Archief - Vraagje over de veiligheid van paypal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nutz0r

Legacy Member
Ik sta op het punt om 2 Iphones te kopen van een Nederlander die momenteel in Italie is met zn vrouw.
Dus hij heeft me gevraagd om het bedrag over te maken via paypal.
Nu is mn vraag, stel nu dat ik het bedrag overmaak, en ik krijg de telefoons nooit, kan ik dan ooit iets tegen hem beginnen ?

azziplekkus

Legacy Member
nope ;)

je kan niet tegen hem beginnen ;)
tenzij dat je echt heel goede advocaten hebt. In zo'n geval kan je zelfs iemand aanklagen wegens het vies aankijken naar jou (letterlijk)


Maar als je toch van plan bent het te kopen heb ik mss een interessante deal voor je. (pm me voor meer info)

Krulle

Legacy Member
ik kan niet volgen...

hij zit in Italie, hoe gaat hij dan die iphones opsturen naar je?


btw: dit staat hier verkeerd

Nutz0r

Legacy Member
Krulle zei:
ik kan niet volgen...

hij zit in Italie, hoe gaat hij dan die iphones opsturen naar je?


btw: dit staat hier verkeerd

ik veronderstel dat hij de iphones daar liggen heeft.

ff de situatie schetsten :

-----------------------------------
de advertentie zelf :

http://link.marktplaats.nl/157575065

------------------------------------

mail 1 :


Hallo,

690 euro? Op dit ogenblik ben ik in Italië bij mijn vrouw, en ik kan PayPal slechts goedkeuren.

Mvg,
Rob van Spena

------------------------------------

mail 2 :

Hallo Stefan,
Oke. Ja met Nederlands menu, sim vrij.

Mijn vrouw PayPal: [email protected]

Mvg,
Rob van Spena

---------------------------------------

mail 3:

(ik vroeg met welk bedrijf hij het ging verzenden ):

Hallo Stefan,

Vanuit het Italië, met DHL.

Mvg,
Rob van Spena

----------------------------------------

ziet dit er betrouwbaar uit in jullie ogen ?

Krulle

Legacy Member
nee alles behalve, je moet dan nog betalen naar de paypal van zijn Italiaanse vrouw...

zet alles eens op een rij:

een nederlander zet op 23/3 iphones te koop.
2 dagen later zit die plots bij zijn vrouw in Italië.
hij checkt blijkbaar zijn mails ginder (ik zou daar iets anders doen)
hij heeft die iphones gewoon meegenomen.
hij kan die versturen vanuit Italie met DHL
je moet betalen op de paypal van die zijn vrouw (heeft hij plots geen paypal meer ofzo?)
en hij schrijft raar.

teveel verdachte toestanden, niet doen

DrWho

Legacy Member
Dit staat wel niet juist maar soit, da's een werkje voor de mods.

on-topic: mijn beste kerel, laat u niet vangen aan deze doorzichtige oplichting...

"ik zit nu in italië met mijn vrouw (ja en?) maar heb hier wel 2 iphones waar ik vanaf wil en niet mee kan wachten tot ik terug in nederland ben. Stuur me alvast het geld op en ik zal van hier de Iphones opsturen waardoor er nog meer verzendingskosten bijkomen"

Allez, ik ken het volledige verhaal niet, maar ben er 99.9% zeker van dat dit een broodje aap is...

azziplekkus

Legacy Member
idd

nu ik die berichten lees kan ik daar ook overduidelijk uit afleiden dat iemand je probeert op te lichten.

Nutz0r

Legacy Member
Ok bedankt al mannen,

Wat ik net gedaan heb, is hem een mailtje gestuurd met de vraag wanneer hij terug naar nederland komt, zodak ik ze persoonlijk zou kunnen afhalen.
Is zien wat hij hier op antwoordt.

Al neig bedankt ! ; )

azziplekkus

Legacy Member
effe off-topic: dit heeft echt wel totaal niets met de veiligheid van pay-pal te maken hoor ;)

Nutz0r

Legacy Member
azziplekkus zei:
effe off-topic: dit heeft echt wel totaal niets met de veiligheid van pay-pal te maken hoor ;)

Ik wou eigenlijk gewoon vragen of ik mn geld terug zou krijgen als ik met de mails naar de politie stapte, als de betaling via paypal was gedaan, daarmee.

