BleKKie
Legacy Member
Riverdale27 zei:Mensen die deze opmerkingen maken, zoals jij, moeten het verschil leren inzien tussen twee zaken:
- de beste competitie ter wereld
- de competitie met de beste teams ter wereld
De premier league is het eerste, niet het tweede. Waarom? Omdat Barca, Real, Bayern, Juve, etc... betere ploegen zijn dan City, Arsenal, ManU of Chelsea, maar omdat in Engeland zelfs Ronaldo geen 5 goals kan scoren in één wedstrijd. In Duitsland, Spanje en Frankrijk heb je 2-3 ploegen die domineren en de rest die beter naar het frietkot zouden gaan. De 6-0 scores vliegen je daar om de oren. In Engeland daarentegen is het altijd spannend. Iedereen kan winnen van iedereen, ergo een goede competitie. Daarom brengt dat ook zoveel geld op, iedereen wil dat zien. Zo'n 6-0 van Real tegen Kutploegios FC boeit geen kat.
Trouwens, er is één speeldag gespeeld. Het is véél te vroeg voor conclusies. De kampioen van Engeland lag vorig jaar uit de FA tegen een vierdeklasser. Kom, voetbal is toeval. Juve vreselijk in eigen competitie, City begint top, en kijk nu. Ben benieuwd wat Chelsea gaat doen.
Euh, dan is de JPL ook een goeie competitie





