Archief - UEFA Champions League 2015-2016

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BleKKie

Legacy Member
Riverdale27 zei:
Mensen die deze opmerkingen maken, zoals jij, moeten het verschil leren inzien tussen twee zaken:

- de beste competitie ter wereld
- de competitie met de beste teams ter wereld

De premier league is het eerste, niet het tweede. Waarom? Omdat Barca, Real, Bayern, Juve, etc... betere ploegen zijn dan City, Arsenal, ManU of Chelsea, maar omdat in Engeland zelfs Ronaldo geen 5 goals kan scoren in één wedstrijd. In Duitsland, Spanje en Frankrijk heb je 2-3 ploegen die domineren en de rest die beter naar het frietkot zouden gaan. De 6-0 scores vliegen je daar om de oren. In Engeland daarentegen is het altijd spannend. Iedereen kan winnen van iedereen, ergo een goede competitie. Daarom brengt dat ook zoveel geld op, iedereen wil dat zien. Zo'n 6-0 van Real tegen Kutploegios FC boeit geen kat.

Trouwens, er is één speeldag gespeeld. Het is véél te vroeg voor conclusies. De kampioen van Engeland lag vorig jaar uit de FA tegen een vierdeklasser. Kom, voetbal is toeval. Juve vreselijk in eigen competitie, City begint top, en kijk nu. Ben benieuwd wat Chelsea gaat doen.

Euh, dan is de JPL ook een goeie competitie :unsure:

Kenneke10

Legacy Member
Lestienne is ook al een tijdje goed bezig bij psv die heeft zijn kans volop gegrepen, alleen zijn blonde kop is om van te :puke:

Gerbilator

Legacy Member
Kenneke10 zei:
Lestienne is ook al een tijdje goed bezig bij psv die heeft zijn kans volop gegrepen, alleen zijn blonde kop is om van te :puke:

Ik had hem volledig niet herkend met dat haar.

SomeDude

Legacy Member
Die bij het nieuwsblad denken nog steeds dat Kompany gescoord heeft :lol:

Vincent Kompany torende boven Giorgio Chiellini uit, wurmde zich foutief nog bij de bal en kopte het leer via de knikker van de Italiaan tegen de touwen.

Hij raakt de bal niet eens :applause:

JorisBlack

Legacy Member
Jepjep zei:
Die Morren gaat zijn onderbroek mogen verwisselen denk ik wanneer Debruyne erop komt.

Jonas89 zei:
Peter Morren met een broek vol

KEVIN DE BRUYNE OP KOMST MANNEN !!!!!

Submarine zei:
Is Morren contractueel verplicht om klaar te komen telkens Kompany of De Bruyne aan de bal komen?

SomeDude zei:
Die bij het nieuwsblad denken nog steeds dat Kompany gescoord heeft :lol:



Hij raakt de bal niet eens :applause:

Echt, ik kan me hier ook zo aan ergeren he. Ok, ik begrijp dat ge als Belg af en toe wat meer de Belgen bespreekt, maar het ging er echt los over gisteren.

Alsof De Bruyne, na anderhalve week mee te trainen, plots Messiaans gaat inkomen en de boel op een hoop gaat spelen. Die heeft ook nog bijna geen ervaring in de CL (buiten die paar matchen met Genk, 4 jaar geleden).

Voor de rest is het duidelijk dat ge uw kansen moet afwerken om ook maar iets te kunnen betekenen in de CL. Sterling doet dat niet, Bony heeft er precies ook moeite mee tegenwoordig, en Aguero is veel te vaak geblesseerd. Juventus straft dat daarentegen wel af, zalige ploeg.

Gavin

Legacy Member
Zijn er nu nog altijd EPL believers na al die jaren? :unsure:

Laten we ook niet vergeten dat tijdens de jaren van Engelse dominantie het platte counterteams waren. Buiten Arsenal dan, maar die hebben ook nooit iets gewonnen buiten een gepikte finaleplaats dus ja. Nu proberen ze allemaal te voetballen (allez ja, wat United probeert weet ik eigenlijk niet :unsure:) zoals echte grote ploegen horen te doen en is het nogal duidelijk dat zowel de grote als de kleinere teams daar de mindere in zijn.

Italië staat nog twee tienden achter Engeland voor de vierde CL-plaats op de coëfficiëntranking. Stel u voor, vriendjes, stel u eens voor, de bubbel die ontploft net nu ze hun nieuwe TV-deal hebben ... :love:

|nfected

Legacy Member
Wat is een believer? Ik ben ook wel fan van de EPL. De beleving is hier gewoon iets groter / anders. Alle cafés vol op zaterdag en maar voetbal kijken op de schermen. Op de metro's vol met fans van de clubs lukraak door elkaar. Oudere mensen zien met een vest van hun ploeg.

Ik vind het persoonlijk mooi en alleen in de UK heb je zo'n sfeer.

Gavin

Legacy Member
|nfected zei:
Wat is een believer? Ik ben ook wel fan van de EPL. De beleving is hier gewoon iets groter / anders. Alle cafés vol op zaterdag en maar voetbal kijken op de schermen. Op de metro's vol met fans van de clubs lukraak door elkaar. Oudere mensen zien met een vest van hun ploeg.

Ik vind het persoonlijk mooi en alleen in de UK heb je zo'n sfeer.
Ja, maar dat gaat niet over het voetbal zelf, dat is gewoon het volk daar. Zelfs in de lagere competities zitten stadions. Allez, buitenlands voetbal wordt daar op zaterdag (of zondag?) zelfs geblokkeerd op TV omdat Championship of nog lagere matchen gespeeld worden. :D

Enfin ja, nutteloos om hier weer te gaan zagen over wie het beste is, ook al gaat het daar niet eens om.

Steve-

Legacy Member
Natuurlijk weet iedereen ondertussen dat de EPL serieus verzwakt is. Maar wtf op uw 'platte counterteams'-opmerking. Als ik moet kiezen tussen het countervoetbal van United onder Ferguson en het voetbal dat ze nu proberen te spelen, dan is mijn keuze snel gemaakt. Die counters die er toen uitkwamen waren van het beste dat ik ooit op een voetbalveld gezien heb.

Gavin

Legacy Member
Ja, dat lijkt me logisch, maar dat bedoelde ik niet. :unsure:

Ik zal het anders formuleren: in de tijden van hun dominantie lieten ze tegenstanders op hun limieten stootten met hun plat countervoetbal, maar nu, in het kielzog van Barcelona en Bayern neem ik aan, willen ze iets meer proactief spelen (zelfs Chelsea probeert dat toch iets meer IMO, ook al blijft dat nog altijd overwegend het andere) maar stoten ze op hun eigen limieten. Engelse ploegen waren enkel succesvol door grotendeels een muur op te trekken. Ik geloof persoonlijk ook dat dat niet noodzakelijk gelinkt moet zijn met de dalende kwaliteit, al zal het er wel toe bijdragen.

De laatste echt grote kwaliteitsvolle (dat is een CL + titel voor zeker twee jaar) Engelse ploeg was United 07-09, maar zouden die bijvoorbeeld ietwat voetballender evenveel succes gehad hebben? Geen idee, ik durf dat te bewtijfelen. Misschien is dat gewoon niet weggelegd voor Engelse ploegen om zo op topniveau te spelen gezien hun binnenlandse competitie grotendeels iets anders vraagt om te winnen? Ik weet ook niet hoe ge die mentaliteit echt kunt omkeren gezien de beleving van precies dat voetbal in dat land. Nu bij de Engelse nationale ploeg ziet ge dat wel een beetje, maar dat komt door de generatiewissel. Dat hebt ge niet op clubniveau. Op clubniveau moet ge hopen op een trainer die het 100% perfect omkeert (lukt niet bij Arsenal, lukt niet bij Citeh, lukt niet bij ...) of een finainciële injectie die het toelaat om helemaal opnieuw te beginnen op één/twee jaar zoals PSG ... en dat zal dan van City moeten komen. Maar wat die gisteren dan weer uitsteken, tja.


Allez, toch een mooie analyse, niet? :unsure:

Pegasus

Legacy Member
den dezen heeft zemels voor vanavond
Hopelijk kunnen we ook een 'mini-psv'tje' doen....
mijn gevoel ligt ergens tussen hoop en angst

Klopgeest

Legacy Member
Jan-9102 zei:
Anderlecht deed dit ook hoor enkele jaren geleden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als splinternieuw stadion moet dit toch gewoon in orde zijn?

Jepjep

Legacy Member
Waarom kan een Belgische ploeg niet wat PSV deed gisteren?

GODVERDOMME

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
PSV heeft gewoon meer kwaliteit dan onze ploegen imo.
Die counter voor die 2e goal van PSV zie je hier in geen 1000 jaar.

JanVH

Legacy Member
In Hein we trust!

Serieus wat zenuwen voor vanavond, dat gaat zalig zijn om de CL hymne te horen vanavond :love:

SomeDude

Legacy Member
JanVH zei:
In Hein we trust!

Serieus wat zenuwen voor vanavond, dat gaat zalig zijn om de CL hymne te horen vanavond :love:

Die was gisteren ook al te horen hoor, en wss op internet ook wel te vinden!

Ga voor een 0-3!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan