NemesisBE zei:
Alsof supporters van pakweg Lierse opeens naar KV Mechelen of Westerlo of Beerschot gaan kijken, in het stadion, omdat ze naar 2de-3de klasse zouden zakken?
Dit moet de scheefste redenering zijn die ik in maanden op dit forum gelezen heb
lees men post deftig, ik heb dit letterlijk aangekaart. en als een onbetwistbaar feit (dat in het verleden al meermaals bewezen is) voor u overkomt als de scheefste redenering die je hier in maanden hebt gelezen, vrees ik voor uw vermogen om logisch te redeneren.
NemesisBE zei:
Sponsoring en tv-rechten gaan trouwens niet toenemen naarmate het niveau stijgt dat clubs Europees meer tot hun recht gaan komen. Sponsoring wordt pas echt top als bepaalde clubs jarenlang Europese (sub)top zijn. En dan nog, dit is België maar, hier moet je geen Premier League deals of Liga deals gaan verwachten. Hell, verwacht zelfs maar geen Bundesliga deals. Als we ooit binnen de 10 jaar het niveau van Nederland evenaren, mogen we al content zijn.
En met hoeveel zijn zij in de competitie? Juist, 18. En wat hebben zij enkele jaren geleden afgeschoten? Juist, de play offs.
jij beseft precies niet dat het hier gaat over een proces van lange adem, hetzelfde blijkt uit je vorige opmerking. als we naar 14 clubs gaan volgend seizoen, gaan we het seizoen daarna idd niet alle supporters van die 2 clubs die gedumpt worden bij een andere eersteklasser zitten, gaan niet 2 Belgische ploegen de CL finale spelen en gaan de tv-rechten ook niet vertienvoudigen. klopt. en dan? waarom spreek jij van Premier League en Bundesliga deals? heb ik gezegd dat die er staan aan te komen? serieus.
ik zeg gwn dat zodra onze clubs meer geld binnenkrijgen (wat sowieso gaat gebeuren met minder ploegen) ze hopelijk beter Europees kunnen presteren (beter, consistenter en met meer ploegen (we hebben steeds 5 ploegen europees, meestal sucken er 2-3, 1-2 matig en 1-2 deftig)) en het algemene niveau omhoog gaat. een logisch gevolg zou zijn dat er mensen naar het voetbal komen en meer naar tv kijken -> sponsor en tv gelden gaan naar omhoog. maar dan spreek ik over een lange periode en nog steeds niet over Premier League contracten. echt geen idee waar dat allemaal vandaan komt.
en dan die vergelijking met Nederland :doh:. allereerst is Nederland groter (zo'n 35%), hebben ze meer inwoners (zo'n 50%) en zijn de ploegen véél beter verspreid. bovendien stelt NL net als ons steeds minder voor op het Europese toneel. maarja gwn omdat het in Nederland zo is, moeten wij het ook zo doen? dat is idd een veel sterkere argumentatie dan beredeneerde en logische strategieën

.
waffel zei:
Je bevestigt enkel mijn argument. Zij spreken met tien miljoen dezelfde taal (niet opgesplitst), een taal die nota bene Portugees is, waardoor er veel Braziliaantjes (mede dankzij de zuiderse klimaat) afzakken naar de Portugese competitie om door te groeien in Europa en ze zijn ook met 16 ploegen.
Elk land moet op zijn eigen manier geëvalueerd worden. Je kan niet zomaar beginnen vergelijken.
klopt, moeten onze eigen situatie evalueren en daaruit blijkt dat we gwn te veel eersteklassers hebben, te dicht op elkaar. het zou het beste zijn mochten er enkele ploegen fuseren, maar dat kan je niet forceren. minder ploegen in eerste en tweede klasse wel.