Archief - AJAX: Navigatie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WoDkA

Legacy Member
Probje met mijn Ajax pagina ..

het staat ook hier : http://community.xajaxproject.org/viewtopic.php?id=706

Na al die manieren te proberen is het nog steeds niet gelukt :/

Iemand toevallig zelf al zitten proberen daarmee in Ajax of die nog een suggestie geeft ?

Als ik het echt niet vind zal ik gewoon iframe doen en src herschrijven, het ziet er dan niet Ajax uit, maar ik doe het wel op een Ajax manier .. en zo werken al mijn pagina's tenminste ..

Erlend

Legacy Member
Wil je ook eens de bedoeling uitleggen? Want hoe ik het nu begrijp
gaat het hier om navigatie die je wil aansturen met ajax?
Andere commnuity website wilt hier niet open.

WoDkA

Legacy Member
Even mijn post daar c/p'en :) Hopelijk schept dat wat duidelijkheid ..




Hi,

I'm working on a site, and I wanted to use Ajax in my navigation .. so when someone clicks a link, the main content changes, without really being refreshed ..
I had several plans, but they all failed :

1) iframe, and with ajax rewrite the src -> works, but because the src of iframe changes, the page in frame still looks "postbacked" ( and you also hear the "click" )

2) div, and rewrite the innerHTML with a big string -> also works, but I can't do that for every page, I have too many and some pages with lot of scripts are complicated to put in a string, and often the scripts don't work anymore ..

3) make a bunch of divs, each with an include and display/hide the div whenever needed -> works, but when someone goes from logged out to logged in, some pages need different content, which doesn't work this way

4) again div, but now rewrite the include, still no avail ..


Now I bet someone will probably post a very simple solution ..It kept me busy all day, but now I'm sick of it .. I want it to work
Is there an other better way ? Or did I do something wrong .. ?


***EDIT***

After some forum reading, I tried the method with ob_start(); ..
This works for a simple htm page, but when I try it with a php page, he has trouble with this line :

<?php $xajax->printJavascript('inc/xajax/'); ?>

without it, it displays the page, with, it gives error .. But I can't do it without .. so I need that printJavascript ..
So what I tried then, was to look in the source of the page, to see what that printJavascript actually does en what it writes .. After doing that, I just took the output code and put it in my head "manually" ..

This is that code :

<script type="text/javascript">
var xajaxRequestUri="registerServer.inc.php";
var xajaxDebug=false;
var xajaxStatusMessages=false;
var xajaxWaitCursor=true;
var xajaxDefinedGet=0;
var xajaxDefinedPost=1;
function xajax_processForm(){return xajax.call("processForm", arguments, 1);}
function xajax_createCapcha(){return xajax.call("createCapcha", arguments, 1);}
</script>
<script type="text/javascript" src="inc/xajax/xajax_js/xajax.js"></script>

Now the page would display perfectly, but as soon as I try to do a function, it errors ..
If I load the page seperatly it runs just fine, but when I access it from that div it was written in, it doesn't work anymore ..

Last edited by vodde (Today 5:37:53 AM)

Erlend

Legacy Member
Dit is geen antwoord op je vraag maar eerder een bemerking:
Is dit niet ajax 'overgebruiken'? Als experiment zou ik dit nog
kunnen begrijpen.

Het is niet omdat het een 'nieuwe' technologie is dat het overal perfect
in past en dat we het overal moeten gebruiken. Tenslotte maak je nog
altijd gebruik van JS en het is lang niet interessant je navigatie - laat staan
heel je inhoud hiermee te laten verschijnen.

WoDkA

Legacy Member
ik moet het gebruiken voor een schoolopdracht, al mag dat deels "experimenteren" zijn, dus werkt iets niet volledig, is dat geen gehele ramp .. maar het had leuk geweest om het toch werkende te krijgen zonder iframe ..

want nu ben ik nog een probleem gestoten, na een registratie van een gebruiken, moet een div in de parent herschreven worden ( die div bevat de laatste nieuwe gebruikers, en moet dus geupdate worden na een succesvolle registratie .. ) ..

frenzal

Legacy Member
met ajax de src van iframe veranderen, da vond ik wel even grappig :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan