Archief - [ALG] Gamedesign.be??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hourences

Legacy Member
Daar moet toch echt wel iemand voor te vinden zijn...

Nog eens poging wagen en iemand zoeken, of anders publiekelijk help post posten?

ravenslayer

Legacy Member
k ik ben mss niet zo nuttig op veel vlakken :p maar als je een jobke voor me kan vinden dan ben ik best wel bereid om te helpen.

Zoals hiervoor al gezegd begin klein en geef het de kans om te groeien op een goede en leuke manier. Ge kunt een plantje ook overladen met licht en water maar daarvoor groeid het niet sneller, tgaat juist sneller dood :p.

Ik denk wel dat een site als BTS welkom is voor een land als belgie en zelfs voor nederland.
Er is genoeg nederlandstalig volk die proffesioneel of in hun vrije tijd bezig zijn met vanalles rond gamedesign dus volk zal je sowieso wel vinden.

KeaTs

Legacy Member
heb mijn mening al es aan kire verteld:

- imo zou zo een site veel leuker en nuttiger zijn als ze gekoppeld is aan effectieve ontwikkeling, niet alleen documentatie. Bij artikels e.d. heb je enkel de schrijvers die actief zijn, de rest zijn passieve gebruikers. Als er een of ander projectje ontwikkeld zou worden, iets community based, ga je ook actieve members aantrekken en dat gaat uw site meer leven inblazen. Vb ook kleine contests ( programming, art, multidiscipline ) in een of ander framework kunnen heel leuk zijn.
- Als jullie gemotiveerd zijn om zo'n site te maken, waarom o waarom beperken jullie je dan tot nederlandstaligen? Alleen al in belgie bereik je maar de helft van het land, en nederlanders ga je ook minder aantrekken omdat we belgisch zijn. Maak een internationale, engelstalige site, eventueel met een focus op onze regionen ? Zo maak je nog steeds een site voor de mensen in de benelux ( die in de regel toch engels spreken, of t zou mij verbazen ), maar sluit je geen externe input uit; mensen die de site mee kunnen helpen leven in te blazen. Trouwens, in gamedev ga je ook niet heel ver komen als je enkel en alleen nederlands spreekt.

just my 2c :)

Verata

Legacy Member
Ja, vind ik ook wel een goed idee met contests (vb. gelijk bij conceptart.org, je geeft een opdracht, een lijn waar ze moeten werken voor vb. een 3d model. dan hang je daar een poll aan vast en degene die wint heeft Model of the week), dit motiveert en helpt mensen om te oefenen met modelleren, zo krijgen ze ervaring en zien ze hoever ze er mee staan. maar hier moet je wel eerst een deftige community voor hebben.
En voor de site in het engels te maken is misch ook geen slecht idee, site is dan toegankelijk voor een hele hoop meer mensen. en once de site is up and running, zal je meer en meer actieve leden krijgen. de mensen moeten wel weten dat de site bestaat, dus op bepaalde forums ev. verwijzen naar BTS kan misch ook al wat helpen.

Nuja, dat is wat ik erover denk :P
Greets, Tim

TheJudge

Legacy Member
KeaTs zei:
heb mijn mening al es aan kire verteld:

- imo zou zo een site veel leuker en nuttiger zijn als ze gekoppeld is aan effectieve ontwikkeling, niet alleen documentatie. Bij artikels e.d. heb je enkel de schrijvers die actief zijn, de rest zijn passieve gebruikers. Als er een of ander projectje ontwikkeld zou worden, iets community based, ga je ook actieve members aantrekken en dat gaat uw site meer leven inblazen. Vb ook kleine contests ( programming, art, multidiscipline ) in een of ander framework kunnen heel leuk zijn.
- Als jullie gemotiveerd zijn om zo'n site te maken, waarom o waarom beperken jullie je dan tot nederlandstaligen? Alleen al in belgie bereik je maar de helft van het land, en nederlanders ga je ook minder aantrekken omdat we belgisch zijn. Maak een internationale, engelstalige site, eventueel met een focus op onze regionen ? Zo maak je nog steeds een site voor de mensen in de benelux ( die in de regel toch engels spreken, of t zou mij verbazen ), maar sluit je geen externe input uit; mensen die de site mee kunnen helpen leven in te blazen. Trouwens, in gamedev ga je ook niet heel ver komen als je enkel en alleen nederlands spreekt.

just my 2c :)


Direct starten met een effectieve ontwikkeling is onmogelijk trust me. Daarvoor moet ge eerst een community opgebouwd hebben. En daar hebben we wel degelijk aan gedacht en daar zijn(waren?) plannen voor samen met OpenFrag.
http://www.openfrag.org/

Contests enz.. waren al besproken en er zouden ook effectief prijzen kunnen gewonnen worden die gesponsord werden door DAE :) Nu dat is ondertussen al een tijdje geleden. Maar dit is allemaal bijzaak, dit gaat een community niet perse rechthouden of leven inblazen. Je moet eerst members hebben voor je nog maar kan denken aan zoiets.
En je krijgt members door regelmatig content aan te bieden waar ze effectief iets mee zijn. Uitbreidingen zoals contests zijn daarna vrij eenvoudig toe te voegen

Nederlandstalig vs engelstalig, daar hebben we idd al een discussie over gehad op het bts forum.
Als we het engelstalig maken gaan we zeker geen leden aantrekken:) Waarom zouden mensen naar bts komen als er betere alternatieven zijn? cgsociety, gamedev, conceptart.org, gameartist.net, enz..
We willen echt niet gaan concurren met zulke sites, we willen een nederlandstalige community waar mensen gewoon in hun moedertaal kunnen spreken.

We hebben zowel nederlanders als belgen in de crew zitten, en we hebben een .nl domein. Ik zie niet in waarom nederlanders daardoor minder zouden aangetrokken zijn. Die zitten ook te wachten op een nederlandstalige community want de twee community's in nederland liggen ondertussen ook plat.

Anyway we hebben een poll gehouden met de crew en bijna iedereen was het erover eens om nederlandstalig te gaan omwille van bovenstaande reden.

Veel dingen zijn al besproken op het forum van bts, we wachten enkel nog op een site:P

Hourences

Legacy Member
Contests zijn vrij moeilijk tho omdat het zo breed is. Als je enkel een modeling contest doet bv sluit je iedereen uit bijna, de disciplines zijn te verschillend.

English is absoluut no go voor mij. Je kunt je niet profileren als de community site van je eigen gemeenschap en dan met zijn allen een andere taal gaan spreken. Dit gebeurd ook nergens. Het vrt nieuws is ook niet engels omdat men dan een groter publiek zou kunnen aanspreken. Concreter voorbeeld, hier in Zweden heb je ook allerlei game communities en organizaties, die spreken allemaal Zweeds ze, terwijl er maar 9 miljoen zweeds sprekende mensen zijn hier, en 24 miljoen Nederlandstaligen...
24 Miljoen man is een grote markt, je moet ze gewoon in actie krijgen, thats all.
Plus je wilt de drempel laag houden, Engels schrikt af voor de gemiddelde beginner.

killgore

Legacy Member
Hourences zei:
Daar moet toch echt wel iemand voor te vinden zijn...

Nog eens poging wagen en iemand zoeken, of anders publiekelijk help post posten?
Ik ben ervoor te vinden, het enige probleem is en blijft dat dit altijd opkomt op de momenten dat ik heel wat projecten hebt (voor school dan, geen eigen dingen die ik kan uitstellen), vorig semester was het hetzelfde rond oktober :). En ook dat als je het wat deftig wilt doen je met meer moet zijn, niet met 1 iemand voor backend-coding, 1 voor front-end (html/Css enzo dus) en 1 voor design. De motivatie is er dan zeer moeilijk in te houden zodra iemand wat te veel werk heeft en niets/niet veel kan doen (zoals ik en jochen dus tegenkwamen).

KeaTs zei:
heb mijn mening al es aan kire verteld:

- imo zou zo een site veel leuker en nuttiger zijn als ze gekoppeld is aan effectieve ontwikkeling, niet alleen documentatie. Bij artikels e.d. heb je enkel de schrijvers die actief zijn, de rest zijn passieve gebruikers. Als er een of ander projectje ontwikkeld zou worden, iets community based, ga je ook actieve members aantrekken en dat gaat uw site meer leven inblazen. Vb ook kleine contests ( programming, art, multidiscipline ) in een of ander framework kunnen heel leuk zijn.
- Als jullie gemotiveerd zijn om zo'n site te maken, waarom o waarom beperken jullie je dan tot nederlandstaligen? Alleen al in belgie bereik je maar de helft van het land, en nederlanders ga je ook minder aantrekken omdat we belgisch zijn. Maak een internationale, engelstalige site, eventueel met een focus op onze regionen ? Zo maak je nog steeds een site voor de mensen in de benelux ( die in de regel toch engels spreken, of t zou mij verbazen ), maar sluit je geen externe input uit; mensen die de site mee kunnen helpen leven in te blazen. Trouwens, in gamedev ga je ook niet heel ver komen als je enkel en alleen nederlands spreekt.

just my 2c :)

Wat is het verschil tussen een engelstalige community die zich op 'benelux' focust en alle benelux'ers die zich op sites als gamedev.net bevinden?

Het professionele wordt al opgevangen door bgin (dat zoals jij zegt engelstalig is). Ons idee is dan ook zeer verschillend van bgin, wij willen wel degelijk ons meer richten op een online community. En dat wordt wel degelijk al goed opgevangen door engelstalige sites. Als je dan toch regio-gebonden gaat zie ik niet in waarom je in godsnaam niet de regio-taal zou gebruiken. Nederlandstaligen zouden beter wat trotser zijn op hun taal (zoals Dijkstra die probeerde nederlandstalige termen in de informatica wereld te krijgen, spijtig genoeg onsuccesvol :p).
Over bgin gesproken: als je naar hun member-location gaat kijken op google maps (bereikbaar vanop hun site) kan je eens duidelijk zien hoe zielig de verhouding vlaanderen/nederland is :(.

Met het eerste ga ik wel degelijk akkoord (heb ik vorige keer ook gezegd), maar daar kruipt toch alweer wat organisatie in om zoiets op te zetten :).

Hourences zei:
Contests zijn vrij moeilijk tho omdat het zo breed is. Als je enkel een modeling contest doet bv sluit je iedereen uit bijna, de disciplines zijn te verschillend.

English is absoluut no go voor mij. Je kunt je niet profileren als de community site van je eigen gemeenschap en dan met zijn allen een andere taal gaan spreken. Dit gebeurd ook nergens. Het vrt nieuws is ook niet engels omdat men dan een groter publiek zou kunnen aanspreken. Concreter voorbeeld, hier in Zweden heb je ook allerlei game communities en organizaties, die spreken allemaal Zweeds ze, terwijl er maar 9 miljoen zweeds sprekende mensen zijn hier, en 24 miljoen Nederlandstaligen...
24 Miljoen man is een grote markt, je moet ze gewoon in actie krijgen, thats all.
Plus je wilt de drempel laag houden, Engels schrikt af voor de gemiddelde beginner.

Contests zag ik ook minder zitten bij het begin, het is daarom dat keats is afgekomen in een discussie met dat 'project'-idee dat hij hier vermeld heeft. Dat is nog steeds 'moeilijk' maar realistischer. Je kan hier evengoed prijzen aan hangen (bv. algemene zaken als 'deadlines halen/specificaties halen' en specifiekere zaken als scores gegeven door verantwoordelijke crewleden op het geleverde werk). Maar daar kruipt dus ook heel wat werk in en zoals je uit mijn vorige posts kon afleiden zal het al moeilijk genoeg zijn om een gewoon werkende community op te zetten. Zoiets zou ik eerder in een 2e fase steken, dus voor snel na de start, maar niet onmiddellijk.

En inderdaad, nederlands wordt zwaar onderschat, we zitten met 24 miljoen mensen, 2 's werelds voornaamste economische regio's, een hoogtechnologisch niveau, hoge welvaart, ... . Er is wel degelijk een markt voor zo een community imho, zoals ik eerder zei, het moet gewoon eens beter aangepakt worden.

ArnoDF

Legacy Member
ga je moeilijk doen over schrijffouten? dan ga je nog lang bezig zijn met wat ik hier al allemaal gelezen heb
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan