Archief - UEFA Europa League 2012-2013

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mtm

Legacy Member
Toch een voordeel. Kan Romelus niet met zijn Forza Italia de boel komen afzeiken.

Romelus

Legacy Member
Ik was net van plan om te zeggen dat ik het jammer vind dat ze op die manier te werk gaan, want Europa League is op zich een mooie competitie. Nu ja, Napoli zit in de titelstrijd en Lazio vecht voor een CL-ticket. Maar ik blijf het beschouwen als een gemiste kans op een prijs.

Voor Lazio ziet het er trouwens zeer goed uit, 3-3 buitenshuis is een prima resultaat. Verder wint Inter zijn wedstrijd met 2-0, dus zo slecht doen de Italiaanse ploegen het niet. Juve staat met anderhalf been in kwartfinales CL en Milan speelt tegen beste ploeg ter wereld.

Het is wel minder pijnlijk voor Napoli dan voor Liverpool. Met je b-ploeg onderuit gaan is minder schandelijk dan met je beste elf. En Napoli doet nog mee voor de titel/CL-plaatsen in eigen land, terwijl het voor Liverpool helemaal voorbij is.

mtm

Legacy Member
Romelus zei:
Het is wel minder pijnlijk voor Napoli dan voor Liverpool. Met je b-ploeg onderuit gaan is minder schandelijk dan met je beste elf. En Napoli doet nog mee voor de titel/CL-plaatsen in eigen land, terwijl het voor Liverpool helemaal voorbij is.

Tja, voor een keer komt Italië er niet te best uit. Net zoals gij altijd alles wat de kleinste zier te maken heeft met Italië de lucht in prijst als het meezit, reageer ik nu eens omdat een titelkandidaat in de Serie A een pover resultaat behaalt. Maar hey, dan mag er niets van gezegd worden en halen we meteen Liverpool erbij om mij trachten te raken en de discussie te verleggen van 'Napoli, slecht' naar 'Liverpool, schande'. Simplistisch voorgesteld, en zo werkt het natuurlijk niet.


Het resultaat van Liverpool is uiteraard niet goed, maar met een beetje realisme wist je gewoon dat het niks ging worden in Rusland. Het is niet voor niets dat ik op een verlies had gepronostikeerd. Maar iedereen die de wedstrijd gezien heeft, weet ook dat Suarez niet in zijn dagje was en losjes een hattrick had kunnen scoren met een aantal loepzuivere kansen. Het resultaat laat dat niet uitschijnen en Liverpool zat net in een goede periode toen Hulk toesloeg met een heel knap doelpunt. Ik kan natuurlijk ook beginnen janken en zeggen dat het niet eerlijk is dat Zenit zo'n speler kan aankopen met gigantisch veel oliedollars en het bijgevolg een ongelijke strijd is.

Ik merk ook dat alle mogelijke excuses goed zijn voor Napoli: b-ploeg, titelkandidaat, nationale pizzabakdag,... Noem maar op! Maar dat Liverpool slechts 9de staat in de PL en een uit-wedstrijd speelde tegen een oerdegelijke ploeg (en de kampioen van Rusland) telt niet mee, dat is een schande! Liverpool is al lang de ploeg van weleer niet meer en mensen moeten eens stoppen met iedere slechte prestatie als een schande af te schilderen. Dit was een perfect logisch resultaat. Qua allure is Liverpool misschien wel nog een topclub, maar het spelersmateriaal is niet goed genoeg.

Een titelkandidaat in Italië gaat in eigen huis met de billen bloot tegen een ploeg waarvan gij niet eens een speler kunt opnoemen, maar dat bedekken we gauw met de mantel der liefde. Ge doet maar, ik volg mijn ploeg tenminste in alle tijden, ook de slechte. Ik hoef geen zoethoudertjes van prestaties van rivalen uit de eigen competitie of ex-vedetten van mijn team.

kwistenbiebel

Legacy Member
Om de andere keeper speelminuten te gunnen en niet te vergeten dat Courtois (waarschijnlijk) volgend seizoen weg is: andere keeper Europese ervaring laten opdoen he.

Cerv.Be

Legacy Member
Mja, Asenjo is/was ook een beloftevolle keeper en waarschijnlijk wordt dat hun nr 1 volgend seizoen. Was voor de poules al op voorhand afgesproken dat hij mocht in doel staan, en ze hebben die lijn gewoon doorgetrokken. Zo heeft hij tenminste ook wat speelminuten dit seizoen.

Wel jammer voor Courtois dat hij zo geen Europees voetbal kan spelen.

caoimhin

Legacy Member
Ik zie net die beelden, waarom gaat die doelman mee op die hoekschop :doh:

Rikie

Legacy Member
De scheids moet juist niks. Het is gewoon oerdom van die keeper.
Wie gaat er nu mee naar voor in een heenmatch. Het is niet dat het de allerlaatste kans was om de volgende ronde te behalen.

Philharmoniker

Legacy Member
Rikie zei:
De scheids moet juist niks. Het is gewoon oerdom van die keeper.
Wie gaat er nu mee naar voor in een heenmatch. Het is niet dat het de allerlaatste kans was om de volgende ronde te behalen.

Hij is niet de eerste die dat deed, spelers moeten maar het verstand hebben om zich te positioneren.

eurowarriors

Legacy Member
Vedeco zei:
twee keer 3-3 op nog geen week. Altijd spektakel in Gladbach :p

Begin al maar op penalty's te trainen voor de terugmatch. :unsure:

Heel blij ook voor Racing Genk, prachtig resultaat. Ibisevic had daar wel twee keer rood verdiend! Had ze nog wel eens naar Genk willen zien komen zonder den Ibi!

@mtm: klassepost! :bow:

Philharmoniker

Legacy Member
eurowarriors zei:
@mtm: klassepost! :bow:

Tzijn nochtans GAS dollars en geen oliedollars :unsure:

en dit stukje,

"Ik kan natuurlijk ook beginnen janken en zeggen dat het niet eerlijk is dat Zenit zo'n speler kan aankopen met gigantisch veel oliedollars en het bijgevolg een ongelijke strijd is."

zou in mijn ogen zever eerste klasse zijn, er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen. The Fenway Sports group heeft geld genoeg om eender wie aan te kopen.

mtm

Legacy Member
Philharmoniker zei:
Tzijn nochtans GAS dollars en geen oliedollars :unsure:

en dit stukje,

"Ik kan natuurlijk ook beginnen janken en zeggen dat het niet eerlijk is dat Zenit zo'n speler kan aankopen met gigantisch veel oliedollars en het bijgevolg een ongelijke strijd is."

zou in mijn ogen zever eerste klasse zijn, er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen. The Fenway Sports group heeft geld genoeg om eender wie aan te kopen.

Dat zegt meer over hoeveel gij ervan weet. Dat is categoriek fout.

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Barda op 10 gisteren geen goeie zet, Koteles lost idd de bal, maar als je die Duitser ziet lellen. Snap je ook dadelijk waarom hij zijn hoofd wegdraait.

Genk was eigenlijk niet goed, Stuttgart nog minder

Kenneke10

Legacy Member
Gisteren tweede time niet gezien, deze morgen dan gelezen dat genk nog gelijk gemaakt heeft .
Mooi resultaat voor racing hopelijk kunnen ze het thuis afmaken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan