Archief - Engels voetbal 2013-2014

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jepjep

Legacy Member
Qua puntenaantal valt het nog mee. Ze staan maar 1 punt achter City en 3 achter chelsea en liverpool, maar krijgen wel verreweg het meeste kritiek. Deels wel terecht, want qua spel lijkt het op niet veel, maar van al die ploegen heeft United toch veruit de zwakste selectie. In de winter wat creatieve versterking halen en Moyes nog wat tijd gunnen.

Mudi

Legacy Member
jeperdejep zei:
Qua puntenaantal valt het nog mee. Ze staan maar 1 punt achter City en 3 achter chelsea en liverpool, maar krijgen wel verreweg het meeste kritiek. Deels wel terecht, want qua spel lijkt het op niet veel, maar van al die ploegen heeft United toch veruit de zwakste selectie. In de winter wat creatieve versterking halen en Moyes nog wat tijd gunnen.

Probleem is dat Moyes geen manager is dat met creatieve spelers speelt. Ik geloof dat hij in zijn tijd bij Everton geen enkel nummer 10 heeft gehaald. Eerst heeft hij daar Arteta laten spelen, dan Cahill en als laatst Fellaini. Arteta was meest creatieve uit die 3 maar ver onder een degelijke 10.
Moyes had een rare speelstijl met Everton. Noch dominant noch aanvallend noch verdedigend. Gewoon puur op resultaat. Hij kon tegen de grote ploegen winnen of met grote cijfers verliezen. Zijn uit-vorm was dramatisch en thuis was hij zeer sterk. Tegen kleine ploegen kon Everton moeilijk scoren. Enzovoort.

Everton met Martinez is 2x beter dan met Moyes.

NightFlyer

Legacy Member
jeperdejep zei:
maar van al die ploegen heeft United toch veruit de zwakste selectie. In de winter wat creatieve versterking halen en Moyes nog wat tijd gunnen.

Met die selectie is United vorig jaar wel met de vingers in de neus kampioen geworden. En het jaar ervoor verloren op doelsaldo.
Tis dus niet dat Ferguson een betere kern ter beschikking had.
dat is al de 2de keer dat Moyes 2 punten verliest in de 90ste minuut. Met Ferguson wonnen ze net altijd punten in de 90ste minuut.

Jepjep

Legacy Member
Daar noemt ge iemand, Ferguson kon een matige selectie boven zich uit laten stijgen. Die wonnen vorig seizoen trouwens enorm vaak met 1 doelpunt verschil en het spel was vaak ook niet echt denderend, dus zo makkelijk ging dat allemaal niet. Wel met grote afstand op de concurrentie kampioen geworden inderdaad, maar de competitie is dit jaar een stuk moeilijker geworden imo. City dat zich goed heeft versterkt en een betere trainer heeft, chelsea met een betere trainer die ervaring heeft met het winnen van de pl, arsenal dat geen sterkhouders heeft verloren itt tot voorgaande seizoen + Ozïl,...

En zoals je ook zegt, 2de keer dat ze de winst laten ontglippen in blessuretijd. Fergie time is precies aan het omkeren in een nadeel voor united sinds Ferguson weg is :unsure:
En ja, als mijn tante een snor had was ze mijn oom, maar als ze die 2 wedstrijden in blessuretijd niet weggeven stonden ze op de 2de plaats. Moyes heeft hier uiteraard ook schuld aan, dus hopelijk leert hij uit zijn fouten.

Ferguson deed het ook niet echt denderend in zijn begintijd bij United. En ja, united was toen niet de topclub die het nu is, maar toch. Het is een zware erfenis om Man u over te nemen van Ferguson en de stap van everton naar Man u is een grote stap. De tijd zal uitwijzen of Moyes nu leergeld aan het betalen is en de geschikte trainer voor man u blijkt te zijn.

Weebl

Legacy Member
aoYBsVx.png

:lol:

TheRedDevils

Legacy Member
Al die transfers bij Spurs, het heeft nog niet veel opgeleverd. Zonder Bale scoren ze niet meer :p

Gavin

Legacy Member
Laten we vooral vergeten dat Moyes daar al een half jaar zit, de meest groteske stoten van alle ploegen uithaalde op de transfermarkt en na een kleine twintig matchen nog altijd dezelfde zever uithaalt. Hij handelt als een coach van een kleine ploeg en er zit na al die tijd nog geen progressie in. Integendeel, United lijkt meer en meer daarop dan andersom. Moeilijkere competitie mijn dikke ballen, net omgekeerd want iedereen laat zoveel mogelijk punten liggen. Daarom ligt United amper achter op dit moment. Dat is hier precies dezelfde discussie als bij de Rode Duivels. ("geef hem nog wat tijd", "de resultaten zijn er", ...)




Van de Rode Duivels gesproken, deze knuppel begint ook hard te irriteren:
Romelu Lukaku haalt uit naar Belgische media - Sportwereld

Ge spreekt uiteraard liever met Engelse media omdat die adverteren in plaats van iets durven opmerken. Van het moment ge daar een goal maakt, zijt ge een wereldspeler. Barkley en Townsend zijn de laatste voorbeelden. Die blaas begint er precies nog in te geloven, terwijl hij wel degelijk een redelijke stinker van een match achter de rug had buiten die goals.

Cuth

Legacy Member
Gavin zei:
Van de Rode Duivels gesproken, deze knuppel begint ook hard te irriteren:
Romelu Lukaku haalt uit naar Belgische media - Sportwereld

Ge spreekt uiteraard liever met Engelse media omdat die adverteren in plaats van iets durven opmerken. Van het moment ge daar een goal maakt, zijt ge een wereldspeler. Barkley en Townsend zijn de laatste voorbeelden. Die blaas begint er precies nog in te geloven, terwijl hij wel degelijk een redelijke stinker van een match achter de rug had buiten die goals.

Wat een loser, ongelooflijk.

exCite

Legacy Member
Lukaku mag dan wel 2 keer gescoord hebben, echt goed speelde hij weer niet vind ik. Was dan ook grotendeels de fout van de Liverpool defensie/Rodgers dat hij 2 keer kan scoren. Zet bij die corner bv. een Agger (of als hij erop stond Sakho) tegen Lukaku en die scoort wrs nooit.

Veel slechte controles en kinderlijk uitgespeelde counters. Als hij die 2 goals niet maakt dan heeft gegarandeerd iedereen er kritiek op want zoals gezegd speelde hij eigenlijk best een kutmatch.

Hekje#

Legacy Member
Blij dat ik niet thuis was om spurs te zien :D Geen zin om te samenvatting te zien zelfs. Maar 6 tegen krijg is wel te belachelijk :D
En 9 goals, ik blijf erbij dat Soldado gewoon niet goed gebruikt wordt, anders zal hij ze wel binnen leggen. Anyway 1/9 en nu komt united.

Radbraker

Legacy Member
Hekje# zei:
Blij dat ik niet thuis was om spurs te zien :D Geen zin om te samenvatting te zien zelfs. Maar 6 tegen krijg is wel te belachelijk :D
En 9 goals, ik blijf erbij dat Soldado gewoon niet goed gebruikt wordt, anders zal hij ze wel binnen leggen. Anyway 1/9 en nu komt united.

Shearer heeft het op MOTD 2 perfect uitgelegd waarom Tottenham/Soldado moeilijk scoort.

Eveneens vond ik de kritiek op sommige arbitrale beslissingen terecht, de enige juiste rode kaart was die van Crystal Palace. Voor de rest onterecht (Brown) of niet gegeven (Mirallas en Rooney).
Clattenburg en Webb blijven wel op hoog niveau presteren imo.

BeeLz

Legacy Member
Shearer en perfect uitleggen passen nochtans niet echt samen :p

Heb het niet gezien maar het is lang duidelijk wat het probleem is, het verschil is gewoon dat er vorig jaar ene rondliep die voor zichzelf kansen maakte en van 20-30 meter scoorde.

Nu hopen dat die 6-0 vernedering op zijn minst duidelijk maakt dat het iets anders moeten aanpakken.

Cuth

Legacy Member
Als er nu een ding is dat je onze pers niet kan verwijten wanneer het over de Belgen in de PL gaat, is het wel dat ze overdreven kritisch zijn.

Jepjep

Legacy Member
Lukaku is echt nog een kind. Zie je ook op het veld terug, als hij de bal niet krijgt in een semi-kansrijke positie gedraagt hij zich als een kind dat geen snoepje krijgt. Voetballers krijgen kritiek en daar moet je mee leren omgaan. Ik vraag me af of hij echt van zichzelf vindt dat hij een goede wedstrijd speelde buiten de goals.

Nic!

Legacy Member
Ja, dat altijd ambetant worden als iemand anders op goal trapt, vind ik ook echt irritant. Maar wel nog steeds fan van de Romelu!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan