Archief - Voetbaltransferthread 2011 - 2012: Binnenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wijsheid

Legacy Member
puni zei:
Kunt ge onmogelijk weten. Om de vergelijking met Droba, zijn idool, te maken: Die maakte op de leeftijd van 18 zijn debuut van in de Franse tweede klasse, en brak pas op zijn 24ste echt door. Als ge ziet waar Lukaku nu al staat, en hoeveel groeimarge die nog zou moeten hebben (een jaar of zes), dan zie ik die wel degelijk grote dingen doen.

Awel ja, dat zou kunnen. Daarom zijn het meningen en gissingen. Net zoals jij met onmogelijke zekerheid kan weten dat hij dat WEL gaat doen. Tuurlijk kan dat. Maar ik VERMOED van niet. Dat mag toch, hoop ik? Ik ben geen topscout van beroep, dus ik mag er gerust naast zitten. En ik zal geen problemen hebben om dat toe te geven.

Ik wens voor het BE-voetbal dat Lukaku daar in slaagt. Zodat we eens kunnen zeggen: kijk die spits, die komt uit ons landje. En voor hem ook, tlijkt echt wel een toffe pee.

Wie weet, over een jaar of vijf... Courtois in de goal trapt uit naar middenvelder X, speelt De Bruyne vrij op de flank die voorzet en Lukaku buffelt binnen, waarom ook niet?

MrBrightside

Legacy Member
Ach zo'n reply's dienen tot niks, en dan hou je ze imo beter voor jezelf. Als je niet eens deftig kan vertellen waarom Lukaku niet zou slagen dan hoef je daar ook geen statement van te maken.

Natuurlijk zijn spelers op die op deze leeftijd al zoveel hebben bewezen in trosjes te vinden. Natuurlijk heb je dan ook alleen maar mensen die naar die compilatie filmpjes kijken en geen wedstrijd live bekijken en die dan ook meteen schreeuwen dat hij geen materiaal is voor een topploeg als hij een penalty mist.

Chelsea wilt nu Lukaku al omdat hij binnen enkele jaren misschien al helemaal onbetaalbaar blijkt te zijn. Die Neymar moet er op zijn 19 jaar ook al 40 tot 45 miljoen kosten.

Als je zegt dat bij een speler van 18 jaar, die ondertussen wel al heeft bevestigd, geen progressie valt te bespeuren stel ik me toch vragen waar jij merkt dat hij geen progressie meer maakt. Alleen zijn lichaamsbouw is er tegen over vorig jaar op vooruit gegaan. Hij is flexibeler en slimmer geworden in zijn training.

Wijsheid

Legacy Member
MrBrightside zei:
Ach zo'n reply's dienen tot niks, en dan hou je ze imo beter voor jezelf. Als je niet eens deftig kan vertellen waarom Lukaku niet zou slagen dan hoef je daar ook geen statement van te maken.

Natuurlijk zijn spelers op die op deze leeftijd al zoveel hebben bewezen in trosjes te vinden. Natuurlijk heb je dan ook alleen maar mensen die naar die compilatie filmpjes kijken en geen wedstrijd live bekijken en die dan ook meteen schreeuwen dat hij een materiaal is voor een topploeg als hij een penalty mist.

Chelsea wilt nu Lukaku al omdat hij binnen enkele jaren misschien al helemaal onbetaalbaar blijkt te zijn. Die Neymar moet er op zijn 19 jaar ook al 40 tot 45 miljoen kosten.

Als je zegt dat op een speler van 18 jaar, die ondertussen wel al heeft bevestigd, geen progressie valt te bespeuren stel ik me toch vragen waar jij merkt dat hij geen progressie meer maakt. Alleen zijn lichaamsbouw is er tegen over vorig jaar op vooruit gegaan. Hij is flexibeler en slimmer geworden in zijn training.

Heb ik geen progressie gezegd? Weinig zei ik. Of toch minder dan ik verwacht van een 18-jarig talent. Kan te maken hebben met het feit dat hij hier niet erg veel vooruitgang kan maken tegen janneke ne mieke, maar soit.

Maar nogmaals: Het kan me niet schelen indien ik compleet verkeerd ben hé. I kzou niet liever willen dat een Belgische speler slaagt; zeker Lukaku. Want jullie hebben blijkbaar de indruk dat ik Lukaku niet kan uitstaan of zo...

Maar Neymar lijkt me wel nog een ander niveau :unsure:

En trouwens: een gemiste penalty heeft nu eens niks te maken met mijn mening hé, want dat sleur je er zo weer bij... of je moest in het algemeen spreken. Maar dat geld dus niet voor mij. Een penalty kan iedereen missen eh zeg. Zoals ook het aantal goals. Daar ga ik dus ook niet op voort, omdat ik ook wel zie dat Lukaku op dat vlak vooruitgang maakte dat hij belangrijk was voor RSCA op andere vlakken.

eurowarriors

Legacy Member
kingjulie zei:
uiteraard want forlan kent alle topspitsgeheimpjes, pirouettes en danspasjes die de trainers en spelers van anderlecht nog niet kennen.
Kan je daar meer leren? sure, maar je moet ook niet overdrijven imho.

Ik denk ook dat lukaku gaat floppen bij chelsea, desalniettemin is het een goeie keuze voor hem. Proberen kan altijd.

Het idee dat je elke mening die je hebt moet kunnen beargumenteren is stupide en zeer subjectief.

En ik denk dat je het klassenverschil tussen Forlan en een speler van Anderlecht onderschat. En vergeet niet dat Forlan al heeft samengewerkt met enkele van de beste (aanvallers)coachen, dus ik weet zeker dat hij je heel wat kan bijbrengen met impressionante ervaring. Trouwens, een speler als Drogba of Anelka kan dat evengoed.

Ik zie Lukaku absoluut slagen in de PL, maar ik betwijfel of dat bij Chelsea zal zijn. Daarvoor schiet hij op technisch vlak tekort (bovengemiddeld is niet goed genoeg). Maar vergeet niet dat hij nog maar 18 jaar is en enorm veel progressievermogen heeft, en alleen daarom zou het voor hem goed zijn om naar een ploeg te gaan waar je iets kan bijleren. Maar je moet ook kunnen spelen natuurlijk en dat is de keerzijde van de medaille imo.

kakmongool

Legacy Member
MrBrightside zei:
Ach zo'n reply's dienen tot niks, en dan hou je ze imo beter voor jezelf. Als je niet eens deftig kan vertellen waarom Lukaku niet zou slagen dan hoef je daar ook geen statement van te maken.

Natuurlijk zijn spelers op die op deze leeftijd al zoveel hebben bewezen in trosjes te vinden. Natuurlijk heb je dan ook alleen maar mensen die naar die compilatie filmpjes kijken en geen wedstrijd live bekijken en die dan ook meteen schreeuwen dat hij geen materiaal is voor een topploeg als hij een penalty mist.

Chelsea wilt nu Lukaku al omdat hij binnen enkele jaren misschien al helemaal onbetaalbaar blijkt te zijn. Die Neymar moet er op zijn 19 jaar ook al 40 tot 45 miljoen kosten.

Als je zegt dat bij een speler van 18 jaar, die ondertussen wel al heeft bevestigd, geen progressie valt te bespeuren stel ik me toch vragen waar jij merkt dat hij geen progressie meer maakt. Alleen zijn lichaamsbouw is er tegen over vorig jaar op vooruit gegaan. Hij is flexibeler en slimmer geworden in zijn training.

Ik denk dat Lukaku het de eerste drie seizoenen heel moeilijk zal hebben om aan te passen aan het hardere verdedigen. De snellere stijl en de concurrentie zullen hem het ook zwaar maken. Kan hij het maken, ja in principe wel maar ik zie het hem nu nog niet maken.

Wijsheid

Legacy Member
Ruben666 zei:
Hij is idd. niet gewild, het is net daarom dat Anderlecht hem gratis naar Chelsea laat vertrekken.

Jongen toch, je weet dat ik dat niet bedoel.

MrBrightside

Legacy Member
En al die spelers als C. Ronaldo en Droga die Lukaku zelf zo goed vinden, zitten er natuurlijk allemaal naast.

Lukaku zal geen basisspeler zijn van Chelsea als hij er nu vertrekt, maar hij zal wel veel meer kunnen leren door samen te trainen met Drogba, Anelke en Torres ipv met Tom De Sutter en Veselinovic. Drogba en Anelke zijn in principe ook aan hun laatste seizoen bezig bij Chelsea.

Scr1fle

Legacy Member
@MrBrightSide : Zolang Anderlecht geen vaste waarde wordt in de CL denk ik niet dat Romelu zijn prijs ferm gaat stijgen ;) . Ma soit , zou zalig moest hij slagen. En vergelijken met Neymar is zever . :p Neymar is nu al een veel betere speler dan Lukaku en heeft al veel meer bereikt.

Wijsheid

Legacy Member
MrBrightside zei:
En al die spelers als C. Ronaldo en Droga die Lukaku zelf zo goed vinden, zitten er natuurlijk allemaal naast.

Lukaku zal geen basisspeler zijn van Chelsea als hij er nu vertrekt, maar hij zal wel veel meer kunnen leren door samen te trainen met Drogba, Anelke en Torres ipv met Tom De Sutter en Veselinovic. Drogba en Anelke zijn in principe ook aan hun laatste seizoen bezig bij Chelsea.

Zeg Brightside, nu ben ik het beu hoor. Als je een andere menig niet kan aanvaarden, moet je niet naar een forum komen. Ik kan er gerust mee leven als iedereen vind dat Lukaku op termijn kan slagen bij Chelsea.

NIEMAND heeft de absolute waarheid. Ik niet, jij niet en ook niet Drogba of Ronaldo. 'tis niet omdat zij het zeggen dat het zo IS. Ik hoop dat het WEL zo is, maar ik denk gewoon van niet. Jong toch.
Maar jij leest steeds systematisch over de woorden Ik hoop van WEL omdat je me blijkbaar al te graag wil zien als een moeilijke jongen die Lukaku haat.

Ik geef zelf als reden op dat hij hier misschien niet veel vooruitgang maakt door het niveau van spelers, en dan ga je datzelfde argument geven alsof ik het niet zei en er domweg blind voor ben.

We gaan erover zwijgen. Mijn lont is al zo kort en ik zou liever geen 3 maanden aan mijn broek krijgen. Laten we gewoon hopen dat Lukaku ons land trots maakt.

Muismat

Legacy Member
Op zich snap ik de sceptici wel als die zeggen dat Lukaku beter niet naar Chelsea gaat. Maar uiteindelijk moet hij dat zelf beslissen. Stel (ik zeg dus stel) dat Lukaku soms in de basis start en dan de pannen van het dak speelt, dan plots zal de Belgische pers hem weer de hemel in prijzen als beste spits ooit etc.

Ik heb wel respect voor mannen als Courtois en ook Lukaku. Die hebben een doel, en ze willen dat bereiken. Met alle respect voor Genk, maar Courtois (als hij speelt) kan veel en veel meer leren bij Atl Madrid.

Maar spijtig genoeg vanals wij in België een (wereld)topper hebben in een sport moet die persoon zich perfect gedragen op zowat alle gebieden. Het lijkt mij alsof de meeste Belgen (vnl Vlamingen) erop wachten tot een sportheld van België een misstap begaat om dat te kunnen zeggen "ik had het wel gedacht". Belachelijk vind ik dat, steun u topsporters is wat, dan zouden wel veel meer kunnen bereiken.

Lamsednav

Legacy Member
Sh@D0wBE zei:
@MrBrightSide : Zolang Anderlecht geen vaste waarde wordt in de CL denk ik niet dat Romelu zijn prijs ferm gaat stijgen ;) . Ma soit , zou zalig moest hij slagen. En vergelijken met Neymar is zever . :p Neymar is nu al een veel betere speler dan Lukaku en heeft al veel meer bereikt.

Vergelijken is zever zegt ge ma ge doe niks anders :niceone:

Magikdekay

Legacy Member
Only time will tell gasten...

Speculeren heeft echt geen zin. Laat ons met z'n allen hopen dat hij het maakt in het buitenland, dit kan enkel maar voordelen opleveren voor ons voetbal.

Wijsheid

Legacy Member
Muismat zei:
Op zich snap ik de sceptici wel als die zeggen dat Lukaku beter niet naar Chelsea gaat. Maar uiteindelijk moet hij dat zelf beslissen. Stel (ik zeg dus stel) dat Lukaku soms in de basis start en dan de pannen van het dak speelt, dan plots zal de Belgische pers hem weer de hemel in prijzen als beste spits ooit etc.

Ik heb wel respect voor mannen als Courtois en ook Lukaku. Die hebben een doel, en ze willen dat bereiken. Met alle respect voor Genk, maar Courtois (als hij speelt) kan veel en veel meer leren bij Atl Madrid.

Maar spijtig genoeg vanals wij in België een (wereld)topper hebben in een sport moet die persoon zich perfect gedragen op zowat alle gebieden. Het lijkt mij alsof de meeste Belgen (vnl Vlamingen) erop wachten tot een sportheld van België een misstap begaat om dat te kunnen zeggen "ik had het wel gedacht". Belachelijk vind ik dat, steun u topsporters is wat, dan zouden wel veel meer kunnen bereiken.

Daar heb je volledig gelijk in. Maar we mochten toch wel efkes ontgoocheld zijn onze beste keeper ooit te zien vertrekken?

En ik hoop niet dat Lukaku niet slaagt hé, integendeel.

Scr1fle

Legacy Member
Man man man...

Je geeft hier nog maar een klein beetje kritiek op Lukaku en je krijgt hier bijna alle RSCA'ers op je dak. :ironic:

Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat ik hoop dat hij het daar zal maken maar dat het vreselijk moeilijk/hard zal worden.

mtm

Legacy Member
MrBrightside zei:
En al die spelers als C. Ronaldo en Droga die Lukaku zelf zo goed vinden, zitten er natuurlijk allemaal naast.

Komaan :lol:.

Net of Ronaldo en Drogba Lukaku al eens een hele wedstrijd hebben zien spelen. Dat is allemaal managerspraat of dingen die ingefluisterd worden door de club zelf, om jonge spelers ervan te overtuigen om voor die club te kiezen.

Exorikos

Legacy Member
mtm zei:
Komaan :lol:.

Net of Ronaldo en Drogba Lukaku al eens een hele wedstrijd hebben zien spelen. Dat is allemaal managerspraat of dingen die ingefluisterd worden door de club zelf, om jonge spelers ervan te overtuigen om voor die club te kiezen.

Inderdaad, dat is zoals de spelers van Barcelona die om de beurt af en toe moeten zeggen dat Cesc moet komen.

Weebl

Legacy Member
Exorikos zei:
Inderdaad, dat is zoals de spelers van Barcelona die om de beurt af en toe moeten zeggen dat Cesc moet komen.

Lol, absoluut niet. Cesc heeft daar zijn jeugd doorlopen, speelt bij de Spaanse nationale ploeg en is Catalaan. Kleine nuance maar ze ;).

scel

Legacy Member
MrBrightside zei:
Chelsea wilt nu Lukaku al omdat hij binnen enkele jaren misschien al helemaal onbetaalbaar blijkt te zijn. Die Neymar moet er op zijn 19 jaar ook al 40 tot 45 miljoen kosten.

Bij Neymar heeft dat volgens mij ook wel te maken met de commerciele voordelen aangezien half brazilie in zijn shirtje wil lopen.

Didierke10

Legacy Member
Ik wens Lukaku in elk geval het beste bij Chelsea, hij zal daar veel meer leren van topaanvallers dan aanvallers die ofwel altijd geblesseerd zijn (De Sutter) of het niveau van Anderlecht niet aankunnen (Veselinovic).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan