Archief - [ALG]-[VB] Zelfgemaakt progje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cool_boy_ke

Legacy Member
Hey !

Een paar maanden geleden kwam ik op het idee om een programma te maken dat mij zou waarschuwen als m'n internet connectie wegviel, omdat ik draadloos internet heb en de verbinding vaak wegvalt.
Na een paar weekjes denken over wat ik zou kunnen doen enzo kwam Wifi Noticer v1 uit, die alleen kon kijken of je internetverbinding had.
Een paar weekjes later was Wifi Noticer V2 uit, die automatisch kon kijken of je verbonden was en de beeper in je PC liet biepen als je geen verbinding meer had.
En dan nu : Wifi Noticer V3, die compacter is (klein bolletje op desktop), gemakelijk te gebruiken, betere layout,geluidjes en in veel meer vlakken beter dan de vorige versies. Dit alles geprogrammeerd door een 14-jarige,low-skilled Visual Basic programmeur :p

Ik weet dat het verre van perfect is maar ik ben er toch fier op :lol: .
Daarom vraag ik jullie om wat commentaartjes te posten (zowal goede als slechte) en wat ik nog meer eraan kan doen.
Deze functies komen zowiso erin.
  • WEP key remember (versleuteld)
  • Auto-Start with Windows
  • Een handleiding :x :unsure:

Je kan hem downloaden op mijn site en hij komt in een handige installer.

Als iemand wat bugs ofzo heeft gelieve het hier te posten dan kan ik er wat aan doen ^^

Greetz

AcIdR3IgN

Legacy Member
Zeker een leuk initiatief. Ik heb het niet gedownload, omdat ik hier weet dat wifi nooit uitvalt (of toch nooit als ik online ben). Misschien eerst eens kijken of dat alles goed geinstalleerd en werkend is bij je thuis :) Dan hoef je al zo'n programmatje niet he :D.

Maar soit, zoals ik al zei, leuk idee.. en als het u helpt.. dan is't goed he. Maar is dit "alles" wat het kan? Allee ja, het waarschuwt u als je verbinding wegvalt... en dan..? Wa gade der aan doen? Het trug activeren zeker? Zou het programma dit niet automatisch voor u doen? Want ja, als je toch op't internet zijt, en ge kunt al niks meer doen, dan kan je al weten dat er iets met je verbinding is he. En dan kan je dat zelf ook wel herstellen.

Maar ja, in de tijd toen ik nog 14 jaar was heb ik ook veel programmas gemaakt met weinig nut. (niet slecht bedoeld)
Toch goed gemaakt :).

cool_boy_ke

Legacy Member
Het is veels te moeilijk om dus hem terug te laten verbinden, want dan moet ik Wireless Zero Configuration gebruiken, wat heel moeilijk is. Trouwens verbind Windows u automatisch terug. Ik weet dat het iets of wat onnutig is maar als je aant gamen bent dan weet je teminste dat je niet meer op internet zit en dat je effe moet wachten :) Dan hoef je geen halfuur te wachten (vanuit een game=>windows) om te kijken op de taakblak of je internet is weggevallen ;)
k'heb het programma meer gemaakt om vanal te testen zoals dat bolletje op je desktop enzo (screen :
Wifi_Screen2.jpg
)

yaris

Legacy Member
Bill Gates is ook begonnen met een stom programma te maken en zie hoe rijk dat die nu is :).

Nee, echt knap man, tis niet wat je maakt maar de inzet, de volharding en dan het resultaat.
Doe zo voort ( tussen uw 16-20 zal het wel minderen want dan gade achter de grieten lopen dus neem zoveel mogelijk kennis mee :p )

Howitzer

Legacy Member
Is zoiets ook te maken in C++ dat 't kijkt of ie pakketjes kan doorsturen naar de router?
Want mijn verbinding valt soms uit terwijl de kabel er nog in zit en alles werkt op de andere pc's
(en ook een log bijhoudt)

schop aars

Legacy Member
ge kunt alles maken in elke taal.
ge moet alleen weten hoe

cool_boy_ke

Legacy Member
Nice ^^
Het volgende expirement komt er ook nog aan. Het word een soort van Clan-Op-De-Nieuws-Houder ; het programma leest simpel weg (mss een gecodeerd) een bestandje van een website en als er iets nieuws is dan zeg hem dat ik een mooie (skinable ??) pop-up zoals MSN :)
En ik loop nu ook al achter de meiskes :unsure: :x :sop: :D

fretn

Legacy Member
kunt ge niet met rss werken ofzo, en nu en dan refreshed, en als er nieuwe items zijn, dan een popupke geven ?

kwestie van bestaande technologieen te hergebruiken

cool_boy_ke

Legacy Member
Daar ik ook al aan gedacht. Maar hoe ga je dan bv Clan Logo enzo laten verschijnen ? Ik ken niet veel van RSS...

Massis

Legacy Member
dacht dat da standaard bij software zat? op mijn taakbalk beneden staat in elk geval een icoontje dat mij zegt hoeveel mbps hij doorkrijgt en hoe goed men signaal is...

heb het dus ook niet gedownload ...

Freakshow

Legacy Member

50Euro

Legacy Member
cool_boy_ke zei:
Dit alles geprogrammeerd door een 14-jarige,low-skilled Visual Basic programmeur :p

Hey,

Wat jij nu doet ga ik leren op avondschool.

Kent er iemand goede site over basis van .NET?
Is VB.NET = .NET?

Greetz..

AcIdR3IgN

Legacy Member
.NET = alles dat met de .NET technologie te maken heeft..
vb: VB.NET, C++.NET, C#.NET, whatever.. :)

50Euro

Legacy Member
AcIdR3IgN zei:
.NET = alles dat met de .NET technologie te maken heeft..
vb: VB.NET, C++.NET, C#.NET, whatever.. :)

Met wat begin je dan? Ik heb gehoord dat je best begint met FrameWork..

Zijn er nederlandstalige tutorials met basis in?

Radiance

Legacy Member
.NET is geen programmeertaal voor alle duidelijkheid. Het is wel een framework, ontwikkeld door Microsoft.
Wat je daar voorlopig van moet weten is dat
a) Je je programma's in verscheidene programmeertalen kunt maken, waarna die code wordt omgezet naar iets dat heel dicht in de buurt komt van de machinetaal waarmee elke processor werkt, maar wel nog zo algemeen blijft dat ze niet specifiek voor Windows of de x86 architectuur is. Je zou je programma dus ook op bv. PocketPC of zelfs Linux kunnen draaien.
b) Wat .NET je vooral biedt is een gigantisch aantal functies/klasses, je kan hiermee bv. printers aanspreken zonder exact te weten hoe die printer werkt, of zelfs welke het is.

Je hoeft je daar voorlopig eigenlijk niet teveel van aan te trekken, leer eerst een taal, gezien je daar een avondschool cursus in gaat volgen, zoek u wat tutorials over Visual Baisc(.NET). Als je zo'n functie (klasse) wilt gaan aanspreken dan zal je daar op tijd & stond wel uitleg over vinden.

50Euro

Legacy Member
Radiance zei:
.NET is geen programmeertaal voor alle duidelijkheid. Het is wel een framework, ontwikkeld door Microsoft.
Wat je daar voorlopig van moet weten is dat
a) Je je programma's in verscheidene programmeertalen kunt maken, waarna die code wordt omgezet naar iets dat heel dicht in de buurt komt van de machinetaal waarmee elke processor werkt, maar wel nog zo algemeen blijft dat ze niet specifiek voor Windows of de x86 architectuur is. Je zou je programma dus ook op bv. PocketPC of zelfs Linux kunnen draaien.
b) Wat .NET je vooral biedt is een gigantisch aantal functies/klasses, je kan hiermee bv. printers aanspreken zonder exact te weten hoe die printer werkt, of zelfs welke het is.

Je hoeft je daar voorlopig eigenlijk niet teveel van aan te trekken, leer eerst een taal, gezien je daar een avondschool cursus in gaat volgen, zoek u wat tutorials over Visual Baisc(.NET). Als je zo'n functie (klasse) wilt gaan aanspreken dan zal je daar op tijd & stond wel uitleg over vinden.

Thx for the Info.. Binnenkort spam ik hier al mijn probs. Hopelijk zo weinig mogelijk..

blastboy

Legacy Member
.net levert een aantal handige basisklassen die je kan gebruiken in VB, C#, c++, j#, asp (alle talen met .net)

BTW Cool_boy_ke zeer indrukwekkend als jij rond de 8 megabytes code hebt geproduceerd in aantal weken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan