Archief - De Rode Duivels - Interlandvoetbal - Deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

puni

Legacy Member
ShRule zei:
"Huishindu" really?

Gij hebt echt wel afgrijselijk lange tenen. Misschien een beetje leren relativeren tegen volgende keer, ge zou ondertussen wel mogen weten dat zo'n dingen niet altijd even serieus bedoeld zijn. En ik was u wel degelijk (deels) aan het verdedigen.

ShRule

Legacy Member
puni zei:
Gij hebt echt wel afgrijselijk lange tenen. Misschien een beetje leren relativeren tegen volgende keer, ge zou ondertussen wel mogen weten dat zo'n dingen niet altijd even serieus bedoeld zijn. En ik was u wel degelijk (deels) aan het verdedigen.

Op het internet wel ja.
Maar bedankt om me (deels) te verdedigen :)

makila

Legacy Member
puni zei:
Zoals Kroatië de laatste 2-3 wedstrijden staat te voetballen, moet ge daar toch absoluut geen schrik van hebben? En zelfs als ge daartegen verliest moet ge thuis tegen Wales niet eens winnen, maar gewoon een punt pakken. Tegen de ploeg die net nog klop kreeg in eigen huis van Servië en waar wij ginder konden gaan winnen terwijl we toen een afgrijselijke wedstrijd speelden. Die mannen slikken begot meer dan twee doelpunten per wedstrijd. Onze huishindu moet misschien wat realistischer zijn, maar gij zijt toch wel van het andere extreme.
Moest België verliezen tegen Kroatië, dan zou ik gewoon voor de drie punten gaan in Wales om alles in eigen hand te houden. Rekenen op de tegenstander is gevaarlijk. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat een team met 4-0 wint omdat ze de tegenstander onder tafel geld toestoppen ..

Flanellen benen krijgen de duivels niet hoor. Men vergelijkt onterecht de huidige generatie nog steeds met de vorige generaties die als janetten over het veld dwarrelden (no offense, er zat weinig talent tussen)

puni

Legacy Member
makila zei:
Moest België verliezen tegen Kroatië, dan zou ik gewoon voor de drie punten gaan in Wales om alles in eigen hand te houden. Rekenen op de tegenstander is gevaarlijk. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat een team met 4-0 wint omdat ze de tegenstander onder tafel geld toestoppen ..

Het is thuis tegen Wales. Ik zeg ook nergens dat ze niet vol voor de drie punten moeten gaan, dat moeten ze in Kroatië trouwens ook. Ik haalde enkel aan dat zelfs als we niet winnen een punt in principe genoeg is.

Nochnoii

Legacy Member
Stel dat België verliest tegen Kroatië, dan moeten onze duivels gewoon Bale blesseren en dan winnen we sowieso. Want het enige dat Wales doet is naar Bale passen, die dan vanop afstand gevaarlijk kan zijn. Neem dit gevaar weg en ge stoomt over die ploeg.

En ik praat normaal nooit in hypotheses :p

John1307

Legacy Member
Nochnoii zei:
Stel dat België verliest tegen Kroatië, dan moeten onze duivels gewoon Bale blesseren en dan winnen we sowieso. Want het enige dat Wales doet is naar Bale passen, die dan vanop afstand gevaarlijk kan zijn. Neem dit gevaar weg en ge stoomt over die ploeg.

En ik praat normaal nooit in hypotheses :p

Van Bale moeten we niet teveel verwachten hoor. Wales is al lang uitgeschakeld en die gast gaat echt niet meer voluit gaan en een blessure riskeren in een match zonder inzet.

rizla +

Legacy Member
mtm zei:
Volgens The Times is het nog slechts een formaliteit dat het WK 2022 in Qatar in de winter zal plaatsvinden.



Ik ben eens benieuwd hoe ze de kalender dan gaan indelen. FIFA heeft zichzelf hier een loer gedraaid.

Lijkt me sterk dat ze daar niet over nadachten.. Trouwens geld vind altijd zijn weg.
Vind het maar niets. Mag ik tegen '22 doodvallen aub.


In feite mag men het niet zeggen om uiteenlopende redenen, dus stel dat ik het niet gezegd heb maar wanneer alles normaal gaat winnen de Belgen gewoon in Kroatië. En daarna thuis tegen Wales ook. Omdat we sterker zijn.

The Black Mamba

Legacy Member
ShRule zei:
Een halve finale is zo gek ook niet voor de duivels. Mits we reekshoofd zijn kan het wel.

Bv. In een groep met Panama, korea, zweden eerste worden. Dan 1/8 finale winnen tegen Japan en kwartfinale tegen een Ghana of Portugal zelfs en we zitten in de 1/2 finale.

Er zijn al zwakkere ploegen dan België tot in de halve finale van een WK geraakt. Er zijn altijd wel toplanden die het laten afweten, zo'n WK komt ook na een lang seizoen. Wereldkampioen worden of de finale halen is nog van een andere orde.

BleKKie

Legacy Member
marcel zei:
laatste groepswedstrijd CL vorig jaar was 4-5 december, eerste K/O-ronde was 12 februari. tijd genoeg om een WK van 3 weken tussen te steken.

Leuk voor de clubs die hun spelers gans de winterstop kwijt spelen. En het is dan ook transferperiode, dus zal het (nog meer dan anders) vol lopen met makelaars en sommige spelers gaan meer met een transfer bezig zijn dan me het WK.
Kortom, een kakgedoe.

Kenneke10

Legacy Member
Nochnoii zei:
Stel dat België verliest tegen Kroatië, dan moeten onze duivels gewoon Bale blesseren en dan winnen we sowieso. Want het enige dat Wales doet is naar Bale passen, die dan vanop afstand gevaarlijk kan zijn. Neem dit gevaar weg en ge stoomt over die ploeg.

En ik praat normaal nooit in hypotheses :p

Stijn stijnen had ook zo eens een meester plan met CR :wtf:

Kenneke10

Legacy Member
BleKKie zei:
Leuk voor de clubs die hun spelers gans de winterstop kwijt spelen. En het is dan ook transferperiode, dus zal het (nog meer dan anders) vol lopen met makelaars en sommige spelers gaan meer met een transfer bezig zijn dan me het WK.
Kortom, een kakgedoe.

Tis da als club betaal je je speler elke maand, gaan ze u sterkste spelers even drie weken weg pakken :doh:, als je wat pech heb is den helft van uwe kern weg ( vb bayern munchen , barca ) .

Een Wk hoort gewoon in de zomer .

ShRule

Legacy Member
Kenneke10 zei:
Tis da als club betaal je je speler elke maand, gaan ze u sterkste spelers even drie weken weg pakken :doh:, als je wat pech heb is den helft van uwe kern weg ( vb bayern munchen , barca ) .

Een Wk hoort gewoon in de zomer .

Ja maar, als het voor iedereen hetzelfde is, maakt het toch niet veel uit? En de compitities gaan stilliggen, dus
Iedereen ondervind evenveel 'nadeel'

puni

Legacy Member
ShRule zei:
Ja maar, als het voor iedereen hetzelfde is, maakt het toch niet veel uit? En de compitities gaan stilliggen, dus
Iedereen ondervind evenveel 'nadeel'

Het gaat niet over het feit dat het al dan niet voor iedereen hetzelfde is, maar dat het eigenlijk gewoon niet verantwoord is. De winterstop is in principe een week of drie waarin spelers kunnen recupereren, aangezien voetbalseizoenen alsmaar zwaarder en intensiever worden. Zeker voor clubs die Europees aan de bak moeten en dus twee tot drie wedstrijden per week voetballen is dat enorm belangrijk.

ShRule

Legacy Member
puni zei:
Het gaat niet over het feit dat het al dan niet voor iedereen hetzelfde is, maar dat het eigenlijk gewoon niet verantwoord is. De winterstop is in principe een week of drie waarin spelers kunnen recupereren, aangezien voetbalseizoenen alsmaar zwaarder en intensiever worden. Zeker voor clubs die Europees aan de bak moeten en dus twee tot drie wedstrijden per week voetballen is dat enorm belangrijk.

J maar bv. Éen van de zwaarste competities, de Engelse houdt geen stop.
Maar het is allesinds niet bevorderlijk idd...

marcel

Legacy Member
puni zei:
Het gaat niet over het feit dat het al dan niet voor iedereen hetzelfde is, maar dat het eigenlijk gewoon niet verantwoord is. De winterstop is in principe een week of drie waarin spelers kunnen recupereren, aangezien voetbalseizoenen alsmaar zwaarder en intensiever worden. Zeker voor clubs die Europees aan de bak moeten en dus twee tot drie wedstrijden per week voetballen is dat enorm belangrijk.

Fixtures

programma van de premier league. waar ergens zijn de 3 weken waarin de spelers recupereren tijdens een winsterstop?
topteams hebben spelers die veel matchen aankunnen, die fit zijn, en die geroteerd worden. 't is niet omdat ze bij Belgische "top"-clubs al panikeren als ze 2 matchen op een week moeten spelen, dat WK-spelers gaan last hebben, imo.

ShRule

Legacy Member
Ff een opmerking. Stel we eindigen eerste en 6e in de fifa ranking. Maar kroatie en portugal spelen beide barrages en beide winnen de matchen zodat ze terug over ons springen in de ranking! Verliezen wij dan onze reekshoofdstatuut? Want echt eerlijk is dat niet..

BeeLz

Legacy Member
Ik snap heel die zever niet echt over een WK in de winter. In de rest van de wereld wordt hun competitie toch ook onderbroken door een WK in de zomer. Bovendien hebben ze 10j de tijd om alles te plannen. ipv een stop van 2-3 maand in de zomer kunnen ze die perfect in de winter houden en in de zomer competitie spelen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan