter een GTA-MMORPG maken (of iets in die trend), dan heeft iedereen die het koopt tenminste het spel dat hij verwacht.

Nee, je gaat in het begin een community krijgen van: 50% mensen die van "The Sims" komen, die willen dat online doen, 50% van de mensen die gaan gangster worden zoals in GTA3. Na een week blijven enkel die GTA3'ers over omdat de Simmers de hele tijd overhoop worden geschoten terwijl ze aan het douchen zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan