Archief - 3DSMAX2009 Internal Error

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

revolutioner

Legacy Member
Ik wil een animatie maken(filmpje) van een project voor school.
Als ik dan uiteindelijk op render klik begint hij gewoon te renderen, maar na de eerste frame zegt hij Internal error, retry of cancel? Als ik op retry duw blijft hij hetzelfde geven en bij cancel stopt hij met renderen.
Het is een animatie van 480 frames, de camera draait rond verschillende objecten die ook bewegen.

revolutioner

Legacy Member
mijn resolutie stond op 800*450 en het werkte niet.
Nu heb ik hem op 320*180 gezet en nu werkt het wel.

Te weinig intern geheugen dan ?

LunchBox

Legacy Member
render je uit naar afzonderlijke frames (png/tga sequence), of ineens naar een animatie (mov/avi)?

LunchBox

Legacy Member
Inderdaad, ze zouden de optie om rechtstreeks naar een filmpje te renderen uit elk 3d programma moeten halen.. want dat heeft totaal geen zin als je enige controle wil behouden over hetgeen je maakt. (ik vermoed dat dit binnen het lesmateriaal toch ergens vermeld wordt)

Ter info: de enige keer dat het een voordeel heeft, is wanneer je een "playblast" rendert. Dit is een filmpje van je animatie zoals die zich in de viewport afspeelt, dus zonder raytracing-berekeningen etc. Elke frame wordt in feite vanuit je camera-standpunt gescreenshot en achtereen geplakt waarna je het realtime (tegen 25fps) kan afspelen en dus een goed idee krijgt van je animatie-snelheid. (als je gewoon de viewport afspeelt zit je namelijk vaak met een lagere framerate omdat alle polygon-transformaties/deformaties best zwaar kunnen worden om realtime te berekenen)

Je moet'ns kijken hoe zo'n playblast functie heet in 3dsmax, en daarmee alvast de algemene animatie tweaken alvorens je bepaalde frames optimaal textured/belicht en het geheel gaat uitrenderen naar bv. PNG's, TGA's of TIFF's. (3 beeldformaten die alpha ondersteunen) Zo win je enorm veel tijd, want het heeft weinig zin je animatie 10x opnieuw te renderen met alle toeters en bellen aan, gewoon omdat je niet tevreden bent over hoe iets beweegt. (wat je dan op de playblast al had kunnen evalueren)

vincentvc

Legacy Member
Bwa, voor een snel testje te doen is het toch gigantisch makkelijk om direct naar video-bestand te rendere.

LeSec

Legacy Member
ViniMan zei:
Bwa, voor een snel testje te doen is het toch gigantisch makkelijk om direct naar video-bestand te rendere.

Bwah, ge kunt in bridge enzo ook imagesequences previewen aan een bepaalde fps... tis handiger om in images te renderen zoals luchbox al zei vanwege de controle die ge hebt, als er iets mislukt hoefde niet alles opnieuw te renderen maar neemde gewoon het mislukte gedeelte. Das slechts één van de zovele pluspunten. Ook batchproces in photoshop om bepaalde dingen te editten kan handig zijn...

revolutioner

Legacy Member
Les materiaal? hehe da moeten we allemaal zelf leren bij ons :)
mja ik ga nog eens proberen op hogere resolutie maar dan png's ofzo.
kunt ge da in Sony Vegas omzetten naar avi ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan