Archief - [ALG] Gamebedrijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Svenvdb

Legacy Member
Ik zie dat er hier veel een eigen gamebedrijf willen starten!
Het is hard om der zo mee te beginnen.En je moet er blijven
in geloven anders lukt het niet.Daarom sluit je eerst aan bij
mensen die er al mee bezig zijn.En begin later mss nog op
je eigen!
Wij zoeken bijvoorbeeld ook nog altijd extra volk!
www.extremesoft.be
maar bezin eer je begint,dat is de beste raad die ik je kan geven

Bubbling Zombie

Legacy Member
Ik hoop dat u beseft dat een pagina die direct een 404 oplevert niet echt een goede indruk achterlaat.
humn, bizar-o-rama, was blijkbaar maar een eenmalig evenement (excuses!).

killgore

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
Ik hoop dat u beseft dat een pagina die direct een 404 oplevert niet echt een goede indruk achterlaat.
???

alles werkt hier perfect hoor (gistre trouwes ook):).

steinerwarrior

Legacy Member
Ja, twas gewoon mijn fout Killgore, mijn excuseer mij mocht ik heftig geweest zijn. Ik heb mijn project een beetje te grootschalig willen voorstellen. Twas gewoon de bedoeling voor samen met een stuk of 3 online mini-games - en -programma's te maken. Ik had nog een vraag in verband met Vich. Hoe is hij terecht gekomen bij Guerilla games en wat is zijn functie daar. Heeft hij een specifieke gameopleiding daarvoor gevolgd.

Ten tweede zou ik me graag willen aansluiten bij extremesoft. Het liefst als programmeur. Van 3D Modelling weet ik niet veel.

killgore

Legacy Member
steinerwarrior zei:
Ja, twas gewoon mijn fout Killgore, mijn excuseer mij mocht ik heftig geweest zijn. Ik heb mijn project een beetje te grootschalig willen voorstellen. Twas gewoon de bedoeling voor samen met een stuk of 3 online mini-games - en -programma's te maken. Ik had nog een vraag in verband met Vich. Hoe is hij terecht gekomen bij Guerilla games en wat is zijn functie daar. Heeft hij een specifieke gameopleiding daarvoor gevolgd.

Ten tweede zou ik me graag willen aansluiten bij extremesoft. Het liefst als programmeur. Van 3D Modelling weet ik niet veel.
nice

kdenk da ge den eerste zijt die zen excuses komt aanbieden en het zo snel inziet :). Respect (en dit is zeker gemeend) :bow:.

Tja, vich: gewoon beginnen programmeren, wat kleine dingetjes maken op zen eentje (zo allemaal losse projectjes waar niemand iets mee is, ge kent et wrsch wel :p). Dan is em begonnen met alternova (nog steeds losse projectjes ook ze :p) op basis van een externe 3D engine (oa ogre3D). Na een tijdje zo zelfstandig te leren is hij dan uiteindelijk gaan solliciteren bij larian, waar zijn programmeerstijl of zo hun niet aanstond (ridiculous imho, ma kom). Bij guerilla is em dan wel vrij "simpel" binnen geraakt. Kzal wel enkele foutjes hebben, ma da ist zowat wat ik weet :).

Vich

Legacy Member
Wat Killgore zegt klopt in ruwe lijnen, maar om het even te verfijnen:

Ik heb eerst wat vanalles geprogrammeerd van utilities, netwerk-apps, DOS shell, text to speech etc. Een jaar of drie geleden ben ik begonnen met OpenGL experimentjes waarmee ik uiteindelijk een simpele 3D engine wou maken. Daar heb ik ongeveer een jaar aan gewerkt. Die engine(toen al +-25000 lijnen code) vond ik niet goed genoeg dus begon ik opnieuw(heb daartussenin ook nog Ogre getest om dat eventueel te gebruiken voor een game) en met die tweede versie van m'n 3D engine(en dus al de andere apps in m'n CV) ben ik gaan solliciteren.
Eerst probeerde ik bij Larian, maar die hun job-beschrijving was heel algemeen. Mijn CV sloot dus zonder problemen aan bij hun "vereisten", maar ik was niet wat ze zochten. Toen ik uitleg vroeg wat ik dan miste, kreeg ik gewoon hetzelfde vage antwoord, wat zoiets was als "onze hoofdprogrammeur heeft je CV bekeken en zag dat het niet in het profiel paste". Anyway, toen ging ik solliciteren bij Guerrilla(dat werd mij aangeraden door Hourences, dus many thanks to him!) en dat ging dus vrij vlot :) Ik kreeg eerst een programmeeropdracht die ik in 7 dagen tijd moest afwerken en toen dat in orde was werd een contract aangeboden.

De bedoeling van "AlterNova" was om een 3D engine te maken met dezelfde naam en daarnaast ook een 3D first person tactical shooter, zoals Counter-Strike en Tactical Ops. Het is nog steeds niet zo ver geraakt, maar ik werk er nog steeds aan verder. Het gaat natuurlijk veel trager dan vroeger, omdat ik nu full-time programmeer. Sinds een maand draait hij nu ook op de Nintendo DS :D

Het is dus ook nóóit mijn bedoeling geweest om te gaan gamedevven in de industrie zoals ik nu doe. Toen ik stopte met school(had er geen zin meer in, de studies die ik deed interesseerden me niet meer) heb ik eerst anderhalf jaar in een call-center gewerkt(wat ik overigens graag deed) en in m'n vrije tijd heb ik aan AlterNova toen gewerkt, wat ik ook al eerder deed toen ik nog naar school ging en zo heb ik natuurlijk veel tijd verloren ipv te studeren :P
Anyway, na een jaartje call-center wou ik wel wat anders doen omdat ik het gevoel had dat ik wel meer kon. Ik had nooit durven hopen dat ik zo snel aan een gamedev job kon geraken, maar als je écht iets wil bereiken, dan kan het, zolang je maar een realistische doelstelling hebt.

(en ik heb net iéts te veel wijn op, dus forgive me my spelling errors :P)

fretn

Legacy Member
killgore zei:
nice

kdenk da ge den eerste zijt die zen excuses komt aanbieden en het zo snel inziet :). Respect (en dit is zeker gemeend) :bow:.

idd, sterk punt, eigen fouten kunnen toegeven, :bow:

Massis

Legacy Member
gamebedrijf starten in belgie is idd niet simpel...

ken er eentje dat toch behoorlijk succesvol is , namelijk Grin multimedia (flashgames en websites) http://www.grin.be

toffe gasten ;)

ik ben nu eerstejaars Toegepaste informatica, en ik droom nog altijd van een job in die richting (ik realiseer me ook dat de kans lekker heel erg minuscuul is)
maar nu'k die van Grin ken zie'k er al wat meer kans in :D

'k ga nu ook af en toe eens met ne kameraad naar die hun kantoor (aka een kamer vol pc's boven een kebabzaak) om wa bij te leren (3dsmax bijv) enzo :D
(resultaat eerste sessie: http://users.pandora.be/leon.ramaekers1/spaceship2.avi
voordien geen ervaring met 3d proggies btw)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan