Wijsheid
Legacy Member
Beste luitjes,
Waar beter advies vragen dan hier wanneer het om een fotocamera gaat?
Ik ben maar een amateurke die voor de fun wat aan fotografie doet, of probeer te doen.
Nu heb ik tot nu toe altijd de Finepix 5700 gebruikt.
Nu zoek ik dus een betere camera, 't werd tijd.
Nu dacht ik, aangezien ik niet heel kapitaalkrachtig ben, een Nikon D40 te kopen. Maar nu lees ik hier en daar al van een D60 of D90.
Is het, voor een beginner, nog de moeite om de D40 aan te schaffen? Zoja, welke lenzen raden jullie mij aan en welke eventuele statieven?
Dank bij voorbaat!
Waar beter advies vragen dan hier wanneer het om een fotocamera gaat?
Ik ben maar een amateurke die voor de fun wat aan fotografie doet, of probeer te doen.
Nu heb ik tot nu toe altijd de Finepix 5700 gebruikt.
Nu zoek ik dus een betere camera, 't werd tijd.
Nu dacht ik, aangezien ik niet heel kapitaalkrachtig ben, een Nikon D40 te kopen. Maar nu lees ik hier en daar al van een D60 of D90.
Is het, voor een beginner, nog de moeite om de D40 aan te schaffen? Zoja, welke lenzen raden jullie mij aan en welke eventuele statieven?
Dank bij voorbaat!
. Spijtig genoeg wel moeilijk leverbaar momenteel. Ze zou ideaal zijn om met te leren, vanwege de vaste brandpuntsafstand. (hoe dit didactisch te verantwoorden is weet ik niet.) Neem zeker ook eens eens kijkje bij wat andere merken te bieden hebben. Nikon is wel goed maar de andere merken heb ook zeker en vast wat in huis. Kwa statieven maakt het niet zo denderend veel uit. Ik zelf heb een goedkoop statiefje ven bilora dat ruimschoots voor mij volstaat. Ben je van plan om het overal mee naartoe te sleuren, dan zou ik toch investeren in degelijker materiaal. Statieven van Manfrotto zijn heel solide, maar daar hang ook nog een (haalbaar) prijskaartje aan.
Maar dan kunt ge wel verschillen zelf ontdekken