Krulle

Legacy Member
Je geld terugkrijgen via paypal is alles behalve voor de hand liggend. Zelfs al is de aankoop via Ebay verlopen en heb je alle stappen doorlopen EN gelijk gekregen.

Dan nog kun je pas geld terugkrijgen als er nog credits staan op de account van de oplichter. Als die dus zo slim geweest is ondertussen zijn account leeg te halen sta je daar schoon te blinken.

In uw geval zou je dus 0,00 % kans maken


En via gerechtelijke stappen ja... uit principe moet je, maar of je ooit geld terugziet...

azziplekkus

Legacy Member
In theorie zou je je geld nog wel kunne terug zien. Maar in de praktijk...


kijk bvb naar die **** van telenet (ik zal mij maar inhouden omdak hier op hun forum zit)

die hebben ook een rechtzaak aangespannen voor en belachelijke reden tege Teletet.org.

Teletet.org was echt een zalige fun community. Maar telenet wou gewoon meer geld, en daarom moesten ze weeral lastig doen.

Natuurlijk kan zo'n groot bedrijf goeie advocaten betalen (en omkoperij) enja...dan verlies je een rechtzaak he...

iTzStevee

Legacy Member
Hallo Stefan,

Vanuit het Italië, met DHL.


"het Italië"

volgens mij al sowieso geen nederlander ;)

vidiot

Legacy Member
Aan de veiligheid van Paypal moet je niet twijfelen, die kunnen zich geen erreurs veroorloven hoor.
De betrouwbaarheid van verkopers da's een andere zaak.

Firefoxbt

Legacy Member
Alleen al het feit dat hij aangeeft mét zijn vrouw in Italië te zitten is al een argument op zich. Om maar te zwijgen van de rest. Ik denk dat oplichters gebruiken vaak zulke details gebruiken om zichzelf geloofwaardiger over te laten komen.

Je gaat de man zien als getrouwd persoon = geloofwaardiger/betrouwbaarder (zogzegd ntr!, wij gaan er vanuit dat getrouwde mensen "beter zijn" in onze maatschappij. Want wie wil nu trouwen met een oplichter? ;) ).

Enfin, ik volg geen psychologie ofzo, maar ik denk dat dit de reden is waarom hij het vermeldt.

SkateDivision

Legacy Member
Je geld terugkrijgen via paypal is niet zo moeilijk, zolang je kan aantonen dat je betaald hebt. Je krijgt dan je geld dat je verloren bent teruggestort van paypal en paypal rekent de andere persoon dit gewoon aan.

Krulle

Legacy Member
SkateDivision zei:
Je geld terugkrijgen via paypal is niet zo moeilijk, zolang je kan aantonen dat je betaald hebt. Je krijgt dan je geld dat je verloren bent teruggestort van paypal en paypal rekent de andere persoon dit gewoon aan.

Zo simpel is het helemaal niet, ik had (heb) een claim lopen bij paypal ivm een fake usb stick. Ik heb gelijk gekregen van paypal, die oplichter zijn account is geblokkeerd en what else nog allemaal, maar mijn geld zie ik niet terug hoor.

Zie reply #11

NoizeSuppressor

Legacy Member
SkateDivision zei:
Je geld terugkrijgen via paypal is niet zo moeilijk, zolang je kan aantonen dat je betaald hebt. Je krijgt dan je geld dat je verloren bent teruggestort van paypal en paypal rekent de andere persoon dit gewoon aan.

als hij direct na ontvangst het geld op een andere rekening zet of terugtrekt naar zijn bankrekening kan je fluiten. En uiteraard doet iemand met slechte bedoelingen dit. Dus neen, simpel is dat niet!

hellraiser

Legacy Member
en toch ben je altijd verzekerd bij paypal. jaar geleden geschil met engelsman over 300 euro en alles teruggekregen, heeft wel 3 maand geduurd.

Ps: die deal met die iphones zou ik persoonlijk NIET vertrouwen.

Hatchetman

Legacy Member
Ik heb claim ingediend 10 min na betaling van een wow account aan een holander ja echt 10 minuten.
Ben in me recht gesteld maar kan geld niet terug krijgen doordat hij het had doorgesluisd naar bank al.
Die gast heeft dus gewoon ander account gemaakt en is weer vertrokken.
Was een betaling voor iemand hier op forum,had hem gewaarschuwd maarja...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan