Archief - [ALG] Interessepeiling/Rekrutering Zatacka Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kn0t

Legacy Member
Hallo,

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die interesse hebben om op vrijwillige basis mee te werken aan volgend game-project: Dit oude DOS spel http://achtung.zatacka.com/ in een volledig nieuw jasje steken en nieuwe functionaliteiten zoals online multiplayer, AI, ... voorzien.

In volgend document staat alles duidelijk beschreven:
http://www.knot.be/Zatacka Online.doc

Programmeertaal: Eerste keuze = Java, tweede keuze = C#

Greetz, knot :)

S3cT0r

Legacy Member
Amai, keiverslavend spelleke, da moetek op mijne game live-CD voor opt school zetten! Heb spijtig genoeg te weinig tijd en geen kennis van beide talen om te helpen, maar succes!

boogje

Legacy Member
mja,
het spel ziet er vrij simpel uit, toch heel verslavend en tof. Daarom lijkt het me beter om het doodgewoon in game maker te maken? hoef je niet eens aan te programmeren :) zal me er iig ff mee bezig houden ;)

Kn0t

Legacy Member
Het is inderdaad een simpel, maar enorm verslavend spelletje, daarom denk ik dat het wel wat kan worden.

@boogje: de basis is inderdaad simpel en kan misschien wel met zo'n standaard game maker programma inééngeflansd worden. Maar de bijkomende dingen (die in dat document worden aangehaald) zoals online multiplayer, AI, ... lijken me dan toch niet makkelijk, mss zelfs onmogelijk, te doen (ik heb nog nooit met zo'n prog gewerkt).

boogje

Legacy Member
Kn0t zei:
@boogje: de basis is inderdaad simpel en kan misschien wel met zo'n standaard game maker programma inééngeflansd worden. Maar de bijkomende dingen (die in dat document worden aangehaald) zoals online multiplayer, AI, ... lijken me dan toch niet makkelijk, mss zelfs onmogelijk, te doen (ik heb nog nooit met zo'n prog gewerkt).

heb je wel gelijk in, maar bon, ik ga proberen, ik hou u op de hoogte :)

msn? [email protected]

btw, multiplay is perfect mogelijk daarmee ;)

schop aars

Legacy Member
tja kzou wel willen helpen maar ik ken der zelf nie echt veel van.
tzou dan meer zijn om bij te leren.

maarja binnen een maandje heb ik tijd want nu beginnen de examens:doh:
moest ge tegen dan nog iemand zoeken die wil helpen dan willek da wel doen.

killgore

Legacy Member
moest ek geen examens hebben binnen paar weken ik zou joinen, ziet er me doenbaar uit en geen gigantisch project :).

veel succes :niceone:

Massis

Legacy Member
'k zou wel willen mr hiervoor zijn mijn java skills nog nie echt goe genoeg denk'k :p (net 1 trimestertje java achter de rug)

Kn0t

Legacy Member
Ik heb er ondertussen vorige week al ff aan begonnen.
- Programmeertaal = Java
- Gebruikt een 2D game engine met opengl support.
(Golden T Game Engine: http://goldenstudios.or.id/products/GTGE/)
- Preview versie: http://www.knot.be/zatacka_preview.rar
1 speler vs 4 (domme :p) bots
- Een screenshotje: http://www.knot.be/zatacka.gif

Het is inderdaad een slechte moment met de examens, had er niet direct aan gedacht :) Laat me na de examens maar weten of jullie het nog zien zitten om mee te werken.

Greetz

Edit: de keys:

left arrow = links
down arrow = rechts
spacebar = nieuw spel
n = show/hide names
f = switch windowed/fullscreen

meeneemchinees

Legacy Member
Hmm ... ik wou zelf die Golden T Game Engine voorstellen. Zelf nog nooit gebruikt, maar van wat ik ervan gezien had leek het me een goede keuze. Wat vind jij ervan?

In ieder geval : ik heb het op linux getest. Aan die lwjgl.dll had ik dus niks. Ik kon effe de moeite niet opbrengen om de linux versie van lwjgl te downloaden, dus heb ik het gewoon zo proberen te starten.
Resultaat : hij zegt "no lwjgl library found" of iets in die aard, en gaat verder in software mode. Met andere woorden : werkt perfect.

Ikzelf programmeer hele dagen in java, maar als ik de tijd zou vinden zou ik graag nog wat helpen.
Gaat dit open-source worden?

Kn0t

Legacy Member
Ik werk ook overdag als java programmeur, dus ik kan er zelf ook niet zó heel veel tijd insteken. Af en toe eens een uurtje, en tijdens de weekends natuurlijk. Maar er zit geen vaart achter dit project hé :) Dus alle hulp is welkom.

Het zal inderdaad open-source worden. Het enige nadeel is dan misschien wel dat het makkelijker is om cheats te maken, maar voor een spel als dit zal dat wel niet veel uitmaken zeker :)

Goed te horen dat het ook op linux werkt (in java2d mode). OpenGL zou ook moeten lukken als je de native lwjgl libs download.

Over die GTGE: ik had zelf ook nog nooit een game engine gebruikt. Tot voor kort dus. Maar t'is ook de enige die ik al heb gebruikt. Dus ik kan niet vergelijken met andere. Maar wat ik er tot nu toe van gezien heb lijkt mij toch dik in orde.
En er is ook een vrij actieve community op hun forum.
Alleen jammer van de splash screen, en dat het geen open-source is.

meeneemchinees

Legacy Member
Wel, als je ergens een CVS-server hebt staan met je project erop, wil ik best eens kijken wat ik kan doen om te helpen. Read-only is voldoende, is stuur wel patches op als ik iets wil committen.

En wat cheaten betreft : misschien moeten we toch eens de koppen bij elkaar steken om te zien of we dit toch niet tot een minimum kunnen beperken, zelfs in een open-source project.

Kn0t

Legacy Member
Bon, ik heb nog wat aanpassingen gedaan aan de preview versie, en heb er een java web start link voor aangemaakt.

link: http://www.knot.be/zatacka/webstart/zatacka.jnlp
req: JRE > 1.4 (http://www.java.com/nl/download/)

Deze zou normaal gezien in opengl mode moeten werken op windows, linux en mac.

Kunnen jullie eens checken of dat werkt zoals het moet (opengl, geluid, ..).

Als je een error in de aard van "Your machine does not support OpenGL via LWJGL" krijgt, dan is dit teken dat de native lwjgl libs niet gevonden zijn. Gelieve te melden als dit het geval is.

Krueger

Legacy Member
Hier lijkt het wel te werken, moest ik nu nog eens weten wat de bedoeling van het spel is... :)

Kn0t

Legacy Member
Heh, zie post #9

left arrow = links
down arrow = rechts
spacebar = nieuw spel
n = show/hide names
f = switch windowed/fullscreen

Voor de rest wijst het zichzelf wel uit denk ik :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